اخبار داغ

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد؛

توزیع ۲۰۰ هزار شیشه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌های لرستان

توزیع ۲۰۰ هزار شیشه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌های لرستان
مومنی گفت: ۲۰۰ هزار شیشه آنتی بیوتیک در داروخانه های لرستان توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با سرد شدن هوا و شیوع بیماری آنفلوانزا، میزان مراجعات به مراکز درمانی دوبرابر شد تا جایی که حجم مراجعات در برخی از درمانگاه و بیمارستان‌ها تا پنج برابر افزایش یافته است ولی برخی از بیماران به محض مشاهده چند علامت از آنفلوانزا سعی دارند تا به صورت خودسرانه داروخانه مصرف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در ۷۰ درصد موارد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست و با استراحت و مصرف مایعات و داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود، بیماری کنترل می شود و لازم است بیماران به این مهم توجه داشته باشند که آنتی بیوتیک را بدون تجویز پزشک مصرف نکنند.

,

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر از نظر تامین دارو و آنتی بیوتیک مشکلی در استان وجود ندارد و طی چند ماه اخیر بیش از ۲۰۰ هزار شیشه آنتی بیوتیک در داروخانه های استان توزیع شده است.

,

مومنی با اشاره به طرح دارویار بیان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون دو هزار بازرسی از داروخانه های استان انجام شده و ۱۲ داروخانه که دچار تخلف شده بودند به کمیسیون های قانونی ارجاع داده شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه