اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک عنوان کرد؛

لزوم احیای تعاونی‌ها و توجه به مشارکت‌های مردمی در بخش مسکن/ کوچ سرمایه‌گذاران و سازندگان مسکن از اراک

لزوم احیای تعاونی‌ها و توجه به مشارکت‌های مردمی در بخش مسکن/ کوچ سرمایه‌گذاران و سازندگان مسکن از اراک
عسگری گفت: در شهر اراک حتی نیازی به استفاده از اراضی دولتی هم نداریم و می‌توانیم با مشارکت مردمی، راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن و اولویت دادن به افراد فاقد مسکن خیلی از مشکلات را نه‌تنها در بخش مسکن حل کنیم بلکه بخشی از مسائل اقتصادی و بحث اشتغال را نیز مرتفع کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز عسگری رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک در گفت‌وگو با ​دیارآفتاب؛ با تشریح آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: الآن برای سازندگان ما صرفه اقتصادی وجود ندارد چون خیلی از مناطق شهر دو تا نهایتاً سه‌طبقه مجوز می‌گیرند و این کاهش تراکم با توجه به قیمت زمین افزایش قیمت برای مصرف‌کننده را به همراه دارد که منجر به کاهش قدرت خرید خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی ادامه داد: خیلی از سازندگان ما در حال خروج از اراک و فعالیت در شهرهای همجوار مثل قم و همدان هستند چون در این شهرها شرایط مهیاتر است و متأسفانه شاهد خروج سرمایه‌گذارن از بخش ساخت و ساز مسکن در شهر اراک هستیم.
,
 
,
عسگری افزود: ما در اراک زمین‌داریم اما تصمیمی برای آن گرفته نمی‌شود درحالی‌که می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی هدفمند سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را افزایش دهیم مثل اراضی ۹۰ هکتاری، اراضی ولی‌آباد و قنات و اراضی اوقاف بین مهردشت و شهرک حمید قرارگرفته و دقیقاً در محدوده شهری قرار دارد.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: الآن تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مسکن متأثر از پایتخت است، البته در تهران با توجه به عدم وجود زمین در منطقه شهری تصمیماتی را می‌گیرند درصورتی‌که ما در اراک زمین کافی داریم.
,
 
,
عسگری با اشاره به نمونه‌های موفق ساخت انبوه مسکن در اراک اظهار داشت: شرکت جهاد نصر با یک نگاه تخصصی به‌ویژه در دوره مدیریت قبلی و با استفاده از ظرفیت و مشاوره افراد خبره بخش مسکن در پروژه کوی شهید سلیمانی بالای ۴۰۰ واحد در حال ساخت دارد که بخش قابل‌توجهی در شش‌ماهه نخست امسال به مرحله سفت‌کاری رسیده درحالی‌که پروژه‌هایی مثل مسکن نیروی انتظامی ۸ سال است که بلاتکلیف هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای توانمند و مشاوره‌های تخصصی از افراد خبره بخش مسکن بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن در شهر اراک را مرتفع خواهد کرد اما متأسفانه مسئولین گوش شنوایی برای شنیدن ندارند.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک خاطرنشان کرد: در بحث انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر باوجود اعلام آمادگی اصناف اما متأسفانه اراده‌ای وجود ندارد و این طرح ۶ سال است که معطل‌مانده است.
,
 
,
عسگری تصریح کرد: فاصله زیاد شهر جدید امیرکبیر یکی از علل عدم استقبال مردم از سکونت در این منطقه است ضمن اینکه امکانات و زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی، اجتماعی لازم در این منطقه هنوز در حد مطلوب تأمین نشده است.
,
 
,
وی با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه مسکن گفت: ما در کنار همین پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک اراضی رسول آباد را داریم که بیش از ۲ هزار قطعه‌ی زمین متعلق به مردم است، اگر پروژه ۸۱۰۰ واحدی در محدوده قرار دارد پس به این زمین‌ها نیز مجوز داده شود تا مردم خوشان بتوانند ساخت‌وساز کنند.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک افزود: بخش عمده‌ای از افرادی که در این منطقه زمین‌دارند قشر متوسط به پایین هستند که مطمئناً در بحث مسکن نیز با مشکل مواجه‌اند و مجوز دادن به این افراد می‌تواند بخشی از مشکلات بخش مسکن در اراک را مرتفع کند.
,
 
,
عسگری با اشاره به لزوم تعیین تکلیف اراضی منطقه ولی‌آباد نیز اذعان داشت: حداقل سه دانگ اراضی ولی‌آباد متعلق به شهرداری است و سه دانگ هم متعلق به مردم است لذا شهرداری می‌تواند با جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مردم ساخت‌وساز در این منطقه را استارت بزند، این کار مطمئناً مشکل بخش عمده‌ای از مردم را حل می‌کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: ما در شهر اراک حتی نیازی به استفاده از اراضی دولتی هم نداریم و می‌توانیم با مشارکت مردمی، راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن و اولویت دادن به افراد فاقد مسکن خیلی از مشکلات را نه‌تنها در بخش مسکن حل کنیم بلکه بخشی از مسائل اقتصادی و بحث اشتغال را نیز مرتفع کنیم.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک خاطرنشان کرد: از زمانی که نقش تعاونی‌ها در بخش مسکن کمرنگ شد خیلی از مشکلات در این بخش بروز پیدا کرد و توجه به این مقوله می‌تواند کمک‌کننده باشد.
,
 
,
عسگری افزود: بخشی از افراد عضو جلسات و کارگروه‌های تخصصی مسکن اساساً مرتبط با حوزه مسکن و خبره این بخش نیستند و اگر تصمیم اشتباهی منجر به ایجاد التهاب در بازار مسکن شود درنهایت بخش خصوصی، سازنده و مشاورین املاک متهم می‌شوند.
,
 
,
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: از تصمیم گیران حوزه مسکن استان، استاندار محترم که واقعاً تلاش می‌کنند انتظار داریم از ظرفیت فعالین متخصص این بخش، انبوه‌سازان، سازندگان و مشاورین املاک برای گره‌گشایی مشکلات حوزه مسکن استفاده کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه