اخبار داغ

دهیار ان باید مطالبه گر باشند

دهیار ان باید مطالبه گر  باشند
مهندس بیگلری در همایش دهیاران شهرستان بانه با بیان اینکه مطالبه گری برای حل مشکلات روستاییان از مهمترین ویژگی های دهیاران است گفت:دهیار ان باید مطالبه گر باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر؛ همایش دهیاران شهرستان بانه با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ،مدیرکل مخابرات استان کردستان، بخشداران و جمعی از دهیاران شهرستان بانه در محل سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر؛,

 بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش دهیاران در راستای عمران و آبادانی روستاها اظهار داشت: دهیاران نقش مهمی در حل مشکلات و نواقص روستاها دارند.

,

وی با بیان اینکه مطالبه گری از مهمترین ملزومات و ویژگی های دهیاران است افزود: دهیاران بایستی با تلاش و روحیه مضاعف؛ مشکلات و نواقص حوزه استحفاظی خود را از طریق قانونی از بخشداران و مسئولین مربوطه پی گیری کنند.

,

 محسن بیگلری خاطرنشان کرد، مسئولین یگانهای دولتی و بخشداران نیر بایستی نهایت همکاری و تعامل را با دهیاران در خصوص حل مشکلات و مطالبات آنها داشته باشند.

,

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس با اشاره به وضعیت شغلی دهیاران هم اظهار داشت: با توجه به سختی کار دهیاران حق الزحمه ای که برای این کار در مورد ایشان در نظر گرفته شده جوابگوی نیازها و متناسب با میزان زحمات دهیاران نیست لذا سال گذشته این موضوع در کمسیون صنایع مجلس مطرح شد که بدلیل موانع قانونی فعلا به تعویق افتاده است که امیدواریم در آینده نزدیک مشکل این عزیزان در خصوص حقوق و مزایل حل شود.

,

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه خاطرنشان کرد؛ دهیار موفق کسی است که در کنار مطالبه گری و پی گیری مشکلات روستا بتواند مشارکت های مردمی را در راستای حل مشکلات و نواقص نیز جلب کند و لذا عملکرد دهیاران با جلب مشارکت های مردمی بسیار بهتر خواهد شد.

,

بیگلری با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از دهیاران خواست تا افراد واجد شرایط و اصلح برای کاندیداتوری شوراهای اسلامی روستا را برای ورود به صحنه ترغیب کنند چرا که شورای خوب  و دهیار می توانند با همکاری و تعامل با همدیگر نیازها و خواسته های روستا را بهتر حل کنند.

,

بیگلری در ادامه به بحث کولبران و مشکلات مربوط به آنها نیز اشاره کرد و در این خصوص نیز گفت: مردم مناطق روستایی و مرزی بانه از روی ناچاری و نبود زمینه های اشتغال پایدار به کولبری روی آورده اند که به واسطه شرایط خاص و سختی این شغل خطراتی سلامت و جان آنان را تهدید می کند .

,

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه از ساماندهی کارت های کولبری نیز خبر داد و  گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی  مردم مناطق مرزی بانه و در راستای بهبود و ارتقای سطح معیشت این عزیزان، ساماندهی کارت های کولبری در شهرستان بانه در اولویت و دستور کار فرمانداری قرار گرفته است.

,

بیگلری خاطرنشان کرد؛ با اجرای این طرح کارت های کولبری فقط به مردم مناطق مرزی و روستاهای واقع در شعاع 14 کیلومتری مرز تعلق می گیرد و این عزیزان می توانند از مزایای کارت های مذکور  بهره مند  شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع منطقه ویژه اقتصادی بانه هم اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه هم اکنون رو به پیشرفت و در حال اجرا می باشد که با مساعد شدن شرایط جوی در روزهای آتی عملیات ایجاد زیر ساخت های این منطقه نیز تسریع خواهد یافت.

,

بیگلری از رسمی شدن مرز سیران بند بانه هم  سخن به میان آورد و گفت: همانطور که مستحضر هستید مرز سیران بند بانه از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و تنها مشکلی که در این خصوص وجود دارد مربوط به طرف عراقی است که آنهم امیدواریم با پی گیری و رایزنی های مسئولین کلان کشوری و استانی در آینده هر چه نزدیک به نتیجه برسد.

,

وی در پایان به مشکلات راه های مواصلاتی شهرستان بویژه راه های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: راه و مدرسه یکی از ضروری ترین زیر ساخت های توسعه در هر جامعه ای محسوب می شود و  لذا اهمیت دارد که این حوزه با توجه به نواقص و کمبودهایی که در این شهرستان در خصوص راه ای روستایی وجود دارد بصورت ویژه رسیدگی شود.

,

بیگلری خاطر نشان کرد؛ با تمهیداتی که در خصوص حل مشکلات راه های روستایی اندیشیده شده اگر پیمانکاری پیدا شود که عملیات احداث و آسفالت این راه ها را بر عهده بگیرد قیر و مصالح مورد نیاز در اختیارش قرار میگیرد و مدتی پس از انجام کار حق الزحمه او نیز پرداخت می شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه