اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی بخواند؛

بهمن تلخ البرز در پر تردد ترین جاده کشور/ کرج – چالوس دستخوش ۴۰ بهمن در یک روز!

بهمن تلخ البرز در پر تردد ترین جاده کشور/ کرج – چالوس دستخوش ۴۰ بهمن در یک روز!
طی مدت زمان کوتاه بارش برف و باران در استان البرز بیش از ۴۰ بهمن در جاده کرج – چالوس سقوط کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ شنیدیم که آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به جلسه استیضاح نرفت و به جای خود، معاونینش را به این جلسه فرستاده بود! و این حرکت وزیر، توهین به نمایندگان و مجلس بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

تراژدی برای وزیری که به جلسه استیضاح نرفت و البته اگر خبری از این محور پر از حادثه داشته باشد!

,

 نامش با برف، بهمن، تصادف و لغزندگی و … عجین است، رانندگانی که مناظر زیبای شمال را تجربه کرده باشند حداقل چند بار از مسیر پر پیچ و خم و البته خطرناک محور کرج – چالوس عبور کردند، جاده ای که در بهمن ماه سال جاری چندین بار جان استان البرز را به لرزه انداخته است.

,

هفتم بهمن ماه بود که منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد در ۲ روز آینده وزش باد شدید و بارش باران و برف برای استان پیش بینی می شود و این سراغازی بود بر موج جدیدی از حوادث که در محور کرج – چالوس رخ داد.

,

بارش برف و باران در کمتر از دو روز موجب لغزندگی راه های استان البرز شد و به واسطه عدم سهولت در تردد خودروها تیم های راهداری را در محورهای مواصلاتی مستقر کرد تا بار دیگر بر نا ایمن بودن این مسیر مهر تاییدی زده شود.

,

, ,

و اما هشتم بهمن ماه بارش نزولات جوی توانست جاده کرج – چالوس را نیز مسدود کند و از رانندگان درخواست شد زنجیر چرخ و لوازم ایمنی به همراه داشته باشند ضمن آنکه با سرعت مناسب حرکت کنند چرا که بهمن در کمین این محور قرار داشت.

,

لغزندگی مسیرهای مواصلاتی استان البرز به حدی بود که راهنمایی و رانندگی استان البرز درباره عدم تردد های غیر ضروری به مسافران هشدار داد و البته آنها را به داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تشویق کرد.

,

ساکنان استان البرز که حدود ۴ ماه از سال آبی جاری را با بارش های اندک پشت سر گذاشته بودند سامانه بارشی جمعه هشتم بهمن ماه به آنان خوشحالی وصف ناپذیری بخشید و البته صبح شنبه جاده کرج – چالوس که از صبح جمعه به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود با تلاش ماموران راهداری بازگشایی شد.

,

مصدومیت ۳ نفر در تصادف جاده چالوس درحالی رخ داد که در ۴ بهمن در این محور ریزش کرد که البته با تمهیدات صورت گرفته و انسداد جاده کرج- چالوس سقوط این بهمن ها هیچ آسیبی برای مردم و رانندگان در پی نداشت.

,

تداوم سرما در ادامه راه ۱۲ روستای طالقان را بست و راه روستاهای خچیره، گراب، دراپی،گته ده و دهدر در بخش بالا طالقان براثر سقوط بهمن و بارش برف سنگین مسدود شد و البته یکبار دیگر شاهد مسدود شدن جاده کرج – چالوس بودیم.

,

و اما آنچه برای یکشنبه پیش بینی شد وزش باد شدید بود تا بارش برف دمای هوای استان را ۴ درجه کاهش دهد و موجب شد عصر روز شنبه سقوط ۳ فقره بهمن در جاده کرج -چالوس رخ داده و سقوط این بهمن ها در محدوده دهانه جنوبی کندوان بعد از پلیس راه، خرگوش دره و محدوده گچسر بود.

,

بارش برف توانست روز یکشنبه مدارس طالقان و بخش آسارا در البرز را تعطیل کند و طی ای مدت زمان کوتاه بارش برف و باران در استان البرز کماکان ادامه داشت و بیش از ۴۰ بهمن در جاده کرج – چالوس سقوط کرد.

,

, ,

به دنبال بارش سنگین برف و کولاک در ارتفاعات جاده کرج – چالوس، تعدادی از خودروهای عبوری در مسیر ماندند و با تلاش ماموران راهداری، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و اداره کل مدیریت بحران مسیر از برف پاکسازی شده و خودروها در جاده هدایت شدند که مسیر خود را ادامه دهند.

,

و اما بر اثر بارش برف و یخبندان و لغزندگی جاده ٣ خودرو در جاده کرج – چالوس به داخل رودخانه سقوط کردند و از روز گذشته در این محور شاهد ٩ بهمن حدفاصل امام چشمه تا کندوان بودیم و البته هلال احمر البرز به ۶٠٠ حادثه دیده خدمات رسانی کرده و ٢ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

,

اسکان ٢٠ مسافر و توزیع حدود ۵٠ عدد کنسروجات از دیگر خدمات هلال أحمر البرز  در جاده کرج – چالوس بود معاون هلال احمر البرز از مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه ١١٢ تماس حاصل کنند چرا که جاده کرج – چالوس از عصر شنبه به دلیل بارش سنگین برف و خطر سقوط بهمن، مسدود اعلام شد.

,

سقوط ۱۶بهمن سنگین و ادامه بارش برف در جاده چالوس و نجات ۲ نفر براثر بارش برف سنگین و کولاک در مسیرهای صعب العبور شهرستان طالقان توسط پلیس و بازگشایی محور کرج – چالوس نیز در ادامه البرز شاهد آن بود.

,

و اما روز سه شنبه با ورود سامانه جدید برف و باران استان البرز را فرا می گیرد و باید دید بهمن تلخ البرز آیا کرج – چالوس را به عنوان پر تردد ترین محور مواصلاتی کشور که البرز از ایمن سازی آن عاجز مانده است دستخوش حوادث دیگری خواهد کرد یا خیر؟

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه