اخبار داغ

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک:

بافت فرسوده اراک؛ میزبان ۲۶ درصد از جمعیت این شهر/ بسته‌های حمایتی برای بهسازی منازل ارائه می‌شود

بافت فرسوده اراک؛ میزبان ۲۶ درصد از جمعیت این شهر/ بسته‌های حمایتی برای بهسازی منازل ارائه می‌شود
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک گفت: هم اکنون ۲۶ درصد از جمعیت کلانشهر اراک در محدود سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده، بافت تاریخی و محدود ناهمگون که کارخانه هامستقر هستند سکونت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ستوده نیا مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک در خصوص وضعیت بافت شهری اراک در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: در کلانشهر اراک سه محدود سکونتگاه های غیر رسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی و محدوده ناهمگون که کارخانه ها در آن مستقر هستند داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

ستوده نیا اظهار کرد: از مجموع هفت هزار و ۱۷۸ هکتار مساحت کلانشهر اراک حدود ۸۶۹ هتکار آن را محدوده های سکونتگاه های غیر رسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی و محدوده ناهمگون محل استقرار کارخانه ها تشکیل می دهند.

,

photo_2016-12-07_09-56-21

, photo_2016-12-07_09-56-21, photo_2016-12-07_09-56-21,

وی ادامه داد: محدوده سکونتگاه های غیر رسمی کلانشهر اراک که حدود ۴۵۳ هکتار است شامل کوی امام علی، باغ خلج، کوی ابوالفضل، قنات ناصری، ولیعصر، کوی امام رضا(ع) و … را شامل می شود.

,

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک بیان کرد: همچنین ۳۳۶ هکتار از مساحت کلانشهر اراک را بافت فرسوده و مابقی را بافت تاریخی و محدوده ناهمگون تشکیل می دهند.

,

ستوده نیا اظهار کرد: هم اکنون ۲۶ درصد از جمعیت کلانشهر اراک در محدوده سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده، بافت تاریخی و محدوده ناهمگون استقرار کارخانه سکونت دارند.

,

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۶۸ هزار نفر از جمعیت کلانشهر اراک در این مناطق زندگی می کنند افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر در سکونت های غیر رسمی، ۴۵ هزار نفر در بافت فرسوده و تاریخی و ۲۰ هزار نفر هم در محدوده ناهمگون زندگی می کنند که باید نگاه ویژه ای به مناطق داشته باشیم.

,

photo_2016-12-07_09-56-25

, photo_2016-12-07_09-56-25, photo_2016-12-07_09-56-25,

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهردای  از ارائه بسته های حمایتی جهت ساخت و ساز پلاک های فرسوده خبر داد و گفت: شهروندان ساکن بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری از بسته حمایتی جهت ساخت و ساز پلاک های فرسوده در محدوده بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی شهر اراک بهره مند شوند.

,

ستوده نیا خاطرنشان کرد: همشهریان اراکی ساکن در این مناطق ضمن استفاده از تسهیلات ارائه شده، در احیای بافت های فرسوده و افزایش خدمات رسانی به مدیریت شهری یاری رسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه