اخبار داغ

کمالی در گفت‌وگو با دانا:

دولت پول نفت را بین ثروتمندان تقسیم می‌کند/ گلایه عارف از دولت به حق است

دولت پول نفت را بین ثروتمندان تقسیم می‌کند/ گلایه عارف از دولت به حق است
دبیر کل حزب اسلامی کار در خصوص عملی نشدن وعده‌های اقتصادی دولت گفت: کسانی که بتوانند در زمینه اقتصادی کشور را مدیریت کنند، تغییر و تحول ایجاد کنند و چرخ اقتصاد کشور را با سرعت مناسبی بگردانند، در مجموعه دولت و تیم اقتصادی دولت نقش آفرینی‌کنند ، در کابینه حضور جدی ندارند.
[

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار و وزیر کار و امور اجتماعی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص عملی نشدن وعده‌های اقتصادی دولت اظهارداشت: در بخش اقتصادی موانعی وجود داشت و اینکه فرض می‌کردیم با رفع تحریم‌ها همه مشکلات حل می‌شود و مشکلات اقتصادی از پیش رو برداشته می‌شود به دو دلیل انجام نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اولین مانعی که در این زمینه وجود دارد دیر به نتیجه رسیدن تفاهم‌ها و کم کاری طرف مقابل در اجرای تعهدات است.

,

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: دلیل دوم در به نتیجه نرسیدن وعده‌های اقتصادی به ضعف دولت در این بخش باز می‌گردد؛ کسانی که بتوانند در زمینه اقتصادی کشور را مدیریت کنند، تغییر و تحول ایجاد کنند و چرخ اقتصاد کشور را با سرعت مناسبی بگردانند، در مجموعه دولت و تیم اقتصادی دولت نقش آفرینی‌کنند ، در کابینه حضور جدی ندارند.

, کسانی که بتوانند در زمینه اقتصادی کشور را مدیریت کنند، تغییر و تحول ایجاد کنند و چرخ اقتصاد کشور را با سرعت مناسبی بگردانند، در مجموعه دولت و تیم اقتصادی دولت نقش آفرینی‌کنند ، در کابینه حضور جدی ندارند.,

دولت پول نفت را بین ثروتمندان تقسیم می‌کند

, دولت پول نفت را بین ثروتمندان تقسیم می‌کند, دولت پول نفت را بین ثروتمندان تقسیم می‌کند,

کمالی عنوان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی که هم از لحاظ سند چشم‌انداز و هم از لحاظ برنامه توسعه بزرگترین وظیفه دولت است، نادیده گرفته شده و ما اقدامی در جهت اصلاح ساختار اقتصادی در برنامه‌های دولت نمی‌بینیم؛ در حقیقت می‌شود گفت که دولت از لحاظ اقتصادی شیوه‌ای مثل دولت‌های قبل را در پیش گرفته است یعنی اینکه نفت را بفروشند، پولش را بیاورند بین ثروتمندان تقسیم کنند و این پول از بین برود.

, که دولت از لحاظ اقتصادی شیوه‌ای مثل دولت‌های قبل را در پیش گرفته است یعنی اینکه نفت را بفروشند، پولش را بیاورند بین ثروتمندان تقسیم کنند و این پول از بین برود, . ,

وی ادامه داد: دولت به دنبال دست‌یابی به یک اقتصاد رقابتی، مزیتی و تخصصی و اقتصادی که بتواند ایران را در منطقه در موقعیت لازم خود قرار دهد؛ نیست.

,

دبیر کل حزب اسلامی کار در خصوص به وجود میزان اثربخشی برجام در اقتصاد کشور گفت: برخی از بخش‌های اقتصادی که بیشتر درگیر مسائل بین‌المللی هستند مثل کشتی‌رانی‌ها یا صنایع مربوط به حمل و نقل هوایی اظهار رضایت نسبی می‌کنند اما بعضی که تغییرات را به اندازه کافی نمی‌بینند نارضایتی در آن‌ها وجود دارد.

, .,

کمالی تصریح کرد: برجام به صورت کامل و یک پارچه با نیت اینکه می‌خواهیم تا همه روابط دوستانه شود به نتیجه نرسیده، در حقیقت به نوعی تخاصمات جدی کنار گذاشته شده نه اینکه دوستی ‌ها شکل گرفته باشد و در شرایط گل و بلبل با کشورهای غربی باشیم.

,

وی همچنین در خصوص گلایه عارف از دولت اظهارداشت: بعضی از افراد کابینه آقای روحانی کسانی هستند که کم و بیش به جبهه اصلاحات نزدیک‌اند اما  آقای روحانی خود را یک اصلاح‌طلب معرفی نکرده که اصلاح‌طلبان انتظار رفتار اصلاح‌طلبانه از او داشته باشند.

, آقای روحانی خود را یک اصلاح‌طلب معرفی نکرده که اصلاح‌طلبان انتظار رفتار اصلاح‌طلبانه از او داشته باشند,

دبیر کل حزب اسلامی کار افزود: روحانی آنچه که درباره خود گفته این است که فردی است معتدل و سعی می‌کند به شکلی عمل کند که همه مجموعه احزاب در فعالیت‌ها سهیم باشند؛ در کابینه هم می‌بینیم که هم افراد راست‌گرا حضور دارند و هم کسانی که به اصلاحات نزدیک‌تر هستند.

, . ,

کمالی گفت: اما گلایه‌ای که آقای عارف چندی پیش داشتند، گلایه به حقی است چرا که دولت و کسانی که حامی آن بودند یعنی حزب اعتدال و توسعه با گفت‌وگوهایی که صورت گرفت با اصلاح‌طلبان لیست مشترکی دادند و طبیعتا کار در مرحله‌ای نبود که تا شروع  مجلس ادامه داشته باشد و بعد از آن قطع شود، بنا این بود که این فعالیت‌ها در دوره مجلس دهم ادامه پیدا کند اما کسانی که از طرف مجموعه متمایل به دولت به لیست اصلاحات اضافه شدند کار خود را در مجلس جدا کردند و باعث شدند تا دوستان اصلاح‌طلب از این موضوع گلایه‌مند شوند که مطلب ناحقی هم نیست.

,

 

,

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید

, اینجا ,

 

,

انتهای پیام/نج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه