اخبار داغ

امام جمعه باقرشهر؛

انسان های مومن و متدین در زندگی دنیوی هم موفق تر خواهند بود/مسئولان سیاسی منطقه به موضوع آلودگی هوا رسیدگی نمایند

انسان های مومن و متدین در زندگی دنیوی هم موفق تر خواهند بود/مسئولان سیاسی منطقه به موضوع آلودگی هوا رسیدگی نمایند
امام جمعه باقرشهر با اشاره به آلودگی بسیار زیاد هوای منطقه گفت: مسئولان سیاسی منطقه باید به این موضوع توجه بیشتری نمایند و بوستان ها و فضای سبز افزایش پیدا کند تا فضای بهتری برای تنفس و زندگی ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باقرشهرنیوز آیت الله سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه باقرشهر که با حضور پر شور عاشقان آل‌الله و اقشار مختلف مردم باقرشهر و کهریزک در مصلی بزرگ باقرشهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی به بیان حدیثی از امام علی(ع) پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باقرشهرنیوز,

, ,

امام جمعه باقرشهر اظهار داشت: هیچ چیزی به مانند تقوا و تقویت ایمان نیست، انسان های مومن و متدین در زندگی دنیوی هم موفق تر هستند؛ زیرا مورد اعتماد مردم قرار می گیرند؛ بخصوص در جامعه اسلامی می توان گفت کسانی که دارای صلاحیت های لازم بوده و باتقواتر باشند، بیشتر مورد توجه هستند و مسئولیت های اجتماعی هم به عهده آنان قرار می گیرد.

,

وی در ادامه با اشاره به حکمت ۴۴ نهج البلاغه گفت: خوشا به حال کسانی که چهار ویژگی زیر را داشته باشند؛ یاد کنندگان معاد، توجه به حسابرسی روز قیامت و عمل مطابق آن، قناعت به میزان کفاف زندگی و رضایت از خداوند در همه حال، حتی اگر کوهی از مشکلات مقابل او باشد.

,

آیت الله موسوی در بخش بعدی سخنان خود جنایت هولناک رژیم سفاک آمریکایی انگلیسی بحرین که ۳ جوان انقلابی بحرینی را شکنجه و به شهادت رساند، را محکوم کرد و گفت: رژیم سفاک و خونریز بحرین بداند که اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شد؛ خون پاک این جوانان طوفان مقاومت در بحرین را قوی تر کرده و بنیان ستمکاران و ظالمان این کشور را به باد خواهد داد.

,

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ دی ماه روز فرار شاه آمریکایی از ایران گفت: متاسفانه باخبر شدیم در مدرسه ای از دانش آموزان خواسته اند که درباره شاه بنویسند و اکثر دانش آموزان از محاسن و خوبی های او نوشته اند که این اتفاق بسیار بدی برای یک جامعه اسلامی که انقلاب کرده است؛ ما باید بچه ها و نسل جدید انقلاب را آگاه تر کنیم و ظلم ها و شکنجه های اتفاق افتاده در آن دوران را برای آن ها بازگو نمائیم.

,

وی افزود: آمریکا حاکم مطلق ایران اسلامی آن دوران بود و اسلام به به طور کامل از بین رفته بود؛ بزرگان ما را تبعید کرده و انسان های انقلابی را شکنجه کرده و به شهادت می رساندند؛ حتی رهبر و مرجع عالیقدر این ملت را هم تبعید کردند؛ ما مسلمانیم و باید آگاهی بیشتری پیدا کنیم که آن رژیم سفاک و آن پدر و پسر چه بلایی بر سر دین و ایمان مردم آوردند.

,

امام جمعه باقرشهر تصریح کرد: در روز ۲۶ دی ماه سال ۵۷ وقتی شاه با اعتراضات گسترده و میلیونی مردم ایران مواجه شد، پا به فرار گذاشت و بلافاصله امام خمینی(ره) تصمیم به بازگشت به وطن گرفت؛ اما بختیار ملعون مخالفت می کرد؛ سرانجام هم دیو از کشور بیرون رفت و در ۱۲ بهمن ماه فرشته نجات حضرت آیت اله خمینی(ره) قدم به روی چشم ملت گذاشت.

,

آیت الله موسوی در ادامه گفت: هوای کلان شهرها به ویژه تهران بسیار آلوده شده است و در برخی روزها شاهد تعطیلی مدارس هستیم؛ سازمان محیط زیست باید تلاش بیشتری نماید؛ شهرستان ری به ویژه باقرشهر هم از همه نقاط کشور آلوده تر است، مسئولان محترم باید فکری اساسی کنند، بوستان ها و فضای سبز باید در منطقه افزایش پیدا کند تا فضای بهتری برای تنفس و زندگی ایجاد شود.

,

وی اظهار داشت: از همین تریبون از همه مسئولان سیاسی منطقه خواهش میکنم که به موضوع آلودگی هوای شدید منطقه رسیدگی نمایند؛ آلایندگی های مختلفی مانند پالایشگاه و صنایع پلاستیک در منطقه وجود دارد، پلاستیک و ضایعات مختلفی هم در اطراف منطقه آتش زده و دود می کنند؛ به والله قسم بعضی شب ها وقتی برای قدم زدن به فضای باز روستاها و نقاط اطراف می رویم نفس انسان می گیرد و حق تنفس انسان گرفته می شود.

,

امام جمعه باقرشهر در بخش پایانی سخنان خود به آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران اشاره و گفت: حادثه بسیار دردناکی بود و مسئولان از دیروز در حال آوار برداری هستند، شهادت آتش نشانان عزیز به ویژه بهنام میرزاخانی آتش نشان باقرشهری را هم به خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمائیم.

,

وی افزود: این وقایع باید درس عبرتی برای مردم و مسئولین ما باشد؛ همه ما باید به اخطارهای مسئولان توجه کنیم؛ بخصوص در این دوران که خیابان های باریک و ساختمان های بلند وجود دارد؛ مردم و مسئولین باید به این گونه موضوعات توجه ویژه نمایند.

,

به گزارش باقرشهر نیوز؛ نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین حسن محمدی‌فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه و سعید بهمنی فرمانده جدید حوزه بسیج باقرشهر برگزار شد.

, باقرشهر نیوز؛,

انتهای پیام/ع

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه