اخبار داغ

۲۳ بهمن، روز گلوگاه/ تقدیم ۲۹ شهید از گلوگاه در یک روز

۲۳ بهمن، روز گلوگاه/ تقدیم ۲۹ شهید از گلوگاه در یک روز
۲۳ بهمن ماه به علت شهادت ۲۹ شهید گلوگاهی همزمان در یک عملیات، به‌عنوان روز گلوگاه انتخاب و نام‌گذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلوگاه ما، روزهاى بزرگ و سرنوشت‌ساز باید در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود تا آیندگان از تاریخ پر افتخار سرزمین و اجداد خود آگاه شوند، نامگذاری روزهای خاص نیز می‌تواند الهام گرفته از پیام آسمانی «لقد ارسلنا موسی بآیاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله ان فی ذلک لآیات لکل صبار شکور» (سوره ابراهیم – آیه ) باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلوگاه ما,

 

,

نامگذاری روزی به‌عنوان روز شهرستان نقش مؤثرى در بیدارى، هوشیارى، تأمل و تدبر شهروندان و نسل‌های‌ امروز و فردا دارد و موجب نیل به آرمان‌ها و تحقق اهداف مردم آن سرزمین می‌شود.

,

 

,

شهرستان گلوگاه واقع در شرقی‌ترین نقطه مازندران، با تقدیم 350 شهید در دوران دفاع مقدس و تامین نیرویی و پشتیبانی گردان امام حسین(ع) از لشکر 25 کربلا نقش به‌سزایی در دفاع از میهن اسلامی درآن زمان داشته است، در واقع شهر گلوگاه به شهر گردان امام حسین(ع) مشهور بوده و است.

,

 

,

در تاریخ 15 دی 93 بود که خبری مبنی بر 23 بهمن، روز ملی گلوگاه می‌شود منتشر شد.

,

 

,

23 بهمن به این علت روز گلوگاه نامیده می‌شود که در شب 23 بهمن 64 در عملیات والفجر 8، رزمندگان گردان امام حسین(ع) در جاده فاو – بصره برای تصرف قرارگاه تاکتیکی(عبدالکاظم) دشمن با گارد ریاست جمهوری عراق وارد عمل می‌ شوند، عراقی‌ها که تا دندان مسلح بودند و علاوه بر موانع و استحکانات پیچیده و بسیار مستحکم، با انواع آتش‌های سبک و نیمه‌سنگین و سنگین اجرای آتش کرده و در مقابل آنها ایستادگی می‌کردند.

,

 

,

در این عملیات بیش از 50 نفر از فرماندهان و نیروهای رزمی گردان امام حسین(ع) شهید شدند که قریب یک سوم آنها گلوگاهی بودند.

,

 

,

تعداد کل شهدای شهرستان گلوگاه در این عملیات با احتساب شهدای این گردان و سایر گردان‌های عمل کننده لشکر، 29 نفر بوده است.

,

 

,

به گزارش گلوگاه ما، 23 بهمن ماه به عنوان روز گلوگاه از سوی مدیران مربوطه انتخاب و نامگذاری شده است، تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره این روز خاص، فرهنگ جهاد و شهادت در سطح جامعه همچنان زنده و پایدار بماند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه