اخبار داغ

عضو هیأت علمی دانشگاه قم مطرح کرد

حل مشکلات ازدواج جوانان با احیاء نگاه انقلابی به ازدواج در جامعه

حل مشکلات ازدواج جوانان با احیاء نگاه انقلابی به ازدواج در جامعه
عضو هیأت علمی دانشگاه قم گفت: نگاه به ازدواج به عنوان مرحله‌ای است برای رسیدن به سعادت که این نگاه اگر احیا شود بخش زیادی از مشکلات ازدواج جوانان حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدزمان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری اایران روشن با بیان اینکه پس از انقلاب بخشی از جامعه همسو با انقلاب دچار تحول شد ولی بخشی از جامعه تحول نپذیرفت ابراز داشت: بعد از انقلاب عده‌ای آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) را پذیرفتند ولی عده‌ای از پذیرفتن این آرمان‌ها و تلاش برای دسیتابی به آن‌ها خودداری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن , ایران روشن , ایران روشن , ایران روشن , ایران روشن,

وی افزود: اغلب گروه‌هایی که بعد از انقلاب زندگی‌شان همسو با انقلاب دچار تحول شد کسانی بودند که پیش از پیروزی انقلاب نیز دل در گرو این جریان داشتند و عده‌ای که بعد از پیروزی انقلاب نتوانستند خود را با جریان انقلاب همراه کنند کسانی بودند که قبل از پیروزی انقلاب نیز به همین شیوه عمل می‌کردند.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه قم گفت: البته در این میان کسانی نیز هستند که می‌خواهند خود را با جریان انقلاب همراه کنند ولی به اسارت سنت‌های اشتباه و تحت تأثیر رفتارهای غلط درآمده‌اند، به همین سبب نمی‌توانند به صورت مطلوب خود را مطابق این جریان کنند.

,

رستمی با اشاره به نفوذ سنت‌ها در بین مردم بیان داشت: مقابله با حکومت قوی و بانفوذ سنت‌ها کاری بسیار دشوار است.

,

وی عنوان داشت: سنت‌های انقلابی که بیشتر تحت تأثیر آرمان‌های امام خمینی(ره) قرار گرفته است در اوایل انقلاب موجی روشن و دلپذیر در جامعه ایجاد کرد و بر سنت‌های اشتباه جامعه مسلط شد ولی متأسفانه این موج پس از مدتی محدود دوباره در جامعه کمرنگ شد.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه قم اضافه کرد: موجی که در ایران تحت تأثیر انقلاب شکل گرفت به سمت سعادت متأثر و هدفمند از ازدواج پیش رفت، یعنی مردم برای رسیدن به سعادت اقدام به ازدواج می‌کردند و نگاه حاکم بر ازدواج، سعادت نهایی ناشی از آن بود.

,

رستمی ادامه داد: در کل دو نوع نگاه به ازدواج در ایران وجود داشته است که نوع نخست آن نگاهی سنتی است ه شامل تمام سنت‌های درست و اشتباه موجود در جامعه پیرامون ازدواج می‌شود مانند اعتقاد به تهیه جهیزیه‌های آنچنانی توسط خانواده عروس، برگزاری مراسم جشن آنچنانی توسط خانواده داماد و ... .

,

وی نوع دوم نگاه به ازدواج در ایران را نگاه ایده‌آل انقلاب دانست و گفت: این نگاه با انقلاب شکل گرفت، یعنی نگاه به ازدواج به عنوان مرحله‌ای است برای رسیدن به کمال و سعادت و تلاش برای تربیت نسلی صالح که این نگاه اگر احیاء و فراگیر شود بخش زیادی از مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان حل می‎شود.

,

/انتهای پیام

, /انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه