اخبار داغ

دختر 15 ساله‌ای که از 12 سالگی معتاد شده است:

خانواده‌ام به‌ جای دارو به من مواد مخدر می‌دادند

خانواده‌ام به‌ جای دارو به من مواد مخدر می‌دادند
از 41 هزار معتادی که در استان وجود دارد 52.73 درصد شاغل و بقیه بیکارند و میانگین سنی معتادان در مردان 19 تا 21 سال و در بیش از 50 درصد زنان 15 تا 19 است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، مادر و زن ستون خانواده است. اگر مادران تضعیف شوند خانواده فرو می‌ریزد. مادران و زنانی که خواسته و یا ناخواسته معتاد می‌شوند زمینه وقوع جرم و انحراف را برای دیگر اعضای خانواده فراهم کرده و بدین ترتیب شالوده خانواده از هم می‌پاشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, تبریز بیدار,

 

,

خیلی از خانم‌ها خواسته و یا ناخواسته در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند در مرکز اقامتی میان‌مدت بانوان باغ فرشته با سم‌زدایی اعتیاد خود را ترک می‌کنند.

,

 

,

دختر نوجوان معتادی با اشاره به اینکه 15 سال دارد گفت: از 12 سالگی معتاد شده‌ام.

,

این دختر نوجوان درباره علت معتاد شدنش اظهار داشت: خانواده من به پزشک اعتقادی ندارند. خانواده‌ام می‌گویند که چون مواد مخدر یک مواد طبیعی است همه مشکلات جسمی و روحی را حل و درمان می‌کند و با طبیعت بشر سازگارتر است.

,

 

,

وقتی از آرزوهایش پرسیدم چشم‌هایش پر از اشک شد. اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: دوست دارم مثل بقیه دخترها به مدرسه بروم و ادامه تحصیل بدهم.

,

 

,

خانم 23 ساله‌ای با اشاره به دربه‌در شدن فرزندانش به خاطر اعتیاد خود گفت: دو دختر دارم. اعتیاد من باعث آوارگی و دربه‌در شدن آن‌ها شده است. من باعث شدم آن‌ها خیلی شماتت‌ها را بشنوند و تحقیر بشوند.

,

 

,

این خانم در پاسخ به این پرسش که چه آرزویی دارد گفت: دوست دارم با سربلندی پیش خانواده‌ام برگردم و بعد از این آن‌ها را سرافکنده نکنم.

,

 

,

خانم میانسال دیگری که خیاطی می‌کند از دلتنگی هایش برای فرزندانش می‌گوید: دو تا از فرزندانم در بهزیستی زندگی می‌کنند. یکی در مراغه و دیگری در یک شیرخوارگاه دیگر. شش ماه است که نتوانسته‌ام به کودک شیرخواره‌ام شیر بدهم.

,

 

,

خانم میانسال دیگری نیز با بیان اینکه تازه وارد این مرکز شده است گفت: خانواده‌ام مرا به این مرکز آورده‌اند. زندگی هم برای خودم و هم برای آن‌ها دیگر غیر قابل تحمل شده بود.

,

 

,

, ,

 

,

خیلی از بانوان این مرکز با بد رفتاری شوهرانشان، مشکلات اقتصادی و خانوادگی درگیر هستند.

,

 

,

یکی از مشکلاتی که خانم‌های معتاد قبل از آمدن به این مرکز داشته‌اند اختلاف با خانواده بوده است و متأسفانه بعد از ترک که از اینجا مرخص می‌شوند مشکل دیگری نیز به مشکلات قبلی‌شان اضافه می‌شود و آن این است که بعضی از خانواده‌ها از پذیرش این خانم‌ها خودداری می‌کنند.

,

 

,

در این خصوص یکی از بانوان در حال ترک این مرکز اظهار داشت: مادرم اصلاً به من اعتماد ندارد. حتی وقتی مصرف هم نمی‌کردم مادرم مدام می‌گفت که تو مصرف می‌کنی.

,

 

,

اکثر بیماران ما شیشه‌ای و محرکی هستند

,

خانم محمدی، مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته تبریز در خصوص آمار افراد مراجعه کرده به این مرکز اظهار داشت: این مرکز طی سه سال گذشته 1200 نفر را پذیرش کرده و 800 نفر را به‌طور قطع درمان نموده است.

,

محمدی، مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته تبریز

, محمدی، مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته تبریز ,

محمدی، مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته تبریز 

,

محمدی عنوان کرد: اکثر بیماران ما شیشه‌ای و محرکی هستند.

,

 

,

وی در خصوص روش درمانی این مرکز اظهار کرد: ما درمان خاصی به نام ماتریکس را داریم که برای این بیماران انجام می‌دهیم. این یک روش و درمان روانشناختی است که به‌ صورت مصاحبه انگیزشی است.

,

 

,

خانم محمدی به اشاره به مشکلاتشان در این مرکز گفت: نانوایی ما به خاطر نداشتن سهمیه آرد تعطیل شده است. فضای سبزی مناسبی نداریم. برای محصولاتمان که در این مرکز توسط همین بانوان تولید می‌شود مشتری نداریم و عدم مشتری و به تبع آن عدم فروش تولیداتمان ادامه کار را برایمان با مشکل مواجه می‌کند.

,

 

,

اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: در کمیسیون شورای شهر تبریز از مدیرکل‌ها و دستگاه‌های ذیربط حتماً دعوت خواهیم کرد که در ارتباط با کاریابی برای بانوان معتاد این مرکز نظر حمایتی داشته باشند.

,

 

,

وی در ادامه افزود: کار مهم دیگری که باید به آن پرداخت کنیم خانواده‌درمانی است که این مهم کار مشارکتی را می‌طلبد.

,

 

,

تعداد معتادین آذربایجان شرقی را بیش 41 هزار نفر برآورد کرده‌اند

,

نصرتی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد معتادین آذربایجان شرقی را بیش 41 هزار نفر برآورد کرده‌اند، گفت: 90.7 درصد از این آمار مربوط به اعتیاد آقایان است و 9.3 درصد مربوط به خانم‌ها است.

,

 

,

نصرتی گفت: از 41 هزار معتادی که در استان وجود دارد 52.73 درصد شاغل و بقیه بیکارند و میانگین سنی معتادان در مردان 19 تا 21 سال و در بیش از 50 درصد زنان 15 تا 19 است.

,

 

,

وی در ادامه افزود: در ارتباط با درمان معتادین آقا و خانم، در حال حاضر 26 مرکز اقامتی و کاهش آسیب فعال در استان داریم که از این تعداد، 24 مرکز مربوط به آقایان است و دو مرکز مربوط به بانوان.

,

 

,

هم‌اکنون 1700 نفر در 26 مرکز ترک اعتیاد استان از طریق دارو و دیگری روش‌ها تحت درمان هستند. مراکزی که برای ارایه خدمات بهتر نیازمند یاری مسؤولین، کمک برای قبول تولیداتشان و نگرش بهتر خانواده‌ها نسبت به معتادان در حال ترک هستند.

,

 

,

گفتنی است که مرکز اقامتی میان‌مدت بانوان باغ فرشته مرکز درمان وابستگی به مواد بانوان معتاد است که به‌صورت خیریه فعالیت می‌کند.

,

 

,

تنظیم و بازنویسی: مصطفی علیمردانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه