اخبار داغ

انتقاد کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه تهران از روحانی:

حضور تمام‌وقت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی صحت ندارد/ یک مرکز پزشکی هسته‌ای دولتی در کلانشهر قم وجود ندارد

حضور تمام‌وقت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی صحت ندارد/ یک مرکز پزشکی هسته‌ای دولتی در کلانشهر قم وجود ندارد
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از سخنان حسن روحانی در حوزه درمان گفت: برخلاف گفته‌های رئیس‌جمهور حضور تمام‌وقت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی صحت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، بابیان این‌که صحبت‌های شب گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در حوزه درمان با واقعیت‌ها فاصله دارد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور مدعی است که در حوزه درمان به محرومان خدمت‌رسانی بهتری شده است که صحت ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در قم به‌عنوان یک شهری که در مرکز کشور جزء کلان‌شهرها است یک مرکز پزشکی هسته‌ای دولتی نداریم، آیا این خدمت‌رسانی به محرومان است؟

,

این کارشناس بهداشت افزود: زمانی که در مرکز کشور این امکانات نباشد، در شهرهای مرزی قطعاً وجود ندارد.

,

وی با انتقاد از تجمیع تمام امکانات درمانی در تهران، تصریح کرد: روزانه ما شاهد هجوم مردم از شهرستان‌ها برای درمان‌های حاد خود به تهران هستیم اما بااین‌حال کارنامه خودمان در درمان را درخشان می‌بینیم.

,

محمدی افزود: تمامی افرادی که از شهرستان‌ها برای درمان به مراکز دولتی در تهران مراجعه می‌کنند اقشار محروم و کم‌بضاعت کشور هستند که شهرها و مراکز استان‌های خودشان فاقد امکانات پیشرفته هستند.

,

حضور تمام‌وقت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی صحت ندارد

, حضور تمام‌وقت پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی صحت ندارد,

وی ادامه داد: آقای روحانی در حالی از حضور 24 ساعته پزشکان متخصص در بیمارستان سخن می‌گوید که به‌هیچ‌عنوان این موضوع صحت ندارد.

,

محمدی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح سلامت قرار بود پزشکان متخصص به‌صورت 24 ساعته حضورداشته باشند اما نظارت ضعیف و عدم مدیریت لازم موجب شده پزشکان حضور نیمه‌وقت در مراکز داشته باشند.

,

وی به دریافت‌های رقم نجومی توسط پزشکان با اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح تنها کارانه‌های چند ده و یا چند صدمیلیونی را برای پزشکان متخصص به همراه داشته است.

,

این کارشناس بهداشت با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم باید نگاه جدی‌تری به حوزه درمان داشته باشد، ابراز داشت: فارغ از این‌که کدام‌یک از نامزدهای ریاست جمهوری بتوانند اعتماد مردم را برای حضور در مسند ریاست جمهوری کسب کنند باید به پیشگیری به‌عنوان مهم‌ترین اصل در سلامت جامعه به‌صورت ویژه توجه شود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه