اخبار داغ

هانی زاده در گفت و گو با دانا:

گزارش آمانو دغدغه های جهانی علیه ایران را بیشتر کرد/ رایزنی آمریکا با شورای حکام برای باز ماندن PMD/ گزارش آمانو تحت فشار آمریکا نوشته شده است

گزارش آمانو دغدغه های جهانی علیه ایران را بیشتر کرد/ رایزنی آمریکا با شورای حکام برای باز ماندن PMD/ گزارش آمانو تحت فشار آمریکا نوشته شده است
یک کارشناس مسائل هسته ای خاطر نشان کرد: بار دیگر این گزارش به موضوعات قدیمی و یک گمانه زنی های غیر قابل قبول بازگشت داده شده است که می تواند نقطه اختلافی میان ایران با آژانس انرژی اتمی و 5+1 به وجود آورد؛ این گزارش همچنان دغدغه های جهانی را علیه ایران و فعالیت های مشکوک ادعایی آنها نگه می دارد.
[

حسن هانی زاده کارشناس مسائل هسته ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص گزارش دو پهلوی یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین الملل هسته ای اظهار داشت: این گزارش حاوی نکات ابهام انگیزی است و در واقع آمانو تلاش کرده است تا با بهره گیری از الفاظ دو پهلو، موضوع پی ام دی را همچنان باز نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بنابر توافقی که میان ایران و 5+1 انجام شده، بنا بود موضوع ادعاهای نظامی درباره مسائل هسته ای کشورمان به کلی بسته شود و فرایند جدیدی در اجرایی کردن برجام صورت بگیرد اما متأسفانه در گزارش آمانو این نکته همچنان به صورت مبهم نگه داشته شده است.

,

این کارشناس مسائل هسته ای خاطر نشان کرد: بار دیگر این گزارش به موضوعات قدیمی و یک گمانه زنی های غیر قابل قبول بازگشت داده شده است که می تواند نقطه اختلافی میان ایران با آژانس انرژی اتمی و 5+1 به وجود آورد لذا صرف نظر از برخی از گزارش های آمانو که دارای نکات مثبتی است، متأسفانه این گزارش همچنان دغدغه های جهانی را علیه ایران وفعالیت های مشکوک ادعایی آنها نگه می دارد.

,

هانی زاده با بیان اینکه این پرونده باید برای همیشه بسته شود خاطر نشان کرد بخش اندکی از گزارش آمانو دارای نکات مثبتی است اما بخش زیادی از این گزارش همچنان ابهامات را باز نگه می دارد و از این رو تیم مذاکره کننده کشورمان باید سریعا واکنش نشان دهد و در غیر این صورت این مسئله همچنان به عنوان یک نقطه اختلاف بین ایران و آژانس باقی خواهد ماند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: اگر شورای حکم با رأی اکثریت موضوع پی ام دی را بسته اعلام کند طبیعی است که یک سری همکاری های جدیدی میان ایران و آژانس و ایران و 5+1 به وجود خواهد آمد.

,

این کارشناس مسائل هسته ای همچنین گفت: به نظر می رسد رأی شورای حکام بسیار مهم خواهد بود اما آمانو تحت فشار آمریکا سعی خواهد کرد که شورای حکام به گزارش وی رأی منفی بدهد که همچنان این نقطه اختلاف وجود داشته باشد.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر رایزنی هایی در شورای حکام وجود دارد خاطر نشان کرد: آمریکایی ها سعی می کنند که گزارش آمانو را همچنان باز نگه داشته تا ایران را تحت فشار قرار بدهند.

,

وی با تأکید بر این موضوع که اجرای برجام منوط به بسته شدن پرونده پی ام دی ایران و رأی مثبت شورای حکام است یاد آور شد: اگر این پروسه طولانی شود ایران به لحاظ در گیر بودن با موضوع هسته ای نمی تواند یک اقدام طولانی اقتصادی انجام بدهد و سرمایه گذاری های خارجی و تعامل صحیح با غرب همچنان به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند.

,

این کارشناس مسائل هسته ای در پایان تصریح کرد: اگر پی ام دی بسته شود ایران می تواند یک تعامل جدید با کشورهای غربی را آغاز کند و در غیر این صورت فضای شک و تردید میان ایران و غرب همچنان باقی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه