اخبار داغ

کمبود آب در روستاهای استان زنجان/ ۳۵۵ روستای زنجان مشکل آب شرب دارند

کمبود آب در روستاهای استان زنجان/ ۳۵۵ روستای زنجان مشکل آب شرب دارند
کمبود آب در روستاهای استان زنجان، موضوع تازه ای نیست، اما هشدار مسئولان مختلف در این زمینه نیازمند توجه جدی به این موضوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از موج رسا, کمبود آب در روستاهای استان زنجان، موضوع تازه ای نیست، اما هشدار مسئولان مختلف در این زمینه نیازمند توجه جدی به این موضوع است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, موج رسا,

در چند روز گذشته این موضوع در زنجان پر رنگ تر شده و هشدار مسئولان مرتبط می طلبد در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

,

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی با اشاره به اینکه ۳۵۵ روستای استان زنجان مشکل آب شرب دارند، گفت: بیش از ۱۵ هزار خانوار روستایی زنجانی با مشکل آب شرب مواجه‌اند.

,

جمال ناصحی با اشاره به تامین آب شرب در روستاهای استان زنجان، افزود: در حال حاضر 550 روستای استان دارای آب شرب روستایی هستند که این نشان از تامین بودن آب شرب در 60.7 درصد از روستاهای استان زنجان دارد.

,

 

,

کمبود آب

, کمبود آب,

 

,

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی سالانه1.8 میلیون نفر بر اثر بیماری‌های موجود در آب‌های آلوده جان خود را از دست می‌دهند، ابراز کرد: طبق گزارشات ارائه شده از کشورها بیش از 50 کشور به بیماری وبا مبتلاء می‌شوند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور با کمبود آب مواجه هستیم، اظهار کرد: بیشتر مصرف آب در ایران و زنجان به مصارف کشاورزی اختصاص دارد که در این زمینه کشاورزان باید شیوه‌های آبیاری سنتی را با مدرن جایگزین کنند.

,

 

,

*بیشترین مصارف آب در بخش کشاورزی است

,

امیر حمیدنیا با بیان اینکه بیشترین مصارف آب در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: مصرف آب شرب برای کشاورزی بسیار گران بهاء تمام می‌شود.

,

وی با اشاره به کمبود آب ‌شرب در برخی از شهرستان‌های استان زنجان، ابراز کرد: کمبود آب شرب در شهرستان ابهر به حدی است که حتی از آب چاه‌ها نیز نمی‌توان استفاده کرد.

,

 

,

کمبود آب

, کمبود آب,

 

,

این مسئول با بیان اینکه امسال شش درصد با کاهش بارندگی در دراز مدت مواجه شدیم، بیان کرد: این آمار ارائه شده از مهرماه سال گذشته تاکنون است.

,

 

,

*کمبود آب در شهرستان ماهنشان و شهر دندی

,

حمیدنیا با اشاره به کمبود آب در شهرستان ماهنشان و شهر دندی نیز بیان کرد: طبق آمار مهرماه سال گذشته تاکنون شهرستان ماهنشان و شهر دندی نیز با کاهش 30 درصدی بارندگی مواجه شدند.

,

 

,

کمبود آب

, کمبود آب,

 

,

وی با بیان اینکه10 هزار چاه مجاز و 7 هزار چاه غیر مجاز در زنجان وجود دارد، افزود: تعدادی از چاه‌های مجاز بیش از حد مجاز اقدام به برداشت آب می‌کنند که با این افرداد و کسانی که اقدام به حفر چاه غیر مجاز کرده‌اند برخورد می‌شود.

,

 

,

*تامین آب شرب سخت و خارج از توان تصفیه خانه می‌شود

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه 89 درصد مصرف آب استان زنجان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، گفت: این رقم در کشور 90 درصد است.

,

 

,

کمبود آب

, کمبود آب,

 

,

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای سال گذشته 23 میلیون مترمکعب آب تحویل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان داده‌ است، خاطرنشان کرد: اگر مردم با همین میزان به مصرف آب بپردازند تامین آب شرب بسیار سخت و خارج از توان تصفیه خانه می‌شود.

,

وی در پایان به صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت اگر مردم زنجان در بخش مصارف آب صرفه جویی و همچنین با برنامه ریزی های انجام شده دستگاه های مرتبط با آب در زنجان هیچ قطعی نخواهیم داشت.

,

پایان خبر//

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه