اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند:

نظام سلامت کشور بیمار است/ وجود 13 میلیون ایرانی فاقد بیمه در کشور/ طب سنتی مغفول و منفور مانده است

نظام سلامت کشور بیمار است/ وجود 13 میلیون ایرانی فاقد بیمه در کشور/ طب سنتی مغفول و منفور مانده است
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این که تنها 25 درصد از بودجه کشور در زمینه پیشگیری از بیماری ها و مسائل آموزشی مرتبط با آن هزینه می شود، گفت: نظام سلامت کشور بیمار بوده و این یک ضعف عمده محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام علیجان دلدار امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن اشاره به ویژگی های عبادالرحمن،اظهار کرد: عبادالرحمن و بندگان خوب خداوند،دارای ویژگی هایی هستند که دهمین ویژگی آنان،داشتن هدف والا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,
وی با اشاره به این که هر فکری که هدف معقولی نداشته باشد از آن به عنوان لهوو لعب یاد می شود،تصریح کرد: افکار بی فایده و بی اساس نباید خانواده هارا ازیاد خدا غافل نماید.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این که عبادالرحمن تسلیم منفی بازی ها و حرف های بی اساس نمی شوند، تصریح کرد: یکی دیگراز ویژگی های این افراد،آن است که دروازه فکرو اندیشه شان را به روی همه افکارباز نکرده و تسلیم منفی بازی ها نمی شوند.
,
 
,
حجت الاسلام دلدار ضمن تاکید بر دوری از دهن بینی در جامعه توسط افراد، خاطرنشان کرد: چه افراد مشهور و بزرگی که با دهن بینی از دیگران،کار و مقامشان را در جامعه از دست داده و می دهند.
,
وی بر ضرورت خوشبینی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: خداوند از ما خواسته که درس خوشبینی و ایجاد تفکر مثبت راهمه روزه تمرین نماییم.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند  هیچ موعظه ای را بالاتر و بهتر از موعظه خداوند ندانست و ابراز کرد: مردم همه با خلوص و فقط برای رضای خدابه میدان آمده اند.
,
 
,
حجت الاسلام دلدار با اشاره به این که مسئولان مملکت باید قدردان زحمات مردم بوده و کاری نکنند که سبب رنجش آنان شود،متذکر شد: بر کسی پوشیده نیست که مردم، صاحبان اصلی این انقلاب هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: هدف مسئولان باید خدمت به مردم باشد نه وابستگی به احزاب و جناح های مختلف.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند ضمن انتقاد از انجام کم برخی فعالیت های فرهنگی در جامعه، متذکر شد: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری،مسائل فرهنگی است که به اندازه کافی اقدامات خوبی در این خصوص صورت نپذیرفته است.
,
 
,
وی اضافه کرد: دستورتاسیس شورای عالی فضای مجازی توسط ایشان صادر شده ولی کو اقداماتی که دراین زمینه انجام شده است؟
,
 
,
امام جمعه بیرجند توجه به اقتصاد مقاومتی را،ازدیگرتاکیدات مقام عظمی ولایت دانست و افزود: اگرچه اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و جای تشکردارد اما بازهم رضایتبخش نیست.
,
 
,
حجت الاسلام دلدار اضافه کرد: باید با فکر و اندیشه در جهت عملیاتی کردن دستورات مقام معظم رهبری پیش رویم.
,
 
,
وی با اشاره به این که ما قانون اساسی پیشرفته ای داریم که برگرفته از دستورات مبین الهی است و انقلاب ما نیز براین پایه ها استوار است، یادآور شد: باید این پایه ها تقویت شود.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه گفت: باید به نسل نوجوان و جوان جامعه،آگاهی و بصیرت بیشتری بخشیده شود.
,
 
,
حجت الاسلام دلدار در اشاره به مناسبت های هفته با بیان این که هفته نخست مهرماه با عنوان هفته سرطان نامگذاری شده است، عنوان داشت: بیماری سرطان و بسیاری از بیماری های صعب العلاج دیگر با خودمراقبتی و امید قابل درمان است.
,
 
,
وی از استرس،به عنوان شاه کلید بسیاری از بیماری ها و منشا نگرانی های جامعه یاد کرد و اظهار داشت: افراد باید با پرهیز از مصرف زیاد نمک،شکر،روغن،غذاهای کنسروجات،آبمیوه های صنعتی،نوشابه های گازدار و خوراکی هایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند و همچنین مصرف انواع و اقسام میوه جات و سبزی جات در راه سلامتی خویش گام بردارد.
,
 
,
حجت الاسلام دلدار نظام سلامت کشور را کاملا بیمار دانست و بیان کرد: 75 درصد از بودجه کشور خرج درمان بیماران می شود و این در حالی است که همه ما شعار "پیشگیری مقدم بر درمان است" را سرمی  دهیم.
,
 
,
وی از وجود 13 میلیون ایرانی فاقد هرگونه پوشش بیمه در کشور خبر داد و اذعان داشت: طب سنتی نیز گاهی وقتها مغفول و یا منفور قرار می  گرد که این موضوع بسیار نگران کننده است.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند در پایان به آتش سوزی ساختمان تجاری پلاسکو در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه شمارزیادی از هموطنان مان و همچنین آتشنشانان عزیز کشور در این اتفاق به شهادت رسیدند که یادشان را گرامی می داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه