اخبار داغ

۶ ‌ماه مهلت برای حذف موتورسیکلت‌های بنزینی

۶ ‌ماه مهلت برای حذف موتورسیکلت‌های بنزینی
وزارت صنایع 6‌ماه مهلت دارد تا برنامه خود را برای حذف موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزینی آنها ارائه کند که این امر در کمیته ملی کاهش آلودگی هوای تهران در حال پیگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از  ایسنا، سعید متصدی دیروز در جمع خبرنگاران از مصوبه دولت برای ساماندهی و حذف موتورسیکلت‌های بنزینی از شبکه حمل‌ونقل شهری خبر داد و گفت: براساس مصوبه اردیبهشت‌ماه امسال وزارت صنایع 6‌ماه مهلت دارد تا برنامه خود را برای حذف موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزینی آنها ارائه کند که این امر در کمیته ملی کاهش آلودگی هوای تهران در حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
وی به تشکیل کمیته تشعشعات با همکاری وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: در این کمیته پیشنهادهایی درخصوص جلوگیری از در معرض تشعشع قرارگیری جامعه شهری و روستایی مطرح شد که امیدواریم این مصوبه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
,
 
,
متصدی با اشاره به اینکه براساس رده‌بندی جهانی امواج الکترومگنتیک و رادیویی با فرکانس بالا احتمال سرطان‌زایی دارند، افزود: اگر مردم به‌مدت طولانی در معرض این امواج قرار بگیرند، حتما اثرات خود را بر مردم خواهد گذاشت که تلاش می‌کنیم میزان این امر کاهش یافته یا به صفر برسد.
,
 
,
معاون سازمان محیط‌زیست در ادامه به ضوابط استقرار صنایع اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه سال90، 51 طرح عمرانی و صنعتی مشمول ارائه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی هستند که متأسفانه در دولت قبل اکثر این پروژه‌ها مانند سدسازی، بدون مجوز ارزیابی زیست‌محیطی احداث شده و بین 5 تا 100درصد پیشرفت فیزیکی دارند بر این اساس، سازمان حفاظت محیط‌زیست پیگیر این موارد از مراجع قضایی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه