اخبار داغ

کبری خزعلی مطرح کرد؛

باید بر تخطی مهدکودک‌ها نظارت جدی‌تر اعمال شود

باید بر تخطی مهدکودک‌ها نظارت جدی‌تر اعمال شود
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: در زمینه نابسامانی و چالش ها باید به تخلفات رسیدگی شود و بر تخطی مهدکودک ها نظارت جدی تری اعمال شود تا شاهد کاهش آن باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان خبر؛ کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در نشست بررسی «جایگاه مهد کودک در نظام تربیتی» با اشاره به بازنگری درمصوبه مهد کودک ها اظهار داشت: همانطور که می دانید شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول سیاست گذاری های کلان نظام در موضوعات فرهنگی و آموزشی است و در این عرصه با برنامه ریزی و سیاست گذاری بر موضوعاتی که دارد، نحوه اجرا را نظارت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: بعد از نظارت تصمیم می گیرد در چرخه مدیریتی، اجرایی یا سیاست گذاری اگر اصلاحات اجرایی لازم است را انجام دهد و سالهاست که اعتراضاتی  مبنی بر نامناسب بودن نظارت و کیفیت مهد کودکها به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاههای زیرمجموعه می رسد.

,

خزعلی ادامه داد: بعد از بررسی مشخص شد که کار تحقیقاتی مفصل نیاز داریم، از این مبنا شروع کردیم که بناگذاری تربیت کودکان از چه کیفیتی و بر چه سیاستی صورت گرفته است و در ایران ۹۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

,

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی نیز بررسی شد و مشخص شد که اشکال ما در برنامه ریزی، در تربیت مربی و در اجرا بوده است و این کار از ۳۰ سال گذشته به بهزیستی سپرده شده است اما ۱۵ درصد بیشتر نتوانسته اند پوشش دهند.

,

وی عنوان کرد: در این زمینه نابسامانی و چالش هایی مشاهده شده است که باید تخلفات رسیدگی شود و از سال ۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد شورای اجتماعی خانواده وارد این کار شود و الان به این نتیجه رسیده ایم که باید بازنگری شود و قوانین در سیاست گذاری، در برنامه ریزی و اجرا لازم به بازنگری است.

,

خزعلی یادآور شد: در نهایت نظارت و پایش مستمر به دستگاههای اجرایی که ۱۴ دستگاه در این زمینه فعالیت دارند هماهنگ نیستند و تخلفاتی صورت می گیرد که باید رسیدگی شود که به این دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای زنان را وارد کار کرد در نهایت چیزی که شورای عالی مصوب کرد این بود که بین آموزش و پرورش و بهزیستی یک ارگان را متولی قرار دهد.

,

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: ۳۰ سال پیش در سال ۱۳۶۵ بهزیستی متولی دادن مجوز بود بر نظارت و پایش ولی برنامه ریزی و آیین نامه همین آموزش ها، نظارت و پایش مشترک بین آموزش و پرورش، وزارت کشور و بهزیستی و برنامه تربیتی بر عهده وزارت علوم بود ولی عملا انجام نشده است و مشکلاتی داریم برای اینکه بهزیستی دست تنها مانده، آموزش عالی کار خود را انجام نداده و وزارت کشور وارد نشده و آموزش و پرورش نظارت نداشته است.

,

وی تاکیدکرد: سیاست گذاری کلان سال ۹۲ ابلاغ شده است که در اجرا وظیفه آموزش و پرورش است اما در اجرایی مهد کودک ها و هر دستگاهی که بتواند سیاست ها را اجرا کند مجوز می  گیرد اما مهد کودک ها مربوط به بهزیستی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه