اخبار داغ

عرضه مرغ زنده در نقده متوقف نمی شود

عرضه مرغ زنده در نقده متوقف نمی شود
با وجود هشدار کارشناسان مبنی بر استفاده نکردن از مرغ زنده، هیچ متولی برای صیانت از سلامت مردم اقدام نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، با شیوع آنفولانزای مرغی در استان های همجوار آذربایجان غربی، کارشناسان پایش های مستمری را برای شناسایی احتمالی آن در این استان آغاز کرده اند از تالاب ها و مراتع گرفته تا مرغداری ها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

اداره دامپزشکی نقده بارها درباره مصرف خریداری و مصرف مرغ زنده به شهروندان هشدار داده و توصیه کرده برای جلوگیری از هرگونه سرایت احتمالی بیماری مشترک بین انسان و پرندگان فقط از مرغ های کشتار شده در کشتارگاه ها که تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی است استفاده کنند. با این حال گزارش های میدانی خبرنگار سولدوز خبر از سطح شهر نشان میدهد علیرغم هشدارهای داده شده، مرغ زنده بصورت سیار در برخی نقاط شهر عرضه می شود.

,

 

,

بازار هفتگی نقده و محمدیار یکی از محل هایی است مه مرغ زنده در آن به وفور در دسترس است و در شرایطی کاملا غیربهداشتی کشتار می شود اما نه نظارتی وجود دارد و نه ممانعتی.

,

 

,

دکتر حقیقت نیا با هشدار نسبت به احتمال سرایت بیماری باکتریایی "سالمونلا" که بین انسان و حیوان مشترک است از مردم خواسته جدا از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

,

 

,

وی همچنین احتمال انتقال بیماری سلّ مرغی را هم در صورت استفاده از مرغ زنده رد نکرده و برای پیشگیری هم که شده توصیه کرد شهروندان فقط از مرغ های پر کنده بهداشتی که زیر نظر دکتر دامپزشک دولتی و بخش خصوصی در کشتارگاه ها کشتار میشود استفاده کنند.

,

 

,

برخی از شهروندان گزارش هایی دادند مبنی بر اینکه در بازارهای هفتگی حالا علاوه بر مرغ زنده، مرغ های احتمالا بیمار را هم با قیمتی بین 2500 تا 4 هزار تومان می فروشند.

,

آقای فتحی یکی از شهروندانی است که شاهد این اتفاق بوده و به سولدوز خبر می گوید: من شاهد بودم در جمعه بازار نقده مرغ هایی که توان نداشتند حتی گردم خود را راست کنند و سرپا بایستند به قیمت پایین به فروش می رسانند.

,

با این وجود اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت هنوز واکنشی به این موضوع نشان ندادند و تغییری در این روند به وجود نیامده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه