اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس:

رفع معضل بی‌حجابی نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقی است

رفع معضل بی‌حجابی نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقی است
اگر بی حجابی وجود دارد باید بر روی این معضل کار پژوهشی و تحقیقی انجام شود و علل رشد بدحجابی شناسایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جهانبین نیوز، حمیدرضا عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار مشکات برین در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در استان اظهار داشت: وضعیت عفاف و حجاب استان چهارمحال و بختیاری به دلیل محدودیت های جمعیتی و بکر بودن به نسبت، بهتر از استان های دیگر است به خصوص در مناطق روستایی و شهرهای کوچک وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, جهانبین نیوز،,

وی افزود: دیدن برخی بدحجابی ها و بی حجابی ها بیشتر در مرکز شهر شاید به دلیل ورود مسافران و یا وجود محیط بازتری باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار فرهنگی که توسط دولت بر این بحث گذاشته شده به دلیل شرایط اقتصادی محدود است.

عزیزی تصریح کرد: بحث عفاف و حجاب ریشه در باورها دارد و افراد باید به این باور برسند که حجاب مصونیت و شخصیت است و نشان دهنده تکامل شخص از لحاظ معرفت است.

وی اضافه کرد: در استان ما در بین خانواده ها روی حجاب تعصب وجود دارد که این نکته خوبی است ولی نباید تعصب گرا باشیم اگر بی حجابی وجود دارد باید بر روی این معضل کار پژوهشی و تحقیقی انجام شود و علل رشد بدحجابی شناسایی شود.

عزیزی گفت: جنگ دشمن با ابزارهای نرمی مثل ماهواره یکی از راه های ترویج بدحجابی و بی حجابی است که در این بین نقش خانواده برای مقابله بسیار مهم است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: برخورد ظاهری و صوری و پلیسی با این افراد تاثیر آن چنان مهمی ندارد چون موردی است ما باید ببینیم افراد چه ضعف ها و کمبودی را می بینند که با ظاهر غیر اسلامی و نامتعارف وارد جامعه می شوند این علت باید ریشه یابی شود و با آن برخورد اساسی نمود.

عزیزی با اشاره به این موضوع که حجاب فقط مربوط به زنان نیست، اظهار داشت: باید الگوسازی کنیم و الگوهای خوب و موفق که با حجاب به دلیل سلامت نفس به موفقیت رسیده اند به مردم معرفی شوند. انسان با حجاب نه تنها مصون است بلکه آرامش دارد و همین علت باعث پیشرفتش می شود و در جامعه سلامت است.

وی تصریح کرد: باید مبانی دینی را خوب روشن کنیم، نباید زور در آن وجود داشته باشد با انجام کار فرهنگی و دینی باید مشخص شود باور اعتقادی و قلبی نسبت به این موضوع وجود دارد.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دهه اول انقلاب اظهار داشت: در آن زمان ما برای انجام کار فرهنگی هزینه زیادی نداشتیم ولی مردم بر این باور بودند که حجاب به سلامت خانواده و جامعه کمک می کند و به آن اعتقاد داشتند و این بود که این انقلاب عظیم فرهنگی به پیروزی رسید.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه