اخبار داغ

در مسیر انتخابات/

شاخص هایی برای انتخاب اصلح

شاخص هایی برای انتخاب اصلح
با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا های شهر روستا دیدگاه ها و معیارهای مختلفی در خصوص انتخاب کاندیدای مطلوب و اصلح، از سوی برخی فعالان و جریانات سیاسی ارائه می شود که ضروری است با توجه به شاخص های اسلامی و انقلابی کاندیدای اصلح انتخاب و جهت خدمت به مردم جامعه معرفی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز در جامعه ی مردم سالار دینی، انسان ها مختار و در انتخاب روش زندگی آزاد هستند و سرنوشت آن ها طبیعتاً باید به دست خودشان تعیین گردد، همه ی انسان ها باید بتوانند در امور مملکت خود که به سرنوشت آن ها مربوط است دخالت داشته باشند و با گزینش اصلح خود برگ زرین  و سهم مهم دیگری در این نظام داشته باشند.
 با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا های شهر روستا دیدگاه ها و معیارهای مختلفی در خصوص  انتخاب کاندیدای مطلوب و اصلح، از سوی  برخی فعالان و جریانات سیاسی ارائه می شود که ضروری است با توجه به شاخص های اسلامی و انقلابی کاندیدای اصلح انتخاب و جهت خدمت به مردم جامعه معرفی شود.
در حالی که ازدیاد تبلیغات به بالاترین سطح خود می رسد و فضایی غبار آلود به وجود می آید که شناخت «حق و باطل» و «اصلح و غیر اصلح» کاری دشوار می شود، و مسلما این سؤال برای همه ما پیش می آید که به چه کسانی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ به عبارت دیگر معیار ما برای انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز ,
,
,

یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق اصلح، معیارهایی می باشد که در کلام ائمه و بزرگان ما جاری شده است.
یکی از معیارهاى گزینش در نامه 53 نهج البلاغه که در دو بعد مثبت ومنفی به بررسى ابعاد مختلف و مۆلفه‏هاى تشکیل دهنده «صلاحیت و شایستگى» به عنوان معیار اصلى و محورى گزینش نیروى انسانى براى مقام هاى مختلف اجتماعى اشاره می کند که شامل معیارهای مثبت و منفی می باشد.    
معیارهاى مثبت از دیدگاه امام علی ع  قدرت تفکر و نفوذ اجتماعی، صراحت بیشتر در اظهار حق، کمتر کمک کردن به زمامدار در آنچه خدا دوست ندارد، ورع و صدق و راستى، نیکوکاری، جامعیت در صفات پسندیده اخلاقى، خوش سابقه‏تر بودن نزد مردم، شهرت به امانتدارى است.
سابقه مسئولیت در دستگاه طاغوت (یارى گناهکاران و دوستى با ستمگران)، گناه و معصیت، سرکشى و عدم ظرفیت روحى، کوتاهى در امور ذیل به سبب غفلت و فراموشى، سست بستن قراردادها،ناتوانى در حل و فصل قراردادهاى مسأله‏دار، جهل نسبت به جایگاه و مرتبه خویش و دیگر، اظاهرسازى و تظاهر به خوش خدمتى،مغلوب بزرگى کارها شدن، پریشان شدن از فراوانى کار از معیارهای منفی گزینش اشخاص جهت مقام هاى مختلف اجتماعى می باشد.

,
,
,
,

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب ا سلامی ایران معنا و معیار اصلح را چنین بیان می فرماید: «اگر (انتخاب اصلح) برای خودتان باشد شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمانهاست، کی و از کجاست، مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد، یا غیر حزب، نه حزب اسباب این شود که غیر آن فاسد و نه صد در صد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست . و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان . امیدوارم که تا آخر هم اینطور باشد و هر دوره انتخابات بهتر انجام شود و این مساله، مساله شخصی نیست بلکه برای اسلام و از امور مهمه است».
    
با ملاحظه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه، مشخص می شود که ملاک ایشان در انتخاب رئیس جمهور مطلوب، انتخاب کاندیدای اصلح است .
ایشان درباره نامزد اصلح برای ریاست جمهوری دوره یازدهم شاخص‌های را از جمله :
- کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد
- نقاط قوت امروز را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد
 - معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشد
- با برنامه، باتدبیر و باحکمت باشد
- توانایی مدیریت اجرائی کشور را داشته باشد
- سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد
- مهذب به اخلاق باشد، به حاشیه‌ها نپردازد و وعده بی‌مبنا ندهد
- تدین، تعهد، آمادگی و توانائی انجام کار بزرگ مدیریت عالی اجرائی کشور را داشته باشد
- کاری، مردمی، مقاوم، ارزشی، باتدبیر و قانون‌مدار باشد و درد مردم را حس کند
 - پیش‌برنده کشور در عرصه‌های مادی و معنوی باشد
- انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابی و با همت جهادی باشد
- همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد
- شعارهایی بدهد که منطبق با واقعیات کشور باشد
- بتواند با امانتِ کامل بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش بکشد
 - بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند
 - ریخت‌و‌پاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد
اعلام داشتند.
رهبر انقلاب در مورد شیوه انتخاب اصلح می فرمایند: بگردید از خدا هم کمک بخواهید، از آدم‏هاى مطلع و امین و باصداقت کمک بخواهید.
ایشان در این زمینه در بیان دیگری فرموده اند: «باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. ... البته این روزها با این وسائل عجیبِ رسانه‌ایِ کنونی ــ‌ این پیامکها و امثال اینها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممکن است یک نفر هزاران پیامک بفرستد. برای من گزارش دادند که ممکن است در ایام انتخابات، روزی چند صد میلیون پیامک رد و بدل شود. مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید. البته هر کسی و یا فعالان سیاسی میتوانند دیگران را هم با نظر خودشان همرأی کنند ــ این اشکالی ندارد ــ اما از حقیر کسی چیزی در این زمینه نخواهد شنید. در عین حال مردم میتوانند به همدیگر بگویند، سفارش کنند، تأکید کنند، توصیه کنند، یکدیگر را توجیه کنند و به هم کمک کنند برای شناخت اصلح.»  ( بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی - 1/1/92)

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
اکنون امید می رود با توجه به رهنمودهای بزرگان در خصوص انتخاب فرد اصلح وشایسته در برابر هر هجوم تبلیغاتی مسموم و مغرضانه ی دشمن با شناخت شاخص ها، اهداف شوم و پلید دشمنان را هم چون انتخابات قبل نقش برآب کرد و مشت محکمی بر دهان بدخواهان این نظام اسلامی کوباند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه