اخبار داغ

بیراهه‌ای به‌نام اتحاد!

بیراهه‌ای به‌نام اتحاد!
کار از اتحاد استانی هم گذشته و حتی برای جذب اعتبارات لازم نیز به‌صورت متحد با یکدیگر حاضر نمی‌شوند؛ آن‌وقت ادعای صمیمیت و اتحاد و ده‌ها شعار خوش‌رنگ و لعاب دیگر هم دارند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس دو هفته گذشته مباحثی از نبود اتحاد میان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نوشتیم و واقعیاتی تلخ از اختلافات و نیز برخی حواشی موجود در خصوص عملکرد منتخبین مردم در اصلی‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور را گوشزد کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

در ادامه این مباحث، برخی نمایندگان جبهه‌گیری‌هایی نشان داده و در مجالس و جلسات مختلف نسبت به وجود اتحاد سخن راندند و حتی به پیاده‌روی‌های نمایدین در معابر نیز پرداختند تا نشان دهند که تحت‌تاثیر جوسازی‌ها خود قرار نگرفته و به‌نوعی از حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های تحت‌مدیریت خود اطلاعی ندارند!

,

این رویه ادامه داشت و اندک‌اندک‌ تمام نمایندگان استان نیز به این نکته اقرار می‌کردند که اتحاد میان منتخبین شهرستان‌های مختلف وجود دارد و برای انجام امورات در سطح شهرستانی و استانی با یکدیگر و به‌طور کاملا هماهنگ حرکت می‌کنند.

,

دیگر حتی کار به جایی رسید که رسانه‌های منتقد هم این نکته را باور کرده و زمینه را برای نمایش‌دادن اتحاد نمایندگان فراهم ساختند. اما این عمل چندان دوام نداشت و بار دیگر نوبت به نمایشی از نبود اتحاد واقعی و شعارگونه بودن تمام سخنان نمایندگان در این مدت داشت!

,

طی هفته گذشته، بر خلاف تمام شعارهای نمادین، شاهد برگزاری جلسه‌ای در سطح کشوری بودیم که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور ارائه گزارشات لازم و در راستای تقویت سهم بودجه‌ای استان‌ها اجرا می‌شود؛ جلسه‌ای که بهترین فرصت برای افزایش بودجه و خدمات ارائه‌شده در حوزه‌های مختلف از جمله مساجدو فرهنگ قرآنی است و جزو آمار بالای نامه‌نگاری‌های نمایندگان نقاط مختلف استان به ادارات دولتی و غیردولتی محسوب می‌شود.

,

در این جلسه برخلاف انتظار تنها شاهد حضور 6  یا 7 نماینده از سراسر استان هستیم. حضوری که کاش نبود! نه نماینده عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در آن حضور دارد و نه نمایندگان اهل‌سنت! یعنی جلسه‌ای بدون ارائه گزارش و روشنگری‌های لازم در خصوص وضعیت مناطق سنی‌نشین و نیازهای حقوقی و قضایی برای پیگیری توسط سازمان مربوطه و نیز مجلس!

,

البته قطعا حضور همین تعداد نماینده از شهرستان‌های استانی که مسئولین ارشدش مدت‌هاست دنبال دورهمی آن‌ها هستند نیز مفهوم خاصی دارد چراکه بدون هماهنگی با استان و تنها برای حضور در سازمان کشوری حاضر می‌شوند و نه علاقه‌ای برای شنیدن سخنان مقام عالی دولت در استان دارند و نه گوش شنوایی برای همفکری با نماینده ولی‌فقیه و دیگر مسئولین حوزه‌های مختلف...

,

حال با این وضعیت چه انتظاری از نماینده می‌توان داشت؟!

,

در شرایط فعلی، نه سخن گفتن از وضعیت نمایندگان و اتحاد آن‌ها اثرگذار خواهد بود و نه می‌توان انتظاری از منتخبین مردم در مجلس داشت که بیش از این اتحادشان را به رخ کشند، چراکه به بهترین نحو ممکن نمایش داده‌اند و مشخص کرده‌اند که تمام سخنانشان چیزی جز شعار نبود.

,

اما این‌بار باید به فکر خود نمایندگان بود؛ نمایندگانی که همیشه دوست دارند حاشیه‌ساز باشند تا متن‌پرداز! منتخبینی که با رای مردم به مجلس راه یافته‌اند و امروز همین آرای خود را به سخره گرفته و در بازی‌های سیاسی وارد شده‌اند، و حتی نمایندگانی که بدون هیچ حاشیه‌ای تنها در مسیر حل و فصل مشکلات دوستان و آشنایان خود گام بر می‌دارند و در ذهنشان ادوار بعدی مجلس را جای می‌دهند!

,

به‌راستی آیا نمایندگان عزیز این مورد را مدنظر دارند که در آینده باید پاسخگوی تمام این حواشی باشند که تنها برای پاسخ به منتقدین سراغ آن می‌روند؟ بهتر است این بزرگواران به‌جای پشت کردن به آرای مردم اندکی هم به‌دنبال کسب رضایت خلق‌اللهی باشند که در انتخابات آتی هم بتوانند اعتمادشان را کسب کنند.

,

اکنون که نمایندگان مشغول تدابیر لازم برای جای‌دادن گزینه‌های مدنظر خود بر کرسی‌های شورای شهر و بیشتر از حل و فصل مشکلات خرد و کلان مردم به‌دنبال سیاسیون و نمایش افراد تحت‌سیطره افکار خود هستند، باید این مورد تلنگری برای شهروندان باشد که نماینده حاشیه‌دار در مجلس شورای اسلامی و بدون دغدغه فکری نسبت به نیازهای جامعه و انتخاب‌کنندگان خود، قطعا پرورش‌دهنده نظراتی خواهد بود که برای شهر و روستا نیز نامطلوب باشد!

,

به هر حال، پایان‌بخش این مطلب هم چنین باشد که: این مسیری که شما در پیش گرفته‌اید جز بیراهه و ناکجاآباد مقصدی نخواهد داشت. پس لطفا اندکی به عقب بازگردید و به اصلاح امور مردم و بالا بردن سطح اتحاد خودتان بیندیشید!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه