اخبار داغ

خداداد: آقای «X» از مهماندوست خواست طوری ارنج بچیند تا ایران حذف نشود

خداداد: آقای «X» از مهماندوست خواست طوری ارنج بچیند تا ایران حذف نشود
قهرمان سابق تیم ملی تکواندو گفت:‌ آقای x پس از رایزنی با ‌رئیس فدراسیون آذربایجان از او خواست تا مهماندوست ارنج تیم خود را طوری بچیند که تیم ملی ایران از دور مسابقات حذف نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو در حالی هفته گذشته با حضور هشت تیم برتر دنیا در مکزیک برگزار شد که تیم ملی کشورمان عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد، اما شکست تیم ملی ایران در فینال مسابقات جام جهانی مقابل تیم ملی آذربایجان( با سرمربیگری رضا مهماندوست) جنجال بسیار زیادی را به پا کرد. متاسفانه رئیس فدراسیون تکواندو و سرمربی تیم ملی به جای ریختن آب روی آتش، با مصاحبه‌های مختلف خود آتش جنجال‌ها را بیشتر کردند و کارشناسان مختلف تکواندو لب به اعتراض گشودند. بهزاد خداداد یکی از قهرمانان سابق تیم ملی تکواندو به انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون پرداخت. او صحبت‌های غیرمنتظره‌ای را در مورد اتفاقات رخ داده در جام جهانی مکزیک مطرح کرد که امیدواریم مسئولان فدراسیون برای روشن شدن ابهامات پاسخگوی اصحاب رسانه و جامعه تکواندو و ورزش باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفت‌وگو‌ی بهزاد خداداد قهرمان سابق جهان با فارس  را در ادامه می‌خوانید:

,

*: نظر شما در مورد نتایج تیم ملی در فینال مسابقات گرندپریکس مکزیک چیست؟

,

تیم ملی تکواندو پس از حضور در رویدادهای مختلف توانست سرانجام در مکزیکو سیتی در پله آخر سه سهمیه حضور در المپیک برزیل را قطعی کند. فرزان آشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی نمایندگان کشورمان در المپیک برزیل خواهند بود. البته در وزن 68 کیلوگرم بهنام اسبقی نماینده کشورمان بود که در طول چند سال اخیر افتخارات زیادی کسب کرده بود، اما متأسفانه با حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا مصدومیت شدیدی گریبانگیرش شد و در ادامه راه نتوانست در مسابقات مختلف برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند و در پایان نیز شانس حضور در یک رویداد بزرگ دنیا را از دست داد.

,

*: قبول دارید یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک را از دست دادیم؟

,

بله، ما همیشه در وزن 68 کیلوگرم مدال کسب کرده‌ایم. هادی ساعی یک مدال طلا و یک مدال برنز در این وزن در المپیک کسب کرده است. محمد باقری معتمد نیز در المپیک لندن مدال نقره این وزن را کسب کرده است. متأسفانه بهنام اسبقی که در طول این چند سال اخیر ستاره این وزن بود شانس حضور در المپیک برزیل را به راحتی از دست. او اگر مصدوم نمی‌شد بدون شک می‌توانست در برزیل مدال آور باشد.

,

*: گویا وزن 68- کیلوگرم تیم ملی ایران در تمام مسابقات گربه سیاه کشورهای دیگر دنیا بوده است؟

,

تکواندوی ایران از سال 2007 تا به امروز در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و المپیک در وزن 68 - کیلوگرم همیشه فینالیست بوده‌ است. معتمد، غلام‌زاده، اسبقی هر کدام که در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند، مدال طلا، نقره و برنز را کسب کرد‌ه‌اند. حالا چرا نباید در المپیک 2016 در این وزن که شانس قطعی کسب مدال را داشتیم نماینده‌ای نداشته باشیم؟! چرا از باقری معتمد در این وزن استفاده نکردیم؟ چرا دوستان کاری کرده‌اند که حالا معتمد می‌‌خواهد راهی یک کشور دیگر شود و برای آنها بازی کند؟

,

*: موضوع مهاجرت معتمد جدی است؟

,

متأسفانه ستاره تکواندوی ایران را در اوج کنار گذاشتند و حالا کاری کرده‌اند که او از تیم ملی تکواندوی ایران دلسرد شده است. معتمد تکواندوکاری بود که سالیان سال بهترین مدال‌ها را برای کشور ما کسب کرد. او جزء افتخارات ورزش کشورمان است؛ چرا کاری کردند که او تصمیم دارد راهی کشور دیگر شود؟ میلاد بیگی، سینا بهرامی، رضا مهماندوست و ... حالا ببینید برای چه کشورهایی مبارزه می‌کنند. البته در بخش بانوان نیز نفراتی را داریم که برای همیشه از تیم ملی ایران خداحافظی کردند و در کشور دیگر فعالیت می‌کنند.

,

*: به نظر شما دلیل این همه بی‌مهری‌ها چیست؟

,

واقعا من مانده‌ام که چرا با ستاره‌های کشورمان اینطور رفتار می‌کنند. همه دیدیم که با بی‌مهری که به مهماندوست کردند او راهی کشور دیگری شد و در جام جهانی چه افتخاری را برای کشور آذربایجان کسب کرد. مهماندوست در مکزیک کاری کرد کارستان. او تیم آذربایجان را قهرمان جام جهانی کرد. رفتارهایی با ما انجام دادند که ناچار شد برای ادامه فعالیتش به کشور دیگر رفت.

,

*: اینکه گفته می‌شود رضا مهماندوست باعث شده تا تیم ملی ایران در جام جهانی به فینال صعود کند واقعیت دارد؟

,

بله، تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی دور مقدماتی مقابل آذربایجان حرفی برای گفتن نداشته و دوستان می‌دانستند که به راحتی حذف خواهند شد، اما رایزنی‌های آقای X با رئیس فدراسیون آذربایجان باعث شد تا اتفاقاتی دیگری رخ دهد. رئیس فدراسیون آذربایجان پس از اینکه موضوع را با مهماندوست در میان می‌گذارد او نیز ارنج بازیکنان تیم را طوری می‌چیند که تیم ملی ایران به مرحله بعدی صعود کند. چرا که فرقی به حال آذربایجانی‌ها نداشته، چرا که آنها به مرحله بعد صعود کرده بودند. به هر حال مهماندوست لطف بزرگی به تکواندوی کشورمان کرد و فرصت داد تا تیم ملی به فینال صعود کند. او دور اول بازیکنان سبک وزن را وارد شیاب‌چانگ کرد تا تیم ملی بتوانند به دور بعدی صعود کند و از دور مسابقات حذف نشوند. او جلوی فاجعه را گرفت، اما حالا ببینید چطور بر علیه او دوستان موضع گرفتند.

,

*: آیا می‌دانید که این افشاگری ها برای شما گران تمام خواهد شد؟

,

بله؛ همه این را می‌دانم. متأسفانه فدراسیون با همین رفتارها تکواندوکاران خود را قربانی حاشیه می‌کند. تکواندوکاران ما واقعا لیاقت بهترین‌ها را دارند؛ چرا باید هر دوره قبل از آغاز المپیک تکواندو وارد حاشیه شود؟ متأسفانه زمانی که ما راه و چاه را به دوستان نشان می‌دهیم آقای ایکس مقابل ما جبهه می‌گیرد؟ زمانی که ما از عملکرد ضعیف تکواندو انتقاد می‌کنیم دوست دارند مقابل ما جبهه بگیرند. آنها خیلی از قهرمانان دیگر را در نطفه خفه کرده‌اند. آقایان بدانند باید از انتقاد‌ها استفاده کند، چرا که شاید صحبت‌های قهرمانان سابق و حتی اصحاب رسانه شاید کار ساز باشد، چرا همه اتفاقات را گردن منتقدان خود می‌اندازند؟

,

*: شما معتقدید که عملکرد ملی‌پوشان در جام جهانی ضعیف بوده است؟

,

من به هیچ عنوان دوست ندارم تکواندوکاران اینطور تصور کنند که می‌خواهم زحمات آنها را نادیده بگیرم. آنها تمام زحمات خود را کشیدند، اما حاشیه‌ای که مسئولان فدراسیون و برخی از آقایان برای تیم ملی درست کرده‌اند زحمات آنها را بر باد داده است. متأسفانه شرایط  طوری شده که در این چند وقت اخیر به جای دیده شدن نتایج فینال گرند پریکس، حاشیه‌ها تکواندو را به گوشه رینگ برده است.

,

*: به نظر شما تکواندوی ایران با سه سهمیه‌ای که برای المپیک کسب کرده چه تعداد مدال می‌تواند کسب کند؟

,

ببینید تکواندوی ما در دنیا قدرت خود را به همه ثابت کرده است. ما می‌توانیم هر سه سهمیه را تبدیل به مدال کنیم اما با این اتفاقاتی که رخ داده ما شانس کسب یک مدال را نیز نداریم. این صحبت‌های من از روی قرض ورزی نیست. با هیچکس مشکل شخصی ندارم و نخواهم داشت فقط دوست دارم به عنوان یکی از اعضای قدیمی خانواده تکواندو نظرم را اعلام کنم.

,

*: نظر شما درباره موفقیت مهماندوست در جام جهانی چیست؟

,

من مشکل شخصی با مهماندوست در سال 2007 داشتم و دلیل آن برای همه کاملا واضح است. در آن مقطع سهمیه المپیک را کسب کردم، اما او اجازه نداد من راهی المپیک شوم. به هر حال در آن مقطع هر دوی ما مقصر بودیم. آن اتفاقات را به فراموشی سپرده‌ام، اما اینطور نیست که بخواهم در مقابل او جبهه بگیرم. باید بدون تعارف بگویم او به عنوان یک ایرانی با تیم ملی آذربایجان افتخار‌ آفرینی کرد. خوشحالم از اینکه میلاد بیگی به عنوان فنی‌ترین بازیکن و مهماندوست به عنوان برترین مربی دنیا انتخاب شدند. حالا ایرانی‌ها بهتر از قبل می‌توانند سرشان را بالا بگیرند تا بگویند موفقیت تکواندوی آذربایجان حاصل تلاش ایرانی‌ها بود. پس این موفقیت هیچ ناراحتی ندارد و ما باید افتخار کنیم. موفقیت آنها متعلق به کشورمان است.

,

*: چرا برخی‌ها از عملکرد او انتقاد می‌کنند؟

,

کارشان اشتباه است. اینکه من هم بخواهم مثل آنها افتخارات او را سرکوب کنم انصاف نیست.

,

*: مسئولان فدراسیون مدعی هستند تیم ملی در جام جهانی با تیم دوم خود عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

,

کدام تیم دوم؟ چهار نفر از تکواندوکارانی که در جام جهانی حضور داشتند در مسابقات جهانی روسیه در ترکیب تیم ملی بودند. سعید رجبی هم در مسابقات دانشجویان جهان مدال کسب کرده است. در واقع همه آن نفرات عنوان‌دار بودند. اگر آقایان مدعی هستند تیم دوم را در مکزیک وارد شیاب‌چانگ کرده‌اند به گذشته تیم نگاه کنند. این تیم 4 سال است به تورنمنت‌های مختلف اعزام می‌شود. آنها چطور می‌گویند ما در جام جهانی تیم دوم را وارد میدان کردیم؟ سرمایه‌گذاری پس به چه می‌گویند؟ قرار نیست که خداداد، کرمی، غلام‌زاده و دیگر نفرات که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده‌اند بیایند برای تیم ملی مبارزه کنند. نفراتی که در جام جهانی به مصاف حریفان خود رفتند 4 سال است در ترکیب تیم ملی به رویدادهای مختلف اعزام می شوند، پس اینطور نیست که آنها می‌گویند تیم دوم را به مسابقات اعزام کردیم.

,

*: اما قبول کنید که ترکیب حاضر در جام جهانی جوان بود.

,

بازیکنان جوان بودند و بنده با این موضوع موافق هستم، اما نباید تجربه‌ آنها را فراموش کنیم. نباید دوستان مدعی شوند که آنها تیم دوم هستند و وجهه آنها را خراب کنند. آقایان مدعی هستند درب تیم‌های ملی بر روی همه باز است، اما یک نفر را نشان بدهند که در طول این دو سال اخیر به اردوی تیم ملی اضافه کرده‌اند. دوستان فقط همین نفراتی را که در این مدت به رویدادهای مختلف اعزام کرده‌اند را در ترکیب تیم ملی نگه داشته‌اند. در تمام مسابقات نیز این نفرات را اعزام می‌کنند و در پایان نیز مقابل آذربایجان شکست می‌خورند و مدعی می شوند که تیم دوم را به مصاف حریفان خود فرستاده‌ایم. چرا فقط از دور و اطرافیان خودمان در ترکیب تیم ملی کشورمان استفاده می‌کنند. چرا از پتانسیل دیگر تکواندوکاران استفاده نمی‌کنیم. ما بازیکنان بسیار خوبی را پشت درهای بسته تیم ملی داریم. دوستان درها را باز کنند تا از پتانسیل آنها نیز استفاده کنند.

,

*: به اعتقاد شما ما بازیکنان بهتری داریم که بتوانیم جایگزین نفرات فعلی کنیم؟

,

نگاه کنید در گذشته دلخوشی‌اش تمام تکواندوکاران شرکت کردن در مسابقات قهرمانی کشوری بود؛ چرا که پس از آن وارد اردوهای تیم ملی می‌شد، اما حالا نگاه کنید اگر قهرمان کشور هم شوند رنگ اردوهای تیم ملی را نمی‌بینند. من سوالم این است چرا تکواندوکاران ایران مختص شده‌آند روی 10 تا 12 نفر؟ اگر مربیان سازنده لیگ نبودند الان تیم ملی هم نداشتیم. مربیانی مثل پیام خانلرخانی، خلیفه، صالحی و دیگر مربیان هستند که بازیکن می‌سازند. اگر آنها نبودند پس از یکسال تیم ملی کشورمان نابود می‌شد.

,

*: دلیل حضور مربیان تیم ملی در مسابقات لیگ برتر چیست؟

,

مربیان تیم ملی هر از گاهی در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کنند و پس از خوردن یک چای راهش را کج کند و می‌روند. با این کار هیچ بازیکنی نمی‌توانند کشف کنند. این مربیان لیگ هستند که شبانه‌ روز زحمت می‌کشند و بازیکن به تیم ملی می‌دهند. فدراسیون متأسفانه فقط طی این چند سال اخیر جلوی پای خود را می‌بیند و به هیچ عنوان آینده‌نگری نمی‌کند. شما نگاه کنید مجید افلاکی کجاست؟ کرمی، غلام‌زاده و دیگر ستاره‌های تکواندوی ایران حالا کجا هستند؟ کاملا واضح است فدراسیون در تلاش است تا آنها را به فراموشی بسپارد. چرا کاری می‌کنند که قهرمانان ما به کشورهای دیگر فرار کنند. باور کنید طی این یکی دو سال اخیر امثال بهرامی و یعقوبی زیاد خواهند شد. وقتی اهمیتی به ورزشکاران قائل نمی‌شوند آنها نیز به این نتیجه می‌رسند برای کشورهای دیگر بازی کنند.

,

*: به اعتقاد شما راه چاه چیست؟

,

تکواندوی ایران با این روندی که پیش گرفته نیاز به یک نفس تازه در بخش مدیریت دارد. چه بهتر اگر قرار است نیروی تازه‌ نفسی به تکواندو تزریق شود و به عنوان مدیر فعالیت کند از خانواده تکواندو باشد و آن کسی نیست جزء هادی ساعی. به اعتقاد من او می‌تواند تکواندو را از این سردرگمی در بیاورد و به سرمنزل مقصود برساند. او علاوه بر اینکه پرافتخارترین تکواندوکار ایران است پتانسیل کار مدیریتی را دارد و حالا وقت آن رسیده که نیروی جوان مثل او بیاید و این نیروی فرسوده را کنار بگذارد تا تکواندو از مسیر اصلی خود که خارج شده و دوباره به مسیر اصلی بازگردد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه