اخبار داغ

یکی از مسئولان بازرگانی کاشی حافظ:

کارگران هم باید آتش بگیرند تا مسئولان فکری به حال آنها کنند؟

کارگران هم باید آتش بگیرند تا مسئولان فکری به حال آنها کنند؟
یکی از مسئولان بازرگانی کاشی حافظ گفت: کاشی حافظ به عنوان یکی از بزرگتری و قدیمی ترین کارخانه های تولید کاشی و سرامیک در ایران با قدمتی 40 ساله اکنون به اوضاع وخیمی دچار شده است و کارگران آن بلاتکلیف و بدون حقوق زندگی خود را می گذرانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، رحمت الله روستا یکی از مسئولان بازرگانی کاشی حافظ با اشاره به سوء مدیریت در کاشی حافظ اظهار کرد: مدیریت بد وعدم تخصص مسئولان در عرصه کاشی و سرامیک باعث شد کاشی حافظ پس از تحویل به مدیریت جدید مسیر قهقرایی را طی کند و مشکلاتش به یک سالگی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

 

,

وی عنوان کرد: اوضاع نابسمان کاشی حافظ در مرحله ایست که 500 کارگر بدون حقوق رها شده اند و 100 کارگر پس از اینکه کارخانه تحویل مدیریت جدید شد به بهانه های مختلف تعدیل و بازنشسته شدند و علاوه بر آن قرارداد نیروهای پیمانی تمدید نشده است چرا که این کارخانه در وضعیت نیمه تعطیل به سر می برد.

,

 

,

روستا اذعان کرد: طبق قوانینی که برای کاشی حافظ در نظر گرفته شده است اگر این کارخانه تا پایان امسال نتواند به تعهدات خود عمل نکند از طرف بانک صنعت و معدن پیگیری های لازم به عمل می آید.

,

 

,

وی ادامه داد: مدیرعامل چندی پیش اظهار کرده بود که در دی ماه یکسری از مطالبات کارگران را وصول خواهد کرد اما به هیچ وجه این اتفاق نیفتاد و حتی مطالبات همان ماه هم پرداخت نشد. به همین دلیل است که کارگران کاشی حافظ در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و زندگی هایشان از هم گسیخته و بسیاری خانواده هایشان را از دست داده اند.

,

 

,

وی افزود: مسئله اصلی روشن نبودن اوضاع کارخانه است به طوری که بانک صنعت و معدن که مالک اولیه کارخانه بود پس از واگذاری آن به مدیریت جدید باید اوضاع را پیگیری می کرد و تحقیقات به عمل می آورد که آیا مطالبات کارگران وصول می شود یا خیر و به طور کلی وضعیت تولید کارخانه به چه صورت است.

,

 

,

روستا اشاره کرد: اگر پیگیری ها از همان ابتدا صورت می گرفت اکنون شاهد چنین اوضاع نابسمانی نبودیم و می توانستیم به حقوق این قشر مظلوم و زحمتکش رسیدگی کنیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: زمانی که در تهران اتفاقی می افتد مانند واقعه پلاسکو مسئولان به سرعت پیگیری می کنند اما زمانی که این همه کارگر در منجلاب مشکلات اقتصادی دست و پا می زنند هیچکس فکری به حال آنان نمی کند گویا کارگران هم باید آتش بگیرند تا مسئولان رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه