اخبار داغ

تجلی جنگل های ایرانی – تورانی در ناحیه رویشی بزداغی

تجلی جنگل های ایرانی – تورانی در ناحیه رویشی بزداغی
بیش از 86 هزار و 415 هکتار از جنگل های خراسان شمالی را ناحیه رویشی جنگل های ایرانی – تورانی تشکیل می دهد که 36 هزار هکتار از این منطقه جنگلی را ناحیه رویشی بزداغی با درختان ارس، افرا، کرکو، داغداغان و پسته تشکیل می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اترک نیوز، بیش از 86 هزار و 415 هکتار از جنگل های خراسان شمالی را ناحیه رویشی جنگل های ایرانی – تورانی تشکیل می دهد که این جنگل ها نقش مهمی در تعادل اکوسیستم منطقه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش پایگاه خبری تحلیلی , اترک نیوز, ، بیش از 86 هزار و 415 هکتار از جنگل های خراسان شمالی را ناحیه رویشی جنگل های ایرانی – تورانی تشکیل می دهد که این جنگل ها نقش مهمی در تعادل اکوسیستم منطقه دارد.,

این ناحیه رویشی از جنگل های ایرانی – تورانی بیش از 80 درصد از پوشش ناحیه رویشی از جنگل های استان را تشکیل می دهد.

,

همچنین این رویشگاه از شیب های جنوبی شهرستان مانه و سملقان تا دامنه شمالی شهرستان فاروج را فرا گرفته است.

,

در عین حال، به دلیل گستردگی این ناحیه رویشی و آب و هوای اقلیمی متفاوت در این منطقه، جنگل های این ناحیه به دو بخش کوهستانی و جلگه ای تقسیم می شود که در بخش کوهستانی آن تیپ جنگلی ارس، افرا و کرکو گسترش داشته که از بخش جلگه ای آن متمایز شده است.

,
  • ناحیه رویشی جنگلی بزداغی
,
  • ناحیه رویشی جنگلی بزداغی
  • , ناحیه رویشی جنگلی بزداغی, ناحیه رویشی جنگلی بزداغی,

    منطقه جنگلی بزداغی جزو جنگل های ایرانی – تورانی استان خراسان شمالی محسوب می شود که با مساحت 36 هزار هکتار در 55 کیلومتری شمال غرب شهرستان مانه و سملقان در منطقه ای موسوم به بزداغی واقع شده است.

    ,

    گونه های درختی این منطقه حفاظت و قرق شده شامل ارس، افرا،  کرکو، داغداغان، پسته و... هستند.

    ,

    با توجه به اینکه اجرای عملیات حفاظت و قرق از جنگل های این منطقه که از سال 1378 توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به اجرا در آمده، تاثیر بسیار زیادی بر شرایط اقلیمی، اکولوژیکی و محیطی منطقه حفاظت شده گذاشته است که این اقدامات اجرا شده تحول بزرگی برای بخش جنگلداری استان محسوب می شود.

    ,

    همچنین این اقدامات انجام شده موجب حفظ آب و خاک منطقه و جلوگیری از بروز روان آب و سیلاب نیز شده است.

    ,

    افزون بر این، برای این منطقه حفاظت شده تا کنون دو طرح مدیریت منابع جنگلی فاز 1 و 2 بزداغی به مساحت 11 هزار و 86 هکتار تهیه شده است که هرساله سطحی از این محدوده طرح در قالب عملیات اصلاح و احیاء غنی سازی و توسعه جنگل تحت پوشش قرار می گیرد.

    ,

     

    ,

     

    ,

     

    ,

     

    ,

    , ,

    , ,

    , ,

    , ,

    , ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه