اخبار داغ

یادداشت؛

حزب و کاندید حزبی

حزب و کاندید حزبی
یک حزب هم باید بداند برای چه بوجوده امده و هم بداند در کجای سپهر سیاسی کشور است و هم بگوید چه می خواهد و چگونه می خواهد برنامه ها و خواسته هایش را عملی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از علی اکبر رحیم فر -یک حزب مجموعه ای از افراد با اندیشه و برنامه و اهدافی مشترک بصورت سازماندهی شده است که برای رسیدن به اهداف و اجرایی کردن برنامه ها و سیاستهایشان نیاز به تلاش برای رسیدن به قدرت و بدست گرفتن یا نفوذ در پارلمان و شوراها و همچین قدرت اجرایی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی اکبر رحیم فر -,

یک حزب وقتی اعلام موجودیت میکنه که خلاء سیاسی و اجتماعی  در مورد اندیشه , برنامه , رویکرد و اهداف مورد نظرشان وجود داشته باشد و این ضرورت را احساس و درک کنند و با آمدنشان و فعالیتشان هم خلاء های مورد نظر را پر کنند و هم تحول آفرین و تاثیر گذار در سیاست ورزی باشند.

,

اگر قرار باشد یک حزب بود و نبودش در تصمیم سازی ها و تغییر رویکردها و سیاست ورزی بی تاثیر و تکراری  باشد همان بهتر که یا نیاید و یا هرچه زودتر برود . چه بسا که چیزی جز هدر رفتن سرمایه های سیاسی اجتماعی افراد عضو را در پی نداشته باشد و بدون ان حزب وبدون از اینکه سرمایه و وقت اعضاء گرفته شود همان تصمیمات و رویکردهای گذشته یا فعلی ادامه پیدا کند.

,

فلسفه بوجود امدن یک حزب نگرش های نوین و مواضع نوین و عملکرد نوین است اگر قرار است تفاوت و تمایزی با دیگر احزاب نداشته باشد قاعدتا ضرورتی برای بوجود امدن و یا ادامه فعالیتش نیست و صرفا میشود یک برگ مجوز برای حضور در جلسات و پز و یا امتیاز برای منافع افرادی خاص انهم اگر بتوانند و شاید هم از روی لج و قهر و دیده شدن.

,

یک حزب هم باید بداند برای چه بوجوده امده و هم بداند در کجای سپهر سیاسی کشور است و هم بگوید چه می خواهد و چگونه می خواهد برنامه ها و خواسته هایش را عملی کند. حضور درانتخابات های مختلف و معرفی کاندیدای حزبی تنها یکی از کارویژه های یک حزب است و پیروزی هم صرفا برنده شدن در نتیجه انتخابات نیست .

,

مهم اینست که حرف برای گفتن داشته باشد و به فعالیت حزبی پایبند باشد , اگر یک حزب با داشتن ادعای رویکردی متفاوت و داشتن نقد به روشها و استراتژی های گذشته و یا فعلی  دیگر احزاب و یا افراد و داشتن مواضع و برنامه ها و سیاستهای متفاوت و متمایز  به پیروی و یا همسویی با تصمیمات و رویکردها و مواضع همان افراد و احزاب بپردازد ادعا و فلسفه وجودی اش زیر سوال میرود که چی شد؟ چرا آمدی؟ و چه می خواهی؟.

,
یک حزب باید هم برای شرایط بدون در قدرت بودن برنامه و راهکار داشته باشد و هم برای شرایطی که در قدرت و یا دارای نفوذ و لابی گری است برنامه و راهکار هم برای فعالیت درون حزبی و هم برای فعالیت برون حزبی داشته باشد. مواضع و سیاستهای شفاف و مسولیت پذیری و پاسخگویی در مورد انها به پویایی و تقویت و پیشرفت حزب منجر خواهد شد.
,
حزبی که به فعالیت حزبی و روابط درون تشکیلاتی براساس اساسنامه و ایین نامه ها پایبند باشد و به اموزش و کادر سازی اهمیت دهد و حرف برای گفتن و برنامه و راهکار برای عملکرد داشته باشد هم به خودش به عنوان یک حزب و هم به اعضا و نیروهایش اعتماد و باور خواهد داشت و حزبی که به مواضع , رویکردها و سیاستهای خودش باور و اعتماد نداشته باشد نه اعضا و نه مردم و نه حاکمیت به این حزب باور و اعتمادی نخواهد کرد. و مهمتر اینکه برای دستگاههای امنیتی و نظارتی ناشناخته , بی اعتماد و حزبی متناقض و دارای پارادوکس جلوه داده خواهد شد. 
,
 
,
انتهای پیام/200
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه