اخبار داغ

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لاهیجان برگزار شد +عکس

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لاهیجان برگزار شد +عکس
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان و اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان در محل جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه ضمن تبریک انتخاب شهر لاهیجان به عنوان یکی از۲۰ نامزد پایتخت کتاب ایران این موفقیت را به فرماندار، مسئولین و مردم کتاب دوست این شهر تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

زهرا بدن آرا رشد شاخص های مطالعه از جمله فضای مطالعه، امانت و اعضا در شهرستان لاهیجان و نیز توجه به برنامه های ترویجی در این حوزه از سوی شهرداری و سایر مسئولین شهرستان را یکی از عوامل مهم این انتخاب عنوان کرد و گفت: لاهیجان در بحث سرانه امانت کتاب توسط اعضا در رتبه دوم استان قرار داد که این نشاندهنده علاقمندی مردم این شهرستان به مقوله مطالعه است.
وی افزود: اگر با برنامه ریزی دقیق و تعامل، همفکری و همدلی در این حوزه فعالیت کنیم یقینا لاهیجان می تواند در سال آتی بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

,
,

بدن آرا همچنین با اشاره به ظرفیت گردشگری لاهیجان استفاده از این پتانسیل برای معرفی ویژگی های فرهنگی بومی و محلی این شهرستان و حتی استان گیلان را بسیار موثر عنوان کرد.
در ابتدای این نشست مرتضی اکبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان طی گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان شد.

,
,

سیدمحمداحمدی فرماندار شهرستان لاهیجان نیز بر اهمیت کتابخوانی و نقش خاص مسئولین و نهادهای فرهنگی در زمینه اجرایی کردن  برنامه هایی در قالب همایش ها، نشست های معرفی کتاب و معرفی کتاب خوانان برتر و دیگر فعالیت های فرهنگی در این زمینه تاکید کرد.

,

وی اظهار داشت: برنامه معرفی کتاب در قالب برنامه های نشست کتابخوان توسط نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور اجرا می شود و اداره کتابخانه ها باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از کتابخوانان و معرفی نویسندگان و آثارشان در این نشست ها و به ویژه نشست های کتابخوان مدارس در راستای ترغیب هرچه بیشتر مردم به کتابخوانی و معرفی کتاب های مفید گام بردارد.

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه