اخبار داغ

استاندار لرستان:

11 هزار زوج لرستانی در صف وام ازدواج /۴۷ هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند

11 هزار زوج لرستانی در صف وام ازدواج /۴۷ هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند
استاندار لرستان گفت: نزدیک به ۴۷ هزار نفر وام ازدواج پرداخت شده است در حال حاضر یازده هزار زوج لرستانی در نوبت وام ازدواج هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزارشد گفت: با توجه به شعار مقام معظم رهبری که در اوایل سال را به نام  سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند بایستی آن را نصر عین  و محور کارهایمان قرار بدهیم و انشالله با این رهنمود معظم له  کار توسعه و پیشرفت استان را به پیش ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی گفت: در سال ۹۵ تجربه خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی  به دست آوردیم و با کمک تجربه توانستیم برای تولید و اشتغال که قطعا لازمه تولید اشتغال تولید ثروت و سرمایه گذاری هست که کار بسیار سختی در تولید و اشتغال و بدون سرمایه کار غیر ممکنی است که تولید صورت بگیرد.

,

استاندار بیان داشت : در اوایل سال همایش فرصت های سرمایه گذاری کار بسیار ارزشمندی بود و برای خودما هم دور از انتظار بود که این وضعیت بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بین سرمایه گذار ان ایرانی و سرمایه گذران خارجی برای طرح توسعه و پیشرفت لرستان امضا کردیم ببینیم ؛ و این کار بی بدیل است .

,

بازوند عنوان داشت: بیش از ۲۵ نفر سرمایه گذار خارجی 250 نفر صاحب الگو مختلف به  استان بیایند و دنبال کار باشند و این نشاندهنده این است که ما در راستای کسب و کار وضعیت مطلوبی نسبت به استان های دیگر پیدا کرده ایم .

,

وی افزود: طبق گزارش وزرات کشور استان لرستان جز ششمین استان های بوده است که از نظر وضعیت کسب و کار در سال 95 بهبود یافته است و این نقطه بسیار ارزشمندی است .

,

استاندار عنوان داشت: اگر ما به دنبال تولید و اشتغال هستیم باید سرمایه گذاری را در دستور کارمان قرار بدهیم که خوشبختانه این اتفاق هم می افتد .

,

بازوند به پرداخت وام ازدواج در لرستان اشاره کرد و افزود: پرداخت وام  ازدواج در سال گذشته ۳۳۳ میلیارد تومان  بوده است که پرداخت وام ازدواج  در لرستان کار بی سابقه است که صورت گرفته است.

,

استاندار تصریح کرد: استان لرستان  تا سه ماهه اول سال ۹۵ آن مصوبه ۱۰ میلیون تومانی برای هر زوج نیامده بود وما  سه میلیون تومانی آن را پرداخت کردیم که نزدیک  هشت ماه بعد ۱۰ میلیون تومانی دیگر راپرداخت کرده بودیم.

,

وی اظهار داشت:  به طور متوسط برای هر نفر حدود ۷ میلیون تومان وام ازدواج  پرداخت شدو  این میانگینی  است که در واقع در خرداد ماه که ابلاغ شد همه  زوج ها۱۰ میلیون تومان را دریافت کردند .

,

استاندار یادآور شد:  در استان لرستان نزدیک به ۴۷ هزار نفر وام ازدواج  پرداخت شده است  و در مقایسه با سال ۹۴  کار بی سابقه ای است .

,

بازوند عنوان داشت : در سال ۹۴ ما کلا ۷۲ میلیارد تومان وام ازدواج  پرداخت کرده بودیم  با توجه به اینکه با آن سه میلیون تومانی که دولت تصویب کرده بود وتوانستیم 10 میلیون تومان آن راهم  پرداخت کنیم.

,

استاندار ادامه داد: پرداخت 333 میلیارد تومان وام ازدواج در استان  کار بسیار خوبی است و الان هم نزدیک به ده و یازده هزار نفر در نوبت وام ازدواج هستند ولی توانستیم صف طولانی مدت را کوتاه وخوشبختانه این صف طولانی را از بین بردیم و به قول و قوه الهی ما بقی وام های ازدواج هم  سریعا پرداخت خواهد شد.

,

بازوند گفت:  519 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی به استان لرستان اختصاص یافته است، که میزان اعتبار ارتقا شاخص توسعه اقتصادی استان 120 میلیارد تومان است.

,

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت امسال حدود چهار میلیون تن قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد به نحوی که 13 درصد در اختیار جهاد سازندگی، حدود 54 درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی، 17 درصد در اختیار بنیاد مسکن، 13 درصد در اختیار شهرداری‌ها و 3 درصد نیز در اختیار سازمان نوسازی و مدارس قرار می‌گیرد لذا این فرصت خوبی است که دستگاه‌های ذی ربط استان نیز سهمی از این قیر رایگان داشته باشند.

,

انتهای پیام/د

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه