اخبار داغ

گزارش/

بیکاری جوانان در لنده بیداد می کند/مهاجرت مردم به دیگر شهرستانها به علت نبود کار

بیکاری جوانان در لنده بیداد می کند/مهاجرت مردم به دیگر شهرستانها به علت نبود کار
معضل بیکاری یک پدیده در حال رشد است که طی سال‌های گذشته با افزایش آن جوانان تحصیل کرده این شهرستان را راهی بازار کارگری در بنادر جنوب و استان‌های هم‌جوار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، بیکاری جوانان از مهم‌ترین دغدغه خانواده ها محسوب می‌شود که متأسفانه طی سال‌های گذشته این روند تنها کاهش نیافته است بلکه به سرعت در حال افزایش است.
از طرف دیگر نیز طی سال‌های اخیر شاهد سیل مهاجرت از روستاها به شهر و از شهرستان به استان‌های هم‌جوار برای رفع بیکاری هستیم که متأسفانه برخی از این خانواده ها برای رهایی از بیکاری گرفتار خیلی از آسیب‌های اجتماعی در شهرها شده‌اند.
شهرستان لنده ا جمله شهرستان‌هایی است که قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در گردشگری و معادن مختلف دارد که متأسفانه مسئولان استانی هیچ وقت به این همه ظرفیت و قابلیت برای اشتغال‌زایی جوانان این مرزوبوم و استخراج مواد معدنی اقدامی صورت نگرفته است و به همین دلیل است که شهرستان لنده همانند سایر مناطق با آمار بالای ۱۸ درصد بیکاری مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده,
,
,

یکی از مهم‌ترین تأثیرات مهاجرت روستائیان به شهر پیامدهای زیان‌بار اقتصادی است. بر اساس تحقیقات میدانی مهاجرت روستائیان به شهر به تدریج باعث نابودی کشاورزی، دامداری و باغبانی شده و زمینه واردات محصولات کشاورزی و لبنی را فراهم کرده که نتیجه آن خروج ارز و سرمایه‌های مالی از کشور است.
 
از سوی دیگر مهاجرت روستائیان به شهر باعث گسترش بخش غیررسمی اقتصاد و افزایش شغل‌های کاذب و انگلی و کارهای غیر تولیدی چون دست فروشی، سیگار فروشی و غیره می‌شود. با توجه به اینکه اغلب مهاجرین روستایی فاقد مهارت هستند باعث بی ثباتی شغلی در شهرها می‌شوند.
 
به هر حال با توسعه کشاورزی و دام‌پروری همراه با اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود کم می‌توان علاوه بر کاهش میزان بیکاری در شهرستان لنده زمینه افزایش چندین برابری محصولات کشاورزی و دامی را در این شهرستان دوچندان کرد که تنها با همت و مدیریت جهادی قابل حل خواهد بود.
شهرستان لنده دارای 24 هزار نفر جمعیت بوده که در فاصله 208 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه