اخبار داغ

یادداشت/

سیاست زدگی در انتخاب مدیران؛ عامل اصلی توسعه نیافتگی کُردستان

سیاست زدگی در انتخاب مدیران؛ عامل اصلی توسعه نیافتگی کُردستان
گماردن افراد ستادهای انتخاباتی در مناصبهای مدیریتی و به فراموشی سپردن نخبگان و شایستگان در مدیریتها فاجعه دردناکی میباشد که پیشرفت و آبادانی استان در تمامی عرصه ها بصورت جدی و خطرناکی نشانه خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کُردتودی، استاندار کردستان اخیرا در سخنانی بطور صریح از مدیرانی که به دنبال توسعه استان نبوده و در این راستا حرکت نمیکنند به شدت انتقاد  کرده و آنان را به همراهی با تیم مدیریتی استان  توصیه نمود، هر چند که  این سخنان بارها از سوی مدیران ارشد استان مبنی بر  تلاش جهت توسعه پایدار گوشزد شده اما اقدامی عملی را دراین راستا شاهد نبوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

 

,

اکثر مدیران فعلی در سیستم مدیریتی شیوه با  حرفه ماکیاولیستی در روند مدیریتی  ادامه حیات میدهند ودر این شیوه مدیران برای حفظ میز و منصب و سازمان تحت امرشان تمامی اخلاقیات حرفه ای مدیریتی را زیر پا گذاشته که  یکی دیگر ازنتایج منفی  روش ماکیاولی مدیران برای بقاء خود به هرقیمتی رضایت به فنای دیگران خواهند داد.

,

 

,

بزرگترین مصیبت مدیریتی در تاریخ سیاسی کشور غلبه سیاست گرایی در سپردن مدیریتها بر تخصص و تعهد گرایی میباشد که اصلی ترین مولود این شیوه ترویج فساد اداری و اختلاس های آشکار و پنهان بوده است زیرا که بسیاری از  مدیران جامعه محصولی از  جامعه نبوده بلکه تنها حاکم بر جامعه و سیستم مدیریتی هستند وئ قطعا مدیری که محصول جامعه نباشد در رسیدن آن جامعه به توسعه ای پایدار هیچگونه تلاشی را انجام نخواهند داد زیرا که در این شیوه مدیران تنها به جلب رضایت مدیران فرادستی توجه دارند و انگیزه ای برای رضایت  مردم را در کارهای خود لحاظ نمیکنند.

,

 

,

 

,

متاسفانه مغفول ماندن اصل شایسته سالاری در انتخاب مدیران سبب گسترش و شیوع روش  ماکیاولیستی در ادامه حیات برای برخی از این مدیران شده زیرا  یکی از مهمترین کشنده ترین دردها در تمامی برهه ها در جامعه بحساب می اید .

,

 

,

 زمانی که شایستگان بر راس هرم مدیریتی قرار داشته باشند بدون شک چرخهای توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت اما شاهد براین امر بوده ایم که در طول تاریخ سیاسی کشوربه دلیل نبود احزب سازمان یافته همواره برنده  انتخابات تعیین کننده اصلی در کالبد مدیریتها بوده که در این شیوه افراد بصورت مستقل وارد کارزار انتخاباتی میشوند و پس از پیروزی حداکثر تلاش خود را در جذب و بکارگیری افراد همفکر و همنظر و فعالان ستادهای انتخاباتی خویش متمرکز میکنند .

,

 

,

بدون شک از  این شیوه در ادبیات سیاسی میتوان به سپرده گذاری طولانی مدت جذب افراد توسط اشخاص برای موفقیت در انتخابات دورهای بعدی نام برد و قطعا  چنانچه تا زمانی که  روش منسوخ مدیران انتخاباتی در قاموس مدیریتی  تعیین کننده باشد بیگمان راه رسیدن افراد شایسته به مناصب اداری مسدودترخواهد شد.

,

 

,

 

,

گماردن افراد ستادهای انتخاباتی در مناصبهای مدیریتی و به فراموشی سپردن نخبگان و شایستگان در مدیریتها فاجعه دردناکی میباشد که پیشرفت و آبادانی استان در تمامی عرصه ها بصورت جدی و خطرناکی نشانه خواهد رفت.

,

 

,

اگر امروزه استاندار توسعه گرا و توسعه محور  کردستان که همراهی نکردن عده ای از مدیران در مسیر توسعه استان گله مند است باید تامل کرد که دوای این درد جانکاه چیست ؟ باید مدیر سیاسی ارشد استان بدون ذره ای درنگ  این تومور خطرناک و بدخیم در پیکره مدیریتی استان را جدا  نماید ؟ آیا باید تنها نظاره گر ازبین رفتن و نابودی این پیکره تنومند و بیمار استان باشیم ؟ یا که با درمانی موثروسریع  از رشد سلولهای بدخیم مدیریتی در این پیکره بیمار جلوگیری کرد، مگر از شخص  استاندار طبیب حاذق ترو متخصص و توانمندتر بر این بیماری کشنده  میتوان یافت؟ بیگمان واجب است  استاندار بدون فوت وقت و در اتاق عمل سیاسی استان با تیغ جراحی این تومورهای ریز و درشت را از تن سیستم مدیریتی جدا نماید.زیرا تا زمانی این مدیران تومور مانند با تیغ جراحی سیاسی جدا نشوند، توسعه استان فقط در حد همایش و سمینار و بخشنامه ها برای سالیان متمادی خواهد ماند.

,

 

,

استان کردستان در بسیاری از زیرساختهای توسعه ای از شاخص های کشوری بسیار عقب مانده تر میباشد تا زمانی که این زیر ساختها تقویت نشوند انتظار توسعه از کردستان انتظاری عبث و بیهوده خواهدبود.

,

 

,

 

,

لازمه اصلی تقویت این زیرساختها تقویت سیستم مدیریتی و خارج کردن مدیران سنتی گرا و تجهیز مناصب مدیریتی فراتر از نگاه سیاسی و سپردن آن به مدیرانی که دارای علم روز میباشند، زیرا که بسیاری از مدیران استان کردستان از نوع مدیران سفارشی و سیاسی و انتخاباتی بوده و قطعا  تلفیق این سه ادبیات سیاسی با هم در سکاندار کردن افراد و سپردن منصب و جایگاه مدیریتی همواره باعث گردیده که جایگاه توسعه ای استان در چنین رتبه ای قرار داشته باشد.

,

 

,

یادداشت: محمد قادرمرزی

, یادداشت: محمد قادرمرزی,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه