اخبار داغ

امام جمعه لارستان:

انسانیت زن و مرد در جامعه برجسته شود، نه جنسیت آن‌ها

انسانیت زن و مرد در جامعه برجسته شود، نه جنسیت آن‌ها
امام جمعه لارستان با بیان اینکه در جامعه باید انسانیت زن و مرد برجسته شود، نه جنسیت آن‌ها، گفت: اگر این‌گونه شود، نشانه افول جایگاه زن در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از لادستان، دانش‌آموزان دبستان دخترانه حضرت صدیقه طاهره به همراه مسؤولان این مدرسه با حضور در دفتر امام جمعه لارستان با حجت‌الاسلام موسوی‌خرم دیدار کردند. در ابتدای این جلسه امام جمعه لارستان، یاد و نام امام و شهدا را گرامی داشت و در تبعیت از رهبری تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادستان, لادستان,

حجت الاسلام موسوی‌خرم در این دیدار با اشاره به چند روایت، به بیان جایگاه دختر در خانواده پرداخت و دختر را برکت خانواده دانست. وی توجه نبی معظم اسلام و ائمه‌اطهار علیهم‌السلام به دختر و زن را نشانه اهمیت جایگاه و مقام زن برشمرد و تأکید کرد: باید اهمیت این موضوع برای جامعه و دانش‌آموزان تبیین شود.

,

امام جمعه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش انقلاب اسلامی در ارتقاء جایگاه زن پرداخت و گفت: آن‌چه مدنظر دین است، آن است که در جامعه باید انسانیت زن و مرد برجسته شود، نه جنسیت آن‌ها که اگر این‌گونه شود، نشانه افول جایگاه زن در جامعه است.

,

, ,

وی در ادامه افزود: اگر نگوییم که نقش زنان در جامعه بیشتر از مردان نبود، قطعاً کمتر هم نبوده است و زنان نقش بسیارمهم و مؤثری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها داشتند و باید این فرهنگ به نسل جوان نیز منتقل شود.

,

در ادامه امام جمعه لارستان به جوانان توصیه کرد به تکالیف دینی خودشان خصوصاً نماز اهمیت و توجه بیشتری داشته باشند؛ چرا که این موضوع در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها و اجتماع بسیارمهم است.

,

در پایان، حاضرین نماز ظهر و عصر را به امامت امام جمعه اقامه کردند. حجت‌الاسلام موسوی‌خرم برای آن‌ها آرزوی توفیق و از تلاش‌های فرهنگی مسؤولان آموزش‌وپرورش شهرستان تقدیر کرد.

, .,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه