اخبار داغ

معرفی کتاب/4

ایران جوان بمان

ایران جوان بمان
"ایران جوان بمان"عنوان کتابی است که خواندنش در ایامی که بحث بر سر سیاست های افزایش جمعیتی به اوج خود رسیده است، نه تنها به اهالی کتاب بلکه به عموم مردم شدیداً توصیه میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به گزارش سایت "حرف تو"، کتاب "ایران جوان بمان" به قلم استاد گرانقدر،محسن عباسی ولدی نوشته شده است،که در بخشهای مختلفی به بررسی معضل پیری در ایران می پردازد. به موضوع جمعیت ایران و لزوم جوان ماندن آن می پردازد که این کتاب از مجموعه مباحث برنامه "پرسمان خانواده " که روز های یک شنبه پخش می شود تهیه و تنظیم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, حرف تو,

این کتاب شامل بخش‌های متنوع و مفیدی است که در آن به بررسی چالش‌های جمعیتی و اثرات آن بر مسائل خانواده پرداخته شده است.

,

همچنین، این کارشناس خانواده در این کتاب با توجه به واقعیت‌های زندگی در جامعه امروزی و با طرح دیدگاه‌ها، پرسش‌ها و مسائلی که از سوی مخاطبین برنامه‌های رسانه‌ای پرطرفدار خود از جمله برنامه «پرسمان تربیتی خانواده» در رادیو معارف و برنامه «گلبرگ» در شبکه سه سیما مطرح شده، به بیان راهکارها و مشاوره‌هایی در زمینه آگاه‌سازی خانواده‌ها از مسائل اجتماعی-جمعیتی پیش‌رو پرداخته است.

,

نویسنده این کتاب ضمن استناد به آمارهای رسمی منتشر شده، به نقش پررنگ آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرده و ارائه آن به مخاطبان را در اقناع جامعه بسیار مفید و مؤثر دانسته است.

,

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است: شعار «فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» چه شد؟!؛ مگر شرایط امروز با دیروز تفاوت دارد؟؛ چرا باید از سالمندی جمعیت، نگران باشیم؟؛ آیا فکری برای اشتغال فرزندان آینده کرده‌اید؟؛ مشکلات اقتصادی و فرزندآوری؛ سنت‌های خدای مهربان و روزی انسان؛ پاسخ‌های عقلی و علمی، نه قرآنی و حدیثی!؛ آرمان‌گرایی بدون توجه به واقعیت‌ها، مساوی با توهم؛ افزایش جمعیت و کمبود منابع طبیعی؛ جایگاه فرزندآوری در اسلام؛ بچه‌های بیشتر، عبادت کمتر؛ ازدواج با خانواده‌ی پرجمعیت؛ زندگی آپارتمانی و بچه‌های زیاد؛ بالا رفتن سن ازدواج؛ و ...

,

این کتاب با قلم روانی نوشته شده است و نگارش شبهات مردم و پاسخ های منطقی مؤلف جذابیت این کتاب را دو چندان کرده است.

,

برای خرید این کتاب میتوانید به اینجا  مراجعه نمائید

, اینجا  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه