اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی در جمع مردم سرخس:

تعیین تکلیف واحد تولیدی کاشی‌وسرامیک سرخس در دستور کار فرماندار باشد

تعیین تکلیف واحد تولیدی کاشی‌وسرامیک سرخس در دستور کار فرماندار باشد
نظری گفت: خود اشتغالی و فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی باید در دستور کار قرار داشته باشد و آمادگی داریم هر میزان که زمینه‌های خوداشتغالی و اشتغال‌های کارگاهی در سرخس وجود دارد را حمایت کنیم و باید در سرخس نهضت خوداشتغالی شروع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی سرخس در دیدار با مردم سرخس در مسجد امام رضا علیه‌السلام این شهرستان اظهار کرد: نعمت جمهوری اسلامی یادگار و امانت امام و شهدا است؛ دشمنان به دنبال آن هستند که جوانان ما را در غفلت قرار بدهند و جوانان ما از دستاوردهای انقلاب غافل باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات باید تلاش و همت داشت، به ظرفیت‌های ویژه و مهم سرخس اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های قدیمی این منطقه کشاورزی است و همانگونه که امام راحل فرمودند، کشاورزی محور استقلال است؛ تمرکز بر کشاورزی و دامداری با استفاده از روش‌های نوین علمی و استفاده از تکنولوژی می‌تواند ما را در تولید و اشتغال موفق کند.

,

نهضت خوداشتغالی در سرخس شروع شود

, نهضت خوداشتغالی در سرخس شروع شود, نهضت خوداشتغالی در سرخس شروع شود,

وی افزود: خود اشتغالی و فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی باید در دستور کار قرار داشته باشد و آمادگی داریم هر میزان که زمینه‌های خوداشتغالی و اشتغال‌های کارگاهی در سرخس وجود دارد را حمایت کنیم و باید در سرخس نهضت خوداشتغالی شروع شود.

,

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش و ارتقا ظرفیت ترانزیت در سرخس اشاره و عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها باعث افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود، تکمیل جاده از مصوبات رئیس جمهور است که هم‌اکنون دو پیمانکار در حال کار هستند و موضوعات مروبط به جاده باید از طریق معاونت عمرانی استانداری پیگیری شود تا کار کُند نشود.

,

استاندار خراسان رضوی از افزایش ظرفیت ریلی سرخس خبر داد و بیان کرد: در تدارک راه‌اندازی حمل و نقل هوایی به عنوان ترانزیت هستیم و این موضوع در دستور کار جدی ما است زیرا در این زمینه زیرساخت‌هایی در سرخس وجود دارد.

,

وی بیان کرد: در حوزه گاز سرخس ظرفیت‌های زیادی دارد که باید مردم از آن بهره‌مند شوند و تا سال آینده تمام روستاهای سرخس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

,

نظری با تاکید بر اینکه باید علت راکد شدن واحدهای تولیدی سرخس دقیق بررسی شود، تصریح کرد: واحد کاشی و سرامیک منطقه ویژه اقتصادی سرخس را فرماندار شهرستان تعیین تکلیف کند؛ گزارشی که به ما داده شده گزارش خوبی نیست؛ این واحد تولیدی تسهیلات را دریافت و کار را ترک کرده و اقدام خاصی هم انجام نمی‌دهد.

,

وجود حدود ۴ هزار نفر متقاضی کار در سرخس

, وجود حدود ۴ هزار نفر متقاضی کار در سرخس, وجود حدود ۴ هزار نفر متقاضی کار در سرخس,

فرماندار سرخس نیز در این جلسه با اشاره به پروژه جاده سرخس گفت: شرکت‌های توس عامر و دی به عنوان دو شرکت پیمانکار جاده سرخس موظف هستند طی یک برنامه یک ساله حدفاصل مزداوند تا گنبدلی را زیر بار ترافیکی ببرند.

,

حسن نوری‌زاده با اشاره به وجود حدود ۴ هزار نفر متقاضی کار در سرخس عنوان کرد: تلاش ما جذب نیروهای بومی در بخش‌های مختلف و پروژه‌های مختلف است، پروژه‌هایی که امروز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلنگ‌زنی شد می‌تواند نیروهای بومی شهرستان را به‌کارگیری کند.

,

وی عنوان کرد: آب آشامیدنی شرب بهداشتی در ۱۶ روستا با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین شد و این روستاها به آب پایدار دست پیدا کردند که برای روستاهای بزنگان و ۵ روستای تابعه افتتاح شد.

,

فرماندار سرخس در بخش دیگری از سخنان خود به کشاورزی و دامداری اشاره و اظهار کرد: ۵۰ درصد شغل مردم سرخس کشاورزی و دامداری است که با توجه به خشکسالی‌های اخیر نیاز به تسهیلات ویژه و تمدید وام‌ها دارند.

,

وی ادامه داد: برای چاه‌های آب کشاورزی شهرستان نیاز به نشست با مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرکل آب منطقه‌ای و نماینده حقوقی آستان قدس رضوی داریم.

,

اعتباری ویژه برای تاغ‌کاری در سرخس نیاز داریم

, اعتباری ویژه برای تاغ‌کاری در سرخس نیاز داریم, اعتباری ویژه برای تاغ‌کاری در سرخس نیاز داریم,

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نیز در این جلسه با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به سرخس گفت: وزیر جهاد برای کمک به کشاورزی شهرستان اعلام آمادگی کردند ضمن اینکه آستان قدس رضوی نیز برای کمک و همراهی با حوزه کشاورزی شهرستان به عنوان حوزه زیربنایی آمادگی دارد.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس در ادامه به منشا ریزگردهای سرخس اشاره و عنوان کرد: ریزگردهای سرخس دارای منشا داخلی و خارجی است که درباره منشا خارجی، دولت ترکمنستان این موضوع را پذیرفته و دانشگاه فردوسی مطالعات را انجام داده است.

,

وی افزود: یک اعتبار ویژه برای تاغ‌کاری لازم داریم و از استاندار محترم می‌خواهیم این کمک ویژه را در اعتبارات محرومیت‌زدایی در استانداری برای وزارت نفت، منابع طبیعی و آستان قدس رضوی در نظر بگیرند.

,

بازدید از روند اجرای چند طرح عمرانی به‌ویژه تونل‌های جاده حدید سرخس- مشهد، بازدید از چاه شماره یک میدان گازی توس، بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به روستای بزنگان، کلنگ‌زنی و آغار عملیات اجرایی ۹ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، دیدار با خانواده معظم شهدا و دیدار با مردم شهر سرخس و روستای بزنگان، بازدید از مرکز رشد و نوآوری سرخس و حضور در قرارگاه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان سرخس بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه