اخبار داغ

۲۵‌تا‌۳۰‌درصد‌آوار‌برداری ساختمان‌پلاسکو انجام‌شد

۲۵‌تا‌۳۰‌درصد‌آوار‌برداری ساختمان‌پلاسکو انجام‌شد
معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: تاکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آوار برداری انجام شده است و از این پس سرعت بیشتری هم خواهد داشت زیرا قطعات بزرگ آهنی را برش داده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور دارد اظهار داشت: به لحاظ حجم بسیار زیاد آهن، عملیات آواربرداری به سختی پیش می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از روز گذشته قسمت برشکاری و مهار قطعات سنگین توسط جرثقیل‌های سنگین وزن سرعت آواربرداری را افزایش داده است.

,

داوری با اشاره به کانال‌هایی که می‌توانستند به افراد زیر آوار برسند، خاطرنشان کرد: مراحلی که حدس می‌زدیم را دنبال کردیم و کانال‌هایی در ساختمان مجاور به سمت پارکینگ و موتورخانه پلاسکو ایجاد کردیم که متاسفانه آنجا کسی نبود. این تونل‌ها از سمت شمال و غرب ایجاد شده بود.

,

وی ادامه داد: اطلاعات جدیدی در خصوص آواربرداری و شرایط محل داریم که با بررسی نقشه‌ها مشغول انجام این کار هم هستیم. کار آوار برداری از ضلع شرقی سرعت بیشتری دارد.

,

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص استفاده از کانال فاضلاب برای رسیدن به افراد زیر آوار، گفت: این کانال یکی از گزینه‌های اصلی است و این دریچه فاضلاب در پیاده رو قرار دارد و آهن آلات و آوار زیادی روی آن قرار دارد که پس از تخلیه این آوار می‌توانیم از آن کانال استفاده کنیم.

,

وی در خصوص میزان و درصد پیشرفت آوار برداری تصریح کرد: تاکنون بین 25 تا 30 درصد آوار برداری انجام شده است و از این پس سرعت بیشتری هم خواهد داشت زیرا قطعات بزرگ آهنی را برش داده‌ایم.

,

داوری گفت: خبری مستند و موثق از شنیدن صدای افرادی از زیر آوار دریافت نکرده‌ایم. اکنون از سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های اسکنر استفاده می‌کنیم.

,

وی افزود: بسیاری از آتشنشانان دیروز و امروز شیفت کاری نداشتند اما در محل حضور یافتند ضمن اینکه از قم، کرج و ملارد دوستان همکار آتش نشان به کمکمان آمده‌اند.

,

 

,

منبع: فارس

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه