اخبار داغ

در جلسه هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان ابرکوه مطرح شد

دایر شدن 60 شعبه اخذ رأی در ابرکوه / شورای شهر، شورای شهرداری نیست!

دایر شدن 60 شعبه اخذ رأی در ابرکوه / شورای شهر، شورای شهرداری نیست!
جلسه هم اندیشی و هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان با حضور مدیر کل دفتر اموررسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه هم اندیشی ستاد انتخابات با حضور اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان، اعضای نظارت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری استان و شهرستان با حضور مدیر کل دفتر اموررسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

در ابتدای این نشست سید نبی رسولی فرماندار شهرستان ضمن تأکید بر اینکه اعضای ستاد باید وظایف خود را بر اساس ضوابط قانونی و با بی طرفی کامل انجام دهند، اظهار کرد: با توجه به حضور حداکثری مردم شهرستان در انتخابات دوره های قبل، در این دوره نیز باید مسئولین مربوطه باید وظایف خود را در راستای برگزاری انتخابات به بهترین شکل انجام دهند تا شاهد حضور حداکثری مردم با بهترین کیفیت باشیم.

,

رسولی تصریح کرد: در سطح شهرستان ابرکوه تعداد 60 شعبه اخذ رأی جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است که از این تعداد، 56 شعبه ثابت و 4 مورد سیار است. همچنین 27 شعبه در دو شهر ابرکوه و مهردشت، و 33 شعبه دیگر در روستاها دایر خواهد شد.

,

در ادامه محمد محامدی مدیر کل دفتر اموررسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد، گفت: در دوره قبل میانگین مشارکت مردم ابرکوه در انتخابات 98 و 9 دهم درصد بوده است. امید است با همکاری کمیته های 5 گانه ستاد انتخابات از جمله اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات، حراست و استعلامات، مالی و امنتیت، شاهد حفظ و افزایش این آمار در انتخابات پیش رو باشیم.

,

محامدی با بیان اینکه هیأت های 30 نفره اجرایی شهرستان ها در حال شناسایی است، تأکید کرد: زمان ثبت نام کاندیداتورها بر اساس قانون روز 30 اسفند ماه می باشد؛ لذا به علت مصادف بودن این تاریخ با پایان سال و تعطیلی ارگان های اداری، به شرکت کنندگان توصیه می شود از هم اکنوهن جهت تکمیل مدارک لازم اقدام نمایند.

,

وی افزود: در حال حاضر احکام مسئولین کمیته های 5 گانه ستاد انتخابات از جمله، اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات، حراست و استعلامات، مالی، ستاد امنتیت انتخابات نیز صاد شده است.

,

سپس حجت الاسلام تقی فتاحی رئیس هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تأکید بر مشارکت حداکثر مردم در انتخابات، گفت: ما باید امانت دار آراء مردم بوده و این کار را از خودمان شروع کنیم. لذا باید بی طرفی کامل در رفتار و گفتار مسئولین برگزاری انتخابات محرز و مسلم باشد تا برای مردم دلگرمی ایجاد کند.

,

سید علیرضا رسولی رئیس هیأت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیز ابراز کرد: اهمیت به حقوق کاندیداتورها باید از حوزه گفتمان خارج شده و عملیاتی شود. مردم بدانند شورای شهر، شورای شهرداری نیست و باید افردادی در آن حضور داشته باشند که دارای تعهد و تخصص باشند، زیرا شورای شهر باید در تمامی حوزه ها(بهداشت، درمان، فرهنگی، اجتماعی و ...) فعالیت کند، نه فقط حوزه شهرسازی.

,

در خاتمه حکم مسئولیت اعضای هیأت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سید علیرضا رسولی، علی قنبری، محمد علی کریمی، علی اکبر اکرمی، محمد رضا صالحی و هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری به حجت الاسلام تقی فتاحی، مجتبی عزیزی، حجت اله محمدی، اعطا شد.

,

انتهای پیام/م.ف                                           

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه