اخبار داغ

ضرورت راه اندازی سریع تصفیه خانه شهرک های صنعتی زرندیه

ضرورت راه اندازی سریع تصفیه خانه شهرک های صنعتی زرندیه
عدم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی زرندیه آلایندگی این منطقه را تشدید کرده و دفع غیر اصولی فاضلاب در این شهرک ها راه‌اندازی سریع تصفیه‌خانه‌را در اولویت قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از دیارآفتاب رئیس  حفاظت محیط زیست زرندیه گفت: عدم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی زرندیه آلایندگی این منطقه را تشدید کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دیارآفتاب,

 
حامد طالبی خواستار بهره‌برداری هرچه سریعتر از تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی شهرستان شد و افزود: در صورت عدم راه‌اندازی و آبگیری تصفیه‌خانه و بروز هرگونه آلودگی با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 
 
وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی متعهد به ساخت تصفیه‌خانه و سیستم شبکه جمع‌آوری فاضلاب در واحدهای صنعتی است اما، تاکنون اقدامی عملی در این خصوص انجام نشده است. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به گسترش و توسعه سریع شهرک‌های صنعتی و اینکه در حال حاضر حدودا ۱۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی مأمونیه و ۳۵ واحد در شهرک صنعتی زاویه در حال بهره‌برداری است و فاضلاب این واحدهای صنعتی گاهی به صورت غیراصولی دفع می‌شود، راه‌اندازی سریع تصفیه‌خانه‌های این شهرک‌ها باید در اولویت قرار بگیرد. 
 
طالبی اظهار داشت: به دلیل آلایندگی برخی از واحدها در این شهرک هر واحد تولیدی که مواد فاضلابی زیادی تولید می‌کنند باید اقدام به نصب پیش‌تصفیه کند و در صورت عدم مدیریت فاضلاب‌های صنعتی و احداث تصفیه‌خانه با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: فاضلاب شهرک‌های صنعتی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ترکیبات فلزات سنگین، علاوه بر تأثیرات سوء بر محیط‌ زیست سفره‌های آب‌های زیرزمینی منطقه را به مشکل زیست ‌محیطی دچار می‌کند. 
 
 زرندیه دارای چهار شهرک صنعتی فعال در شهرهای مأمونیه، پرندک، زاویه و رازقان است که در راستای کاهش آلایندگی زیست‌محیطی نیازمند برخورداری از تصفیه‌ خانه‌ی فاضلاب هستند.
 
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی این شهرستان در پاسخ به نگرانی محیط زیست در این خصوص از اقداماتی در خصوص رفع این مشکل خبر داد.
 
عباس خیری گفت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی زاویه از توابع زرندیه آماده بهره‌برداری و آبگیری است.
 
وی افزود: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مأمونیه نیز در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 
 
خیری تأکید کرد: کلیه واحدهای صنعتی ملزم به اتصال به شبکه فاضلاب بوده و پساب تولیدی جهت تصفیه به تصفیه‌خانه‌ها انتقال داده می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه