اخبار داغ

پیرامون روز عاشقان؛

دهن کجی به ازدواج/ روز زیر پاگذاشتن ارزش ها

دهن کجی به ازدواج/ روز زیر پاگذاشتن ارزش ها
یک کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: عدم توجه به امر ازدواج در غرب سبب شکل گری افکار و اعتقادات خرافی شده است که ولنتاین یکی از آنهاست به واقع ایجاد کننده‌گان این جشن خرافی به دنبال پرکردن خلاء احساسی خود در خصوص ازدواج بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مردای کارشناس آسیب های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه ماجرای روز ولنتاین به یک کشیش جوان مسیحی بر می‌گردد، افزود: این کشیش جوان رومی که ولنتاین نام داشت به طور مخفیانه در شرایطی که قانون منع ازدواج سربازان "کلودیوس" وجود داشت برای آن‌ها مراسم عقد برپا می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز، ,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این قانون از طرف شاه کلودیوس برای ممانعت از ازدواج سربازان وضع شده بود، تصریح کرد: بر اساس اسناد تاریخی این کشیش روز چهاردهم فوریه سده سوم میلادی به جهت تمرد از این حکم به دار آویخته شد و پس از آن مردم هر ساله این روز را در بزرگداشت وی جشن می‌گرفتند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه این مراسم ریشه در فرهنگ غرب داشته و هیچ مأنستی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارد، اظهار داشت:نظام سلطه همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما بوده است و در این مسیر از هیچ کاری فروگذار نکرده است جشن ولنتاین نیز یکی از همین برنامه‌هایی است که از سمت آنها با هدف ترویج فساد و بی بند وباری وارد کشور ما شده است.

,

 

,

این کارشناس اجتماعی با اشاره به اینکه راهکارهای سلبی و ایجابی در خصوص نفی این ماجرای وجود دارد، اظهار داشت: یکی از راههای سلبی پیرامون این قضیه بازخوانی افکار و اعتقادات تحریف شده دین مسیح است به طور کل بحث ازدواج در این دین تحریف شده قبیح شمرده می‌شود و حضرت عیسی(ع) و مریم (ع) به عنوان افرادی که ازدواج نکرده اند، مطرح هستند.

,

 

,

این کارشناس فرقه شناسی با بیان اینکه نادرستی این افکار انحرافی باید برای جوان‌ها واکاوی شود، خاطرنشان شد: مسیحیت تحریف شده بدون توجه به احساسات دخترها و پسرها آنها را از تشکیل خانواده منع می‌کرده و همین امر موجب شکل گیری افکار و اعتقادات خرافی پیرامون این قضیه شده است به واقع ایجاد کنندهگان این جشن خرافی به دنبال پرکردن خلاء احساسی خود در خصوص ازدواج بوده‌اند.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر جوانان بدانند پایه گذاران ولنتاین از سر ناچاری و تنها برای مقابله با اعتقادات غلط و دست و پاگیر به جای از چاله درآمدن به چاه افتاده‌اند قطعاً دور این افکار خرافی را خط خواهند کشید.

,

 

,

مردای با اشاره به توصیه مؤکد اسلام به امر ازدواج بیان داشت: دین اسلام به عنوان کاملترین دین بشری برای هر مشکلی راه حلی داشته و راه حل تأمین نیازهای روحی و جنسی دختران و پسران ازدواج دانسته و بر آن تأکید می‌کند ضمن اینکه از برقرای ارتباط قبل از ازدواج به سبب آسیب‌های روانی و جسمی که به دو طرف وارد کرده منع می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه