اخبار داغ

فاز اول تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید

فاز اول تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید
فاز اول پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که با همت و تلاش جهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده است ظهر امروز با حضور روحانی رسما افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛  فاز اول تولید بنزین پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ظهر امروز با حضور حسن روحانی و جمعی از وزرا و مدیران استانی رسما افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, ؛  فاز اول تولید بنزین پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ظهر امروز با حضور حسن روحانی و جمعی از وزرا و مدیران استانی رسما افتتاح شد.,

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی در سه فاز ۳۶۰ هزار بشکه ای در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس با همت و تلاش جهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده است و قادر به تولید روزانه ۳۷ میلیون لیتر بنزین می باشد که در حال حاضر میزان تولید آن ۱۲میلیون لیتر است.

,

این میزان تولید موجب قطع وابستگی کشورمان به تولید نفت خواهد شد و در عین حال به تدریج با راه‌اندازی فازهای دیگر این پالایشگاه، امکان صادرات بنزین مازاد تولیدی کشورمان نیز فراهم می‌آید.

,
 
,
خوراک (میعانات گازی) مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۳۸۸ کیلومتر از پالایشگاههای گازی عسلویه تأمین می شود.
,
 
,
این پالایشگاه به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به وسعت ۷۰۰هکتار در بیست و پنج کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.
,
 
,
ساخت این پالایشگاه از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ و در اوج تحریم های ظالمانه توسط پیمانکاران و مشاورین داخلی و متخصصین و جهادگران قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) آغاز شد و حدود ۸۰ درصد تجهیزات بکار گرفته شده در آن ساخت داخل است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه