اخبار داغ

امام جمعه دلوار مطرح کرد:

بهترین مرجع برای دریافت زکات کمیته امداد است

بهترین مرجع برای دریافت زکات کمیته امداد است
حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه شهر دلوار اظهار کرد: بهترین مرجع برای دریافت و ساماندهی زکات کمیته امداد است که با توجه به اعتقادات مردم به این نهاد، می‌تواند در جذب زکات مردم موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ صبح امروز اولین جلسه شورای زکات شهرستان تنگستان با حضور مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر و معاونانشان، امام جمعه شهر دلوار، بخشداران و دهیاران این شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز؛,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه شهر دلوار در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات و جمع آوری آن، اظهار کرد: بهترین مرجع برای دریافت و ساماندهی زکات کمیته امداد است که با توجه به اعتقادات مردم به این نهاد، می‌تواند در جذب زکات مردم موثر باشد.

,

وی افزود: کمیته امداد قریب به چهار دهه نشان داد که از یک ظرفیت مناسبی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برخوردار است و ورود به عرصه ساماندهی زکات نیز طی کمتر از یک دهه گذشته سرفصل مناسبی برای ارائه خدمات " از مردم، برای مردم" در  این نهاد ایجاد کرده است.

,

امام جمعه دلوار تصریح کرد: مردم بخش دلوار بسیار باتقوا و متدین هستند که اعتقادات ریشه‌داری به آموزه‌های دینی دارند و در بحث زکات نیز پیش‌قدم هستند.

,

وی پیشنهاد کرد: با توجه به این که زکات هر روستا در همان روستا و به نسبت 60 درصد به فقرا و 40 درصد برای ساماندهی امور همان روستا هزینه می‌شود سهم فقرا به 100 درصد افزایش یابد و بخش‌های عمرانی روستایی به دولت واگذار شود.

,

 زاهددوست با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در امر پرداخت و توزیع زکات، گفت: باید با ترویج و تبلیغ مناسب، دریافت و توزیع زکات میان مردم فرهنگسازی شود تا بتوانیم اعتماد آنان  را برای پرداخت زکاتشان جلب کنیم.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل شورای زکات در بخش دلوار تنگستان را به فال نیک می‌گیریم و به  منظور  احیای این فریضه الهی تلاش خواهیم کرد.

,

احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز در این همایش با اشاره به اینکه دین مبین اسلام  در کنار نماز، توجه زیادی به موضوع زکات دارد، اظهار کرد: تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی زکات یک عبادت و وظیفه دینی و اسلامی محسوب می شود که مستلزم همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه هایی چون صداو سیما، ائمه جمعه و مبلغین دینی، دهیاران، بخشداران و جهاد سازندگی است.

, احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز در این همایش با اشاره به اینکه دین مبین اسلام  در کنار نماز، توجه زیادی به موضوع زکات دارد، اظهار کرد: تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی زکات یک عبادت و وظیفه دینی و اسلامی محسوب می شود که مستلزم همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه هایی چون صداو سیما، ائمه جمعه و مبلغین دینی، دهیاران، بخشداران و جهاد سازندگی است.,   ,

وی با بیان اینکه در بسیاری از آیات قرآن کریم، کلمه زکات به همراه نماز آمده است، خاطر نشان کرد: نماز نماد ارتباط با خدا است و زکات نماد ارتباط با مردم در جامعه اسلامی است.

, وی با بیان اینکه در بسیاری از آیات قرآن کریم، کلمه زکات به همراه نماز آمده است، خاطر نشان کرد: نماز نماد ارتباط با خدا است و زکات نماد ارتباط با مردم در جامعه اسلامی است.,

لطفی در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای زکات در سال گذشته، گفت: در سال 95  مبلغ  25 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شد که  نسبت به مشابه سال گذشته 107 درصد افزایش  مشارکت مردمی  و 35 درصد رشد را نشان داده است.

, لطفی در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای زکات در سال گذشته، گفت: در سال 95  مبلغ  25 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شد که  نسبت به مشابه سال گذشته 107 درصد افزایش  مشارکت مردمی  و 35 درصد رشد را نشان داده است.,   ,   ,  ,

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در دو بخش فقر زدایی و پروژه های عمرانی هزینه می شود، گفت: سال گذشته بنا بر ضرورت، 90 درصد این زکات در بحث کمک به فقرا و فقر زدایی از مردم مناطق محروم  هزینه شده است و 10 درصد دیگر جهت  پروژه های عمرانی به کار گرفته شد.

, وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در دو بخش فقر زدایی و پروژه های عمرانی هزینه می شود، گفت: سال گذشته بنا بر ضرورت، 90 درصد این زکات در بحث کمک به فقرا و فقر زدایی از مردم مناطق محروم  هزینه شده است و 10 درصد دیگر جهت  پروژه های عمرانی به کار گرفته شد.,   ,

لطفی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاتگذاری شورای زکات کشور، 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای کمک به نیازمندان  و فقر زدایی هزینه می شود و 40 درصد دیگر در مسیر پروژهای عمرانی و عام المنفعه در هر منطقه به کار گرفته می شود.

, لطفی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاتگذاری شورای زکات کشور، 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای کمک به نیازمندان  و فقر زدایی هزینه می شود و 40 درصد دیگر در مسیر پروژهای عمرانی و عام المنفعه در هر منطقه به کار گرفته می شود.,   ,

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: محافل و مراسم های ماه مبارک رمضان و همچنین ظرفیت عظیم زکات فطریه می تواند کمک زیادی  به افزایش زکات مورد نیاز در سال 96 برای کمک به فقرا و محرومان داشته باشد.

, وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: محافل و مراسم های ماه مبارک رمضان و همچنین ظرفیت عظیم زکات فطریه می تواند کمک زیادی  به افزایش زکات مورد نیاز در سال 96 برای کمک به فقرا و محرومان داشته باشد.,   ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه