اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

خراسان رضوی با 13 کشاورز نمونه، همچنان پیشتاز کشور است

خراسان رضوی با 13 کشاورز نمونه، همچنان پیشتاز کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رشتخوار گفت: استان خراسان رضوی با کسب 13 رتبه نمونه کشوری در بخش کشاورزی در امسال برای 2 سال پیاپی موفق به کسب بیشترین افتخار در این بخش و همچنان پیشتاز کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چهل ماه نیوز، مجتبی مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم همایش تجلیل از کشاورزان برتر شهرستان رشتخوار در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان کشور در حادثه آتش سوزی پلاسکو  در ادامه با تقدیر از حضور کشاورزان در این همایش، گفت: استان خراسان رضوی با کسب 13 رتبه نمونه کشوری در بخش کشاورزی در امسال برای 2 سال پیاپی موفق به کسب بیشترین افتخار در این بخش و همچنان پیشتاز کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

مزروعی در ادامه افزود:  با توجه به خشک سالی‌های پیاپی در طی چند سال اخیر کسب رتبه های کشوری در 2 سال پیاپی نشان دهنده این موضوع است که ما می‌توانیم با تکیه بر دانش خود بر مشکلات فارغ آییم.

,

 

,

 

,

 

,

وی داشتن کشاورزی مدرن امروزی را نیازمند ابزار لازمه آن دانست و یاداور شد: مهمترین ابزار برای داشتن یک کشاورزی مدرن داشتن آگاهی و علم است، و تنها داشتن مدارک دانشگاهی نیست استفاده از دانایی و تجربیات دیگران موجب توسعه در هر بخشی خواهد شد.

,

 

,

 

,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی داشتن سرمایه را یکی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت در هر بخشی عنوان کرد و تصریح داشت: در چند سال گذشته بخش عمدی از سرمایه ها در بخش های ساخت و ساز و صندوق‌های مالی اعتباری صرف شده است، بانک ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان  و کمک به بخش تولید در کشور همکاری بیشتری با طرح‌ها و پروژه های کشاورزی داشته باشند.

,

 

,

 

,

 

,

وی با اشاره به خرید تضمینی محصول کشاورزان و حمایت از بخش کشاورزی در سطح استان، افزود: در سال گذشته محصول جو با قیمت هر کیلو 1000  تومان از کشاورزان در سطح استان خریداری شد و تمام  این مقدار جو خریداری شده با قیمت 740 تومان در اختیار کشاورزان و دامداران در سطح استان قرار گرفت.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

مزروعی همچنین به بحث عقب افتادگی پرداخت معوقات گندم‌کاران اشاره داشت و اذعان کرد: در سال 92 میزان درآمدی محصول گندم 97 میلیارد تومان بوده است که با تلاش های صورت گرفته با توزیع بذره‌های اصلاح شده و برنامه‌ریزی های علمی شاهد افزایش محصول و درآمد فروش گندم در کشور امسال به 780 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، که این میزان پول درآمدی گندم  حدود 50 درصد بودجه عمرانی کشور است.

,

 

,

 

,

 

,

وی روی‌آوری کشاورزان به بحث تکنولوژی های نوین را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز دوره کشاورزی و دامپروی سنتی به پایان رسیده است، در راستای حمایت از کشاورزان و دامپروران با پرداخت تسهیلات میکانیزاسیون با سود 15 درصد بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه