اخبار داغ

استاد دانشگاه بیرجند:

انسان در بین موجودات بالاترین ظرفیت علمی را دارد/ انسان امانت دار الهی است

انسان در بین موجودات بالاترین ظرفیت علمی را دارد/ انسان امانت دار الهی است
استاد دانشگاه بیرجند با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم ویژگی هایی را برای انسان گفته است، اظهار داشت: اولین ویژگی این است که انسان مسجود فرشتگان است و دومین ویژگی شامل این است که انسان در بین سایر موجودات بالاترین ظرفیت علمی را دارد و امانت دار الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو پرس ،محمدمهدی دیانی در همایش  استانی پلی به سوی آرامش در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در روایات آمده است که انسان باید خودش را بشناسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,

 

,

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، انسان را به عنوان اشرف مخلوقات خود معرفی می کند، گفت: انسان باید قدر خود را بداند و به حقیقت اصلی خود بازگشت کند.

,

 

,

استاد دانشگاه بیرجند با توجه به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم ویژگی هایی را برای انسان گفته است، افزود: اولین ویژگی این است که انسان مسجود فرشتگان است و دومین ویژگی شامل این است که انسان در بین سایر موجودات بالاترین ظرفیت علمی را دارد.

,

 

,

دیانی در ادامه بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که انسان دارای کرامات ذاتی است و کرامت ذاتی به این معنا است که خداوند متعال انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است و انسان امانت دار الهی است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه انسان می تواند به مقام خلیفه اللهی برسد، ادامه داد: این مقام اندکی نیست و بعضی از اولیای خداوند به این مقام نائل می شوند و انسان توانایی رسیدن به این جایگاه را دارد.

,

 

,

استاد دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دغدغه انسان عالم اعتباریات و مادیات شده است، گفت: باید از منیت بگذریم و در این صورت انسان شادی واقعی را می فهمد و شادی باید از درون به دست آید و توجه به درون توجه به حقیقت اصلی است که می تواند انسان را به سمت آرامش سوق دهد.

,

 

,

دیانی به عوامل رسیدن به امید از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: این عوامل شامل توکل به خداوند، داشتن هدف در زندگی، قانع بودن انسان و عدم مقایسه خود با دیگران است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه