اخبار داغ

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها:

درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم/ معامله قرن ناکام خواهند ماند/ از اهرمهای فشار خود برای کاهش فشار آمریکا استفاده می‌کنیم

درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم/ معامله قرن ناکام خواهند ماند/ از اهرمهای فشار خود برای کاهش فشار آمریکا استفاده می‌کنیم
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی خاطرنشان کردند: برخی دنباله‌های آمریکا برای جاانداختن معامله قرن درحال تلاشند، اما آمریکا و دنباله‌هایش در این قضیه هم شکست خواهند خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان جمعی از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیداری ۳ ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاهها با تمجید از پیشرفت‌های حقیقی دانشگاهها و مراکز علمی، پیشرفت پر شتاب و جهش علمی را برای رسیدن ایران اسلامی به اوج، ضروری خواندند و با اشاره به هوشیاری ایران در مقابل فریب امریکا برای پیشبرد «تاکتیک مذاکره در سایه راهبرد فشار» تأکید کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است چرا که امریکا و برخی دنباله هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مسئله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

,

رهبر انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهمتر دانستند و گفتند: دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت‌بار امریکا و دنباله های آن در منطقه، برای جا انداختن معامله قرن است.

,

حضرت آیت الله خامنه ای تفاوت شرایط کنونی قضیه فلسطین را با گذشته، در ادبیات و لحن صریح امریکا و دنباله هایش برای حذف موضوع فلسطین دانستند و افزودند: بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به‌وسیله حضور مردمی است، امسال مهمتر است.

,

ایشان تأکید کردند: دفاع از فلسطین یک مسئله صرفاً اسلامی نیست بلکه وجدانی و انسانی هم است و البته برای مسلمانان وجه شرعی و دینی هم دارد.

,

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با اشاره به جایگاه برجسته و ممتاز اساتید، دانشمندان، متخصصان و کارشناسان، سخنان شماری از اساتید و محققان در این دیدار را واقعاً قابل استفاده و خوب خواندند و گفتند: حرکت علمی و پیشرفتهای دانشگاهها در دهه های اخیر به معنی واقعی کلمه چشمگیر و برجسته است اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفتهای به‌دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر سازمان یافته بودن این جریان  افزودند: یک نمونه از این جریان، «پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد برای ایران» است که هدف آن، زیر سؤال بردن پیشرفتهای علمی و دانشگاهی است و متأسفانه عده ای هم در داخل در حرکتی مرکب از خباثت و خیانت با آنها هم‌صدایی می کنند.

,

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به گزارش های مراکز رتبه بندی بین المللی درخصوص ارتقای جایگاه دانشگاههای کشور خاطرنشان کردند: ایران اکنون ۱۴ میلیون دانش آموخته دانشگاهی دارد و بیش از پنج درصد از جمعیت کشور دانشجو هستند که این آمارها نشان دهنده پیشرفت در دانشگاهها است.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی اقدامات و تبلیغاتِ جریانی که به دنبال کم سواد نشان دادن نخبگان و اساتید ایرانی است، گفتند: اگر دانشگاهها و محققان و اساتید ما کم عمق هستند، پس پیشرفتهای خیره کننده در نانو، علوم هسته ای و غنی سازی بیست درصد، و سلولهای بنیادی را چه کسانی انجام داده اند؟

,

ایشان افزودند: پیشرفتهای علمی کشور به گونه ای است که افراد به ظاهر غیرسیاسی ولی با باطن سیاسی نیز مجبور به اعتراف به این پیشرفتها شده اند.

,

رهبر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: این پیشرفتها در دانشگاههایی به دست آمده است که مبنا و اساس ایجاد آنها برای وابسته کردن کشور بود اما اکنون همین دانشگاهها، با طی مسیر ناهموار و عبور از مزاحمت های گوناگون در مسیر خود، پرچم استقلال و پیشرفت علمی را به اهتزاز در آورده اند.

,

ایشان با تأکید بر اینکه ما به این حد از پیشرفت علمی به هیچ وجه راضی نیستم و تا رسیدن به نقطه مطلوب و شایسته فاصله زیادی داریم، گفتند: باید در گام دوم به نقطه اوج برسیم.

,

رهبر انقلاب اسلامی جبران عقب ماندگی تاریخی کشور از لحاظ علمی را نیازمند حرکت جهشی دانستند و خاطرنشان کردند: البته این حرکت پررنج و پر زحمت است اما در نهایت شیرین است.

,

حضرت آیت الله خامنه ای تمجید از دانشگاهها و پیشرفت های علمی را به معنای نادیده گرفتن مشکلات، عیب ها و نقایص در دانشگاهها ندانستند و افزودند: در محیط های دانشگاهی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و نحوه مدیریت ها مشکلاتی وجود دارد که از جمله آنها «کیفیت تحصیل در برخی رشته ها» و «برخی مدارک تحصیلی» است که عمق علمی در آنها لحاظ نشده است.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به وظیفه مهم دانشگاهها در قبال جامعه یعنی «مواجهه با مسائل اجتماعی و تلاش برای یافتن راه‌حلهای آن» پرداختند و گفتند: دانشگاه نباید از مسائل مردم و جامعه منفک و منزوی باشد، بنابراین اساتید و جامعه دانشگاهیان با ایجاد ساز و کار مناسب بکوشند دانشگاه را درگیر مسائل اجتماعی کنند، البته دستگاههای مختلف نیز وظیفه دارند از دانشگاهها کمک و راهنمایی بخواهند.
مسئله «آسیب‌های اجتماعی» نمونه‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی دانشگاهیان را به نقش‌آفرینی برای یافتن راه‌حل آن دعوت کردند.

,
,

ایشان جدا شدن اساتید از مسائل مردم و جامعه را موجب گرفتار شدن جامعه دانشگاهی به آسیبهای مشابه محیطهای روشنفکری دانستند و افزودند: جریان روشنفکریِ نشأت گرفته از غرب از ابتدای شکل‌گیری در کنار مردم نبود بلکه با نشستن در برج عاج از بالا به مردم و مسائل آنان نگاه می‌کرد و اهل خطر و اقدام نیز نبود، همچنانکه در جریان انقلاب عظیم اسلامی، روشنفکران یا در صفوف آخر بودند و یا تا آخر کار نیز به مردم ملحق نشدند.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای، شرط اساسی برای پیشرفت علمی کشور را وجود «امید» برشمردند و با هشدار در خصوص وجود جریانی در داخل و خارج که با اخبار دروغ و تحلیلهای مغرضانه به دنبال دمیدن روح ناامیدی و انکار دستاوردهای پر افتخار علمیِ ایران است، افزودند:  «جریان یأس‌آفرین» به‌دنبال آن است که دانشجویان نخبه را بی‌انگیزه یا ترغیب به خروج از کشور کند و استادان را نیز که میانداران مسائل دانشگاه هستند، از پیشرفت علمی مأیوس کند.

,

ایشان پیشرفت‌های علمی ایران را موجب نگرانی قدرتهای استعمارگر و سلطه‌گر دانستند و گفتند: شتاب پیشرفت علمی کشور، ادعای ما نیست بلکه مراکز علم‌سنجی دنیا اعلام کردند که شتاب پیشرفت علمی ایران ۱۳ برابر متوسط دنیا است و در برخی علوم، ایران در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد.

,

رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر ضرورت آگاهی دانشگاهیان از موفقیت‌های عظیم علمی کشور افزودند: گشت‌وگذار علمی و دیدن پیشرفتهای علمی کشور باید در برنامه اساتید و دانشجویان قرار بگیرد تا با آگاهی از این توانایی‌ها و چگونگی دستیابی به آنها، امید ایجاد شود.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای اساتید دانشگاهها را به دمیدن روح امید در دانشجویان توصیه مؤکد کردند و گفتند: دشمن و جریانی در داخل به دنبال ایجاد یأس است. در مقابل این جریان خائن و خبیث بایستید و امید ایجاد کنید.

,

رهبر انقلاب «علم نافع» را ضرورتی جدی خواندند و تأکید کردند: به علمی نیاز داریم که بتواند مشکلات کشور را حل کند و با شناسایی نقاط کور بخشهای مختلف، برای مواجهه با آنها راه حل علمی ارائه کند.

,

ایشان با اشاره به بیماری های مزمن اقتصادی از جمله «بهره وری پایین»، «اسراف بسیار خسارت‌بار در مصرف انرژی»، «نفتی بودن و دولتی بودن اقتصاد»، «مشکلات نظام مالیاتی» و «ساختار بودجه» افزودند: دانشگاهها در پرتو علم نافع و ایجاد ساز و کار مناسب به تأمل در راه‌حلهای اینگونه مشکلات بپردازند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: «جستجوی راههای علمی برای شکستن تحریمها» و «تحقق رونق تولید» از دیگر مسائلی است که استادان دانشگاهها باید با اراده محکم به آنها ورود کنند.

,

ایشان با ابراز خرسندی از اقدام وزارت صنعت در اعلام فهرست مشکلات و نیازهای این بخش خاطرنشان کردند: اکنون نوبت وزارت علوم و دانشگاههاست که برای حل این مسائل وارد میدان شوند.

,

رهبر انقلاب اسلامی تحقیقات عمیق و بلندمدت را بُعد دیگری از علم نافع خواندند و افزودند: استادان دانشگاهها و دانشمندان در کنار یافتن راه حلهای علمیِ مشکلات موجود، به تحقیقات عمیق و بنیانی نیز اقدام کنند چرا که این‌گونه پژوهش ها، بستر پیشرفت درازمدت کشور را فراهم می کند و باید به دانشمندان این فرصت و اجازه را داد که در کارهای علمی بلندپروازی کنند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه «پرداختن به علوم پایه» را بسیار مهم برشمردند و گفتند: اینگونه رشته ها چون دستاورد عینی و نقد ندارند، در میان دانشجویان با استقبال مناسب روبرو نیستند که وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی و اقدام کنند که گرایش به علوم پایه در میان جوانان بهتر و گرمتر شود.

,

ایشان با انتقاد از «کاهش بودجه های علمی و فرهنگی» در هنگام مواجه شدن دولتها با مشکلات مالی تأکید کردند: لازم است در علوم بنیادی و پایه، سرمایه گذاری مستمر و حرکت پیش‌دستانه داشته باشیم و راه دستیابی به حقایق کشف نشده در عالم را زمینه سازی و طی کنیم.

,

رهبر انقلاب اسلامی، «ارزیابی و رتبه بندی دانشگاهها» را ضروری خواندند و خطاب به «وزارت علوم، بهداشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاههای مدیریتی مرتبط» تأکید کردند: با تعیین معیارها و مزیت های لازم، دانشگاهها را رتبه بندی ارزیابی کنید تا علاوه بر ارتقای کیفی دانشگاهها، رقابت مثبتی میان آن ها شکل بگیرد.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شمار زیاد اساتید انقلابی و متدین در دانشگاهها افزودند: این اساتید باید در داخل دانشگاهها جریان سازی کنند.

,

ایشان با انتقاد از فضای فرهنگی شماری از دانشگاهها که موجب تغییر رفتار و فرهنگ دانشجویان می شود، گفتند: استادان متدین و انقلابی کاری کنند که جریان فکری و فرهنگی آنها به جریان رایج دانشگاهها تبدیل شود.

,

رهبر انقلاب افزودند: البته این جریان سازی ربطی به امکانات امنیتی و انتظامی و اینگونه مسائل ندارد، بلکه کاری فرهنگی، فکری و انسانی است.

,

ایشان در همین زمینه پاسخگویی به سؤالات دانشجویان را قدمی مؤثر خواندند و افزودند: بهترین کسانی که می توانند به سؤالات مطرح در ذهن دانشجویان پاسخ های مستدل بدهند، اساتید انقلابی و متدین هستند.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم «مقابله با ارتجاع، التقاط و انحراف در دانشگاهها» گفتند: امروز در برخی دانشگاهها جریان چپ مارکسیستی هم ابراز وجود می کند، آن هم در حالی که مظاهر اصلی این جریان یعنی شوروی سابق «در زیر بار و فشار حقایق عالم» فروریخته و از بین رفته است.

,

ایشان افزودند: البته این جریان، زیاد جدی نیست و از عمق حرف ها و مواضعش معلوم است که همان چپ امریکایی است یعنی ظاهری چپ دارد و باطنی غربی و امریکایی.

,

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از فعالیتهای کم فرهنگی در دانشگاهها خاطرنشان کردند: هدف دانشگاه صرفاً علم آموزی نیست، بلکه ساختن انسانی والا و مجهز به سلاح علم است، بنابراین باید همراه با علم، «اخلاق و سبک زندگی» نیز به دانشجو ارائه شود و دانشگاهها به محل تربیت جوانان «مؤمن، انقلابی،َ پاکدامن، دلبسته به کشور و مستعد خدمت به مردم» تبدیل شوند.

,

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جنجال رسانه های خارجی درباره مذاکره گفتند: مقصود آنها از اینکه می گویند ایران باید به میز مذاکره بازگردد، مذاکره با امریکا است زیرا ما با دیگر کشورها مشکلی نداریم و با اروپایی ها و دیگران مذاکره می کنیم.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسئله اصلی در مذاکرات، تعیین موضوع مذاکره است، افزودند: ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و «موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب» همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.

,

ایشان با اشاره به اینکه مذاکره به معنای معامله و کوتاه آمدن در برخی موارد است، خاطرنشان کردند: موضوعاتی همچون مسائل دفاعی، قابل مذاکره نیست. مذاکره در این مسائل دو کلمه خواهد بود، طرف مقابل می گوید ما این موارد را خواستاریم و ما هم می گوییم «نه» و تمام می‌شود.

,

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با امریکا مذاکره نخواهد کرد، گفتند: همانطور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با امریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.

,

حضرت آیت الله خامنه ای به تبیین رفتار امریکایی‌ها برای رسیدن به مقاصد زورگویانه خود در قبال دولتها و کشور پرداختند و افزودند: آمریکایی‌ها معمولاً برای رسیدن به اهداف خود یک راهبرد دارند و یک تاکتیک. راهبرد آنها «فشار» با هدف خسته کردن طرف مقابل است و سپس از «مذاکره» به عنوان مکمل فشار استفاده می کنند تا به خواسته خود برسند.

,

ایشان تأکید کردند: این مذاکره در واقع مذاکره نیست بلکه وسیله ای برای چیدن محصول فشارها است و نشستن پشت میز مذاکره با امریکایی‌ها یعنی نقد کردن همان مواردی که با فشار زمینه تحقق آن را فراهم کرده اند.

,

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با این ترفند را استفاده از اهرم های فشار در مقابل امریکایی‌ها دانستند و افزودند: اگر از اهرم ها و ابزارهای فشار به درستی استفاده شود، فشار امریکایی‌ها یا کم و یا متوقف خواهد شد، اما اگر فریب «دعوت به مذاکره» امریکایی‌ها خورده شود و از اهرم‌های فشار استفاده نشود، نتیجه، لغزیدن و باخت قطعی است.

,

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشارهای امریکا، ابزارهای فشار لازم را در اختیار دارد، گفتند: این ابزارها برخلاف آنچه که آنها تبلیغ می کنند، نظامی نیست البته اگر زمانی لازم باشد، آن ابزارها نیز وجود دارد.

,

ایشان یک نمونه از اهرم های فشار جمهوری اسلامی را بیانیه اخیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور برای کاهش برخی تعهدات هسته ای ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: تصمیم اخیر شورای‌عالی امنیت ملی، تصمیم درستی بود زیرا اگر از اهرم فشار به موقع استفاده نشود، طرف مقابل چون می داند با هزینه و ضرری مواجه نمی شود، موضوع را بدون هیچ عجله ای ادامه خواهد داد اما اگر از ابزار فشار استفاده شود، به فکر خواهد افتاد تا کاری انجام دهد.

,

رهبر انقلاب اسلامی توانایی های علمی و فناوری کشور در زمینه هسته ای را یکی از اهرم های مؤثر فشار دانستند و تأکید کردند: با وجود توانایی های بالای علمی در زمینه هسته ای، ما مطلقاً به دنبال سلاح هسته ای نیستم زیرا بر مبنای فقهی، دینی و شرعی، سلاح های کشتار جمعی اعم از هسته ای و شیمیایی را حرام می دانیم.

,

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ما حتی تولید سلاح کشتار جمعی را صرفاً با هدف انبار کردن نیز کاری غلط غیرمنطقی و غیرعقلایی می دانیم زیرا خرج و هزینه فراوانی به کشور تحمیل می شود اما استفاده ای هم نمی شود.

,

ایشان خاطرنشان کردند: بنابراین ما از لحاظ مبنایی با تولید سلاح کشتار جمعی مخالفیم اما به غنی سازی هسته ای نیازمندیم زیرا آن را نیاز آینده کشور می دانیم و اگر امروز توانایی های خود را در این زمینه افزایش ندهیم، ده سال دیگر باید از صفر شروع کنیم.

,

رهبر انقلاب اسلامی اهرم‌های فشار جمهوری اسلامی را ابزارهایی برای متوقف کردن طرف مقابل دانستند و گفتند: خوشبختانه امروز همه مسئولین کشور اعم از مسئولان اجرایی و دیپلماسی و سیاسی بر موضوع عدم مذاکره با امریکا متفق هستند و مذاکره با امریکایی‌ها مطلقاً توصیه نمی شود.

,

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دولت قبلی امریکا نیز رفتارش با دولت فعلی تفاوت جوهری نداشت، البته ظاهرش فرق می کرد اما باطنشان یکی بود.

,

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی قطعاً فریب ترفند امریکاییها را در زمینه مذاکره، نخواهد خورد، افزودند: اهرم فشاری که فعلاً استفاده شده است، مصوبه اخیر شورایعالی امنیت ملی است اما همیشه در این حد متوقف نخواهیم ماند و در برهه بعدی، اگر لازم باشد، از اهرم های فشار دیگری استفاده خواهیم کرد.

,

در ابتدای این دیدار۱۰ نفر از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی حدود دو ساعت به بیان مطالب و دغدغه‌های خود پرداختند. آقایان:
- دکتر رسول جلیلی، دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
- دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، دکترای مهندسی کامپیوتر و دانشیار دانشگاه امام حسین (ع)
- دکتر سعید مرید، دکترای مدیریت منابع آب و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس
- دکتر علی عبدالعالی، دکترای مهندسی برق و مخابرات ودانشیار دانشگاه علم و صنعت
- حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، دکترای علوم و قرآن و دانشیار دانشگاه تهران
- دکتر نجفقلی حبیبی، دکترای فلسفه و حکمت اسلامی و دانشیار دانشگاه تهران
- دکتر محمدرضا مجیدی، دکترای علوم سیاسی و دانشیار دانشگاه تهران
- دکتر امیرعلی حمیدیه، فوق تخصص خون و سرطان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
و خانم‌ها:
- دکتر سهیلا صادقی فسایی، دکترای جامعه شناسی ودانشیار دانشگاه تهران
- دکتر مریم بختیاری، دکترای روان شناسی بالینی ودانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
در سخنان خود بر این محورها تأکید کردند:
- ضرورت تولید قدرت ملی و اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای تامین استقلال کشور در اینترنت
- لزوم رصد علمی و فناورانه فضای مجازی و بومی سازی این فناوری‌ در کشور
- انتقاد از بی‌مهری به شورای عالی فضای مجازی و ضرورت تشکیل جلسات این شورا به‌صورت هفتگی
- اهمیت دستیابی به الگوی انقلابی و بومی برای مدیریت دانشگاه
- انتقاد از مقاله‌محوری بدون توجه به نیازهای کشور در دانشگاه
- لزوم هدایت رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای حل مشکلات کشور
- ضرورت توجه به اقدامات نرم و ملزومات فنی و اجتماعی برای اصلاح الگوی مصرف
- انتقاد از تبدیل دانشگاه به جولانگاه نزاع‌های سیاسی و برخی بی‌توجهی ها به شایستگی‌های علمی و اخلاقی مدیران در انتصاب‌ها
- انتقاد از یکسان نبودن فرصت‌ها در جذب متقاضیان هیئت علمی
- ضرورت نظارت بر طرح‌های پژوهشی و چگونگی هزینه بودجه آن
- انتقاد از عدم ارزیابی حرفه‌ای و دقیق از توانایی‌های اساتید
- انتقاد از سوء مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌ها و بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به دغدغه‌های فرهنگی
- ضرورت توجه دانشگاه به مسائل واقعی کشور و راه‌اندازی زیست‌بوم‌های خلاق
- لزوم توجه به سرمایه‌های عظیم بالقوه و بالفعل فرهنگی کشور
- اهمیت تامین رفاه اجتماعی زنان به منظور حفظ شأن و ایفای نقش مادری و همسری در خانواده
- تاکید بر اینکه هدف برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید کاهش فاصله طبقاتی باشد و زندگی مسئولان باید الگویی از ساده زیستی و پرهیز از تجملات باشد
- لزوم افزایش بودجه پژوهشی به نسبت افزایش تولید ناخالص ملی
- اهمیت آزاداندیشی و انتقاد از برداشت سلیقه‌ای از اسلامی شدن دانشگاه‌ها
- توجه به همه ظرفیت‌ها در جهت حفظ منافع ملی و اجماع ملی برای آینده ایران
- تاکید بر بسیج همه اراده‌ها و توانایی‌های تخصصی ایرانیان برای تحقق گام دوم انقلاب
- ضرورت پرهیز از انفعال و خلق فرصت‌های نو در عرصه بین‌الملل و یارگیری مناسب برای مقابله با نظام سلطه
- لزوم تعریف سیاست آسیایی قوی با تاکید بر همسایگان
- اهمیت پرهیز از خام‌فروشی علم و لزوم تبدیل آن به فناوری و محصول
- لزوم حاکمیت مدیریت جهادی در دانشگاه‌ها و حمایت از نخبگان جوان

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه