اخبار داغ

افشای اطلاعات جدید درباره نامگذاری "داعش"

افشای اطلاعات جدید درباره نامگذاری "داعش"
یک مقام سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" گفت: نام داعش را این سازمان انتخاب کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین نوشت: یک مقام سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" گفت: نام داعش را این سازمان انتخاب کرد که کلمه اختصاری اصطلاح خدمات سر‌ّی سازمان اطلاعات اسرائیل است.

وی که نامش فاش نشده؛ با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات اسرائیل است، افزود: اسرائیلی‌ها نتوانستند نامی مانند موساد برای داعش بیابند به همین سبب نام عربی برای آن انتخاب شد که بیانگر تبعیت این شبکه از اسرائیل است.

این مقام صهیونیست گفت: موساد این اسم را طی نامه‌ای به سازمان اطلاعات انگلیس پیشنهاد کرد.

داعش در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی تشکیل شد.

داعش ابتدا این گونه معرفی شد که از ادغام بین « دولت اسلامی » وابسته به شبکه القاعده که اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی به وجود آمد و گروه تکفیری مسلح در سوریه معروف به «جبهه النصره » تشکیل شده بود اما این ادغام را که ابوبکر بغدادی یکی از سرکرده های « دولت اسلامی عراق » اعلام کرد به سرعت از سوی جبهه النصره تکذیب شد.

پس از گذشت دو ماه از این قضیه ایمن الظواهری سرکرده شبکه القاعده دستور داد این ادغام ملغی شود اما بغدادی این روند را ادامه داد تا اینکه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) به یکی از گروههای تروریستی اصلی تبدیل شد که در سوریه و عراق آدمکشی و ویرانگری می کند.

داعش حروف اختصاری « دولت اسلامی عراق و شام» است و هر کس از کلمه داعش استفاده کند هفتاد و پنج ضربه شلاق مجازات اوست.

داعش یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی تکفیری را پیشه خود کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه