اخبار داغ

گزارشی از اجماع جهانی علیه دشمن صهیونیستی؛

رمز قطعنامه ۱۴۶ کشور علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی چه بود؟

رمز قطعنامه ۱۴۶ کشور علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی چه بود؟
رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی و الزام این رژیم برای نابودی تسلیحات اتمی سیاست‌های غرب را دچار چالش جدی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از شبکه خبری تهران‌نیوز؛ دیروز ۱۷ آذر ماه در اخبار آمد که با رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی موظف شد تا تسلیحات اتمی‌اش را نابود کند. این رأی با ۱۴۹ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز؛, شبکه خبری تهران‌نیوز؛, شبکه خبری تهران‌نیوز؛, دیروز ۱۷ آذر ماه در اخبار آمد که با رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی موظف شد تا تسلیحات اتمی‌اش را نابود کند. این رأی با ۱۴۹ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب رسید.,

رژیم صهیونیستی که تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و در زرادخانه خود ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد اکنون تهدیدی برای جهان به شمار می‌رود.

,

اکنون صلح و امنیت مردم دنیا با وجود رژیم صهیونیستی در خطر است و این قطعنامه نشان داد که اکثر کشورهای دنیا به تروریستی بودن این رژیم واقف شده‌اند و خواستار ضرب‌الأجل برای نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی هستند.

,

ایران، کویت و سوریه که پیش از این از جامعه بین‌المللی خواسته بودند رژیم صهیونیستی به معاهده بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان.پی.تی» بپیوندد در نهایت مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به این نتیجه رساندند که رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی نه‌تنها برای خاورمیانه، بلکه برای جهان به شمار می‌رود.

,

رژیم آمریکا که شریک استراتژیک رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود اکنون اقتدار خود را در دنیا از دست داده و دولت‌ها دیگری روی آمریکا حساب باز نمی‌کنند و حتی مقابل قلدرمأبی و زورگویی آمریکایی‌ها ایستاده‌اند، این در حالی است که اقتصاد آمریکا نیز از درون در حال فروپاشی است، ورشکستگی بانک‌ها، تورم کمرشکن و صادرات ضعیف و واردات بالا نشان‌دهنده اوج فضاحت در آمریکاست.

, آمریکا, دولت, آمریکا, آمریکا, واردات,

رژیم غاصب آمریکا که پیش از این در سازمان ملل متحد با عوام‌فریبی و قلدری اهداف شوم خود را پیش می‌برد، اکنون قادر نیست همچون گذشته سیاست ضدبشری خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به کرسی بنشاند و شریک گرمابه و گلستانش یعنی رژیم صهیونیستی باید تسلیحات اتمی خود را نابود کند و در این بین کاری از آمریکایی‌ها نیز ساخته نیست، چراکه کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای امنیت دنیا خطر بالقوه محسوب می‌شوند.

,

حمایت از تروریست‌ها، حضور فعال در جنگ‌های مناطق مختلف جهان و حمایت از رژیم صهیونیستی در راستای نسل‌کُشی و جنایت علیه فلسطینیان تنها بخشی از دلایل رودررویی کشورهای دنیا مقابل آمریکا به شمار می‌رود.

,

خبرنگار «تهران‌نیوز» در راستای بررسی قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی و الزم این رژیم برای نابودی تسلیحات اتمی گفت‌وگویی را با مصیب نعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه، حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل منطقه، عباس گلرو و مهدی سعادتی بیشه‌سری، اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترتیب داده است.

, مصیب نعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه، حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل منطقه، عباس گلرو و مهدی سعادتی بیشه‌سری، اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی , مجلس,

کشورهای دنیا رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند

, کشورهای دنیا رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند, کشورهای دنیا رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند,

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه شرایط و معادلات جهانی در حال تغییر است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن ۴۰۰ کلاهک اتمی خود را از تمامی قوانین، مقررات و ضوابط بین‌الملل دور نگه داشته و این به دلیل حمایت‌های گسترده غرب به سرکردگی آمریکا بوده است.

,

نعیمی اضافه کرد: غرب و آمریکا علاوه بر هزینه‌ای که بابت رژیم صهیونیستی می‌پردازد، هزینه خود را نیز متقبل می‌شود، قادر نخواهد بود بدون توجیه قانونی از این رژیم حمایت کند.

,

وی متذکر شد: کاربرد سلاح هسته‌ای در دنیا کشورها را حساس کرده، بنابراین دولت‌ها برقراری امنیت در کشورشان را مقدم بر هر مسائل دیگری می‌دانند و به این دلیل خواستار نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی شده‌اند.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گام بسیار مهم و مثبتی در راستای برقراری صلح و امنیت در جهان است، از سویی با توجه به توانمندی هسته‌ای و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی سایر کشورها به این فکر افتادند که باید جایگزین و پدافندی برای مقابله با رژیم صهیونیستی داشته باشند.

,

نعیمی تبیین کرد: بنابراین در صورتی که رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین تعدی به کشورها داشته باشد با پاسخ متقابل مواجه خواهد شد و این موارد دست به دست هم داد تا بیانیه و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی صادر شود.

,

وی تأکید کرد: این موضوع نشان داد که لابی‌های قدرتمند رژیم صهیونیستی همپای آمریکا و غرب موقعیت قبل را ندارند و تصمیمات زورگویانه این لابی‌ها در آینده محقق نخواهد شد.

,

رژیم صهیونیستی خطری برای صلح و امنیت منطقه و دنیاست

, رژیم صهیونیستی خطری برای صلح و امنیت منطقه و دنیاست, رژیم صهیونیستی خطری برای صلح و امنیت منطقه و دنیاست,

کارشناس مسائل منطقه هم با تأکید بر اینکه تاکنون نزدیک به یکصد قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی و شورای امنیت به تصویب رسیده یا وتو شده است، ادامه داد: اما اکنون به‌دلیل عدم تعهد رژیم صهیونیستی به معاهدات بین‌المللی ازجمله «ان.پی.تی» و ممانعت از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زرادخانه‌های اتمی و نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» کشورهای جهان اینگونه احساس می‌کنند که این رژیم با بی‌قانونی دنبال تبدیل شدن به مرکز هسته‌ای خطرناک در جهان شود.

,

کنعانی‌مقدم افزود: این قطعنامه اقدام بسیار مثبتی در راستای نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی بود و چیزی که مشخص است اینکه این رژیم اکنون بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد که مخفی از سازمان‌های بین‌المللی، شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

,

وی تصریح کرد: کشورهای دنیا اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی نه‌تنها خطری برای صلح و امنیت کشورشان است، بلکه چنین رژیمی که دارنده بمب اتمی است برای جهان خطرساز خواهد بود، بنابراین چنین قطعنامه‌ای را علیه این رژیم تصویب کردند.

,

کارشناس مسائل منطقه در ادامه توضیح داد: بسیاری از کشورهایی که در شرف هسته‌ای شدن هستند تحت فشار شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارند و این کشورها ازجمله ایران که دارنده فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است عنوان می‌کند که چرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های صلح‌آمیز ما حساس است، اما رژیم صهیونیستی که به صورت غیرقانونی ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد آزادانه فعالیت دارد؟!

,

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: این موضوع برای سایر کشورها نیز صدق می‌کند که رژیم صهیونیستی را به‌ دلیل داشتن تسلیحات اتمی شماتت می‌کنند و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست مقابله با چنین وضعیتی را دارند.

,

سازمان ملل متحد خطر رژیم صهیونیستی را برای دنیا جدی بگیرد

, سازمان ملل متحد خطر رژیم صهیونیستی را برای دنیا جدی بگیرد, سازمان ملل متحد خطر رژیم صهیونیستی را برای دنیا جدی بگیرد,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همکاری و همیاری اتحادیه عرب، کشورهای اسلامی و غیرمتعهدها صادر شده است، افزود: این قطعنامه از سوی کمیته یک سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است.

,

گلرو بیان کرد: رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است و جمهوری اسلامی همواره منادی «خاورمیانه؛ عاری از کشتار جمعی» و «خلع‌ سلاح‌ و کنترل‌ تسلیحات‌ کشتار جمعی‌» بوده، بنابراین از اینکه چنین قطعنامه‌ای علیه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده خرسند هستیم.

,

وی تشریح کرد: از کشورهایی که در حمایت از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی حامی جمهوری اسلامی بودند قدردانی می‌کنیم و این نشان می‌دهد که اکثر کشورهای دنیا رژیم صهیونیستی را خطر بالقوه و بزرگی برای مردم منطقه و دنیا قلمداد می‌کنند.

,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: سیاست‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی در کشتار جمعی هر لحظه می‌تواند خطری را متوجه مردم و کشورهای دنیا کند و تأکید داریم که آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خطر رژیم صهیونیستی را برای دنیا جدی بگیرند و این رژیم باید کاملاً خلع سلاح شود تا «خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی» داشته باشیم.

,

گلرو درباره اینکه فکر می‌کنید این قطعنامه تا چه اندازه رژیم صهیونیستی را در فشار نابودی تسلیحات اتمی بگذارد؟ چنین پاسخ داد: این فشار سیاسی از جانب کشورها و سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به ذلت خواهد کشاند، البته این رژیم به قانون، مقررات، ضوابط و اجماع بین‌المللی پایبند نیست، چراکه از جانب آمریکا حمایت می‌شود.

,

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها نیز تعهدی نسبت به قطعنامه‌ها و تصمیمات بین‌المللی ندارند و همچون رژیم صهیونیستی سیاست مقابله با این قطعنامه‌ها را دنبال می‌کند.

,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکل‌گیری اجماع جهانی و بلوک قدرتمند علیه رژیم صهیونیستی در راستای خلع سلاح هسته‌ای این رژیم نشان‌دهنده رویکرد صحیح کشورهای دنیاست، جالب اینکه کشورهای اروپایی به این قطعنامه رأی ممتنع دادند، در حالی که همواره دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند و عنوان می‌کنند دنیا باید به سمت صلح و دوستی حرکت کند، اما انتظار داشتیم اروپایی‌ها نیز به این قطعنامه رأی موافق بدهند.

,

حق وتوی آمریکا در شورای امنیت یعنی حق وحشی‌گری

, حق وتوی آمریکا در شورای امنیت یعنی حق وحشی‌گری, حق وتوی آمریکا در شورای امنیت یعنی حق وحشی‌گری,

دیگر عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه این رژیم آینده‌ای ندارد، دقیق است، بنابراین رژیم کودک‌کُش و جعلی به‌دلیل ماهیت ضدانسانی و ضدبشری‌اش دارد و جنایاتش علیه بشریت بر کسی پوشیده نیست.

,

سعادتی بیشه‌سری تبیین کرد: متأسفانه سازمان ملل متحد که دم از حقوق بشر می‌زند علیه جنایات ضدانسانی این رژیم کاری انجام نداده و تحت تأثیر لابی صهیونیستی و آمریکا قرار دارد و با اینکه ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد مورد مواخذه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نگرفته و عضو «ان.پی.تی» هم نیست.

,

وی توضیح داد: ایران اسلامی که به صورت صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای خود را پیش می‌برد تحت شدیدترین فشار و بازرسی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، اما رژیم صهیونیستی با حمایت دشمنان قسم‌خورده اسلام دارای سلاح اتمی است.

,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی افزود: این قطعنامه نشان داد که کشورهای دنیا تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا را تهدید جدی برای مردم‌شان می‌دانند.

,

سعادتی‌ بیشه‌سری تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل در حالی حق وتو (حق وحشی‌گری) را به چند کشور ازجمله آمریکا داده که کوچک‌ترین منطقی در وجودشان نیست و از تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی در راستای نسل‌کشی حمایت هم می‌کنند و ظلم و ستم آمریکا در دنیا بر کسی پوشیده نیست.

,

وی تأکید کرد: براساس شواهد تاریخی و اسناد، سازمان ملل متحد در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیمات منفعلانه‌ای اتخاذ کرده، هرچند با قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که در حال تغییر رویه است، اما فشار جمهوری اسلامی و کشورهای مختلف به سازمان ملل در راستای مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی با ۴۰۰ کلاهک اتمی در صدور قطعنامه موثر بود.

,

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهایی که اقدام به صدور این قطعنامه کردند نشان دادند که رژیم صهیونیستی مخالفان بسیاری دارد و سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در حمایت از این رژیم تجدیدنظر جدی داشته باشند.

,

سعادتی‌ بیشه‌سری متذکر شد: سازمان ملل متحد باید سر عقل بیاید و برای حفظ منافع مردم دنیا رژیم صهیونیستی را از داشتن تسلیحات اتمی باز دارد، چراکه این رژیم تهدیدی برای جهان است و با حمایت آمریکا و غرب جنایات بسیاری در دنیا مرتکب شده است و این عنصر مخرب مردم مظلوم را هدف قرار داده و برای نسل‌کُشی هر کاری می‌کند.

,

گزارش از حسین بوذری

, گزارش از حسین بوذری,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه