اخبار داغ
  1. لیگ برتر فوتبال| فولاد انتقام گرفت/ استقلالِ بوژیوویچ؛ هیچِ هیچِ هیچ!
  2. سرلشکر سلامی: شهید صیادشیرازی یک فرمانده کامل بود و الگویی برای ماست
  3. آرایش های نظامی منطقه نشان دهنده قدرت و اقتدار نیروهای مسلح است
  4. صیادِ دل‌ها، فرمانده‌ی بی‌مرز/ روایتی از زندگی تا پرواز
  5. آغاز خاموشی‌های برقی، زودتر از سال‌های گذشته/ چالش‌ها و راهکارها
  6. مجمع تشخیص مصلحت هفته آینده CFT و پالرمو را بررسی می‌کند
  7. ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت
  8. حل مشکلات کشور در گرو تحقق شعار سال است
  9. دانشمندان ما را ترور می‌کنند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند
  10. یک جریان شناخته شده تلاش می کند سیستم اطلاع رسانی دولت را در دست بگیرد/ انتقام خون شهید سلیمانی مطالبه رهبری است نه روزنامه کیهان!
  11. بازدید پزشکیان از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور
  12. لزوم همکاری مشترک‌ شهرداری و سپاه تهران بزرگ برای حل مشکلات پایتخت
  13. مذاکرات مسقط آزمون سنجش جدیت آمریکاست
  14. ارزش روز سهام عدالت امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
  15. تمام منافع آمریکا در منطقه زیر برد موشک های ماست/ پیشرفت موشکی ایران دنیا را به وحشت انداخته است
  16. ابتکار ایران در تبدیل تهدید به فرصت/ مذاکره غیرمستقیم ترامپ را آچمز کرد!
  17. خواب زمستانی مسئولان در هرمز؛ خاک نقره‌ای قربانی بی‌تفاوتی!
  18. بازخوانی قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا در سال ۱۳۵۹/ آغاز کاشت بذر بی‌اعتمادی به غرب
  19. شمارش معکوس برای تعیین سرمربی تیم امید/ حسینی و دقیقی؛ نامزدهای نهایی
  20. توهین روزنامه اطلاعات‌ به عزاداران امیرالمؤمنین(ع)/ چرا هيئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه وزیر فرهنگ تذکر نمی دهد؟

کپی برداری شرکت های ایرانی از تبلیغ محصولات خارجی به بهانه جام جهانی

کپی برداری شرکت های ایرانی از تبلیغ محصولات خارجی به بهانه جام جهانی
جام جهانی فرصت بسیار خوبی بود برای تبلیغاتی که سود بسیاری برای اهالی صدا سیما داشت اما از طرفی جشنواره‌ای بود از کپی کردن تیزرهای تبلیغاتی غرب که در رسانه ملی به نمایش درآمد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، با شروع جام جهانی در برزیل و بالا رفتن تب فوتبال در نقاط مختلف دنیا،می‌توان گفت اکثر امور غیرفوتبالی تحت تأثیر این جشن فوتبالی قرار گرفته است.یکی از این مسائل،تبلیغات تلویزیونی است که به جرأت می‌توان گفت اکثر این تبلیغات رنگ و بوی جام جهانی را به خود گرفته و این تأثیر را می‌توان به فال نیک گرفت چون رنگ تازه ای به تبلیغات داده و تقریبا خبری از آگهی های خسته کننده و بی محتوا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

این نوع از تبلیغاتی که در تلویزیون پخش می‌شود فرصت بسیار خوبی است برای سود بیشتر در صدا و سیما البته ای کاش واقعا تبلیغات ملی در تلویزیون پخش می‌شد نه تبلیغاتی که کپی شده است از تیزر های غربی است.

,

بر اساس این گزارش ،تعدادی از این تبلیغات تولید خارج است و بسیار پرطرفدار،مانند تبلیغ گوشی سامسونگ که در آن کریستیانو رونالدو به همراه لیونل مسی و چند بازیکن دیگر در این تبلیغ نقش آفرینی می‌کنند.

, بر اساس این گزارش ،تعدادی از این تبلیغات تولید خارج است و بسیار پرطرفدار،مانند تبلیغ گوشی سامسونگ که در آن کریستیانو رونالدو به همراه لیونل مسی و چند بازیکن دیگر در این تبلیغ نقش آفرینی می‌کنند.,

 نوعی تبلیغ دیگر مربوط به احیای فوتبال توسط بازیکنانی مثل رونالدو،نیمار و زلاتان است که شرکت نایک اسپانسر آنهاست و به صورت انیمیشن ساخته شده است.

,  نوعی تبلیغ دیگر مربوط به احیای فوتبال توسط بازیکنانی مثل رونالدو،نیمار و زلاتان است که شرکت نایک اسپانسر آنهاست و به صورت انیمیشن ساخته شده است.,

دو تبلیغ  بالا نمونه خارجی بود ولی تبلیغات داخلی به ندرت تولید شده و می‌توان گفت اکثر این تبلیغات به هر نحوی که شده خود را به جام جهانی متصل کرده اند.از اپراتورهای تلفن همراه گرفته تا مواد شوینده و مواد غذایی و لوازم صوتی و تصویری همه و همه متأثر از این اتفاق رنگ و بویی دیگر گرفته است.

,

 شاید می‌توان گفت تا بدین جا هیچ مشکلی وجود ندارد ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که پشت این تبلیغات هیچ اتاق فکر و مغز متفکری وجود ندارد و به جای آن یگ گروه جستجوگر و وبگرد به دنبال طرح فکری دیگران برای ساخت تبلیغ خود هستند.البته این موضوع را هم باید متذکر شد که این روزها بازار کپی کاری و سرقت فکری از آثار خارجی در تلویزیون داغ است.

,

 

,

 

,

, ,

شرکت میهن به مناسبت بازیهای جام جهانی از محصول جدید خود به نام پریما گلد رونمایی کرده و تبلیغ این محصول را هم با حال و هوای جام جهانی ارائه داده است.به این صورت که فردی بین هواداران تیم رقیب نشسته و با به ثمر رسیدن گل،فریاد گل سرمی‌دهد ولی با خشم هواداران رقیب روبرو می‌شود وبه جای کلمه گل از پریماگلد استفاده کرده و به فردی که در حال فروختن بستنی پریماگلد است،اشاره می‌کند.

, شرکت میهن به مناسبت بازیهای جام جهانی از محصول جدید خود به نام پریما گلد رونمایی کرده و تبلیغ این محصول را هم با حال و هوای جام جهانی ارائه داده است.به این صورت که فردی بین هواداران تیم رقیب نشسته و با به ثمر رسیدن گل،فریاد گل سرمی‌دهد ولی با خشم هواداران رقیب روبرو می‌شود وبه جای کلمه گل از پریماگلد استفاده کرده و به فردی که در حال فروختن بستنی پریماگلد است،اشاره می‌کند.,

در نگاه اول،این تبلیغ  و محتوای آن و استفاده از واژه "پریماگلد" به‌جای "گل" بسیار جذاب و هوشمندانه به نظر می‌رسد؛اما در نگاه دوم و با علم به کپی کاری از روی تبلیغ کوکاکولا،جای بسی تأمل است که شرکت میهن اقدام به تقلید از یک تبلیغ  خارجی میکند!

, در نگاه اول،این تبلیغ  و محتوای آن و استفاده از واژه "پریماگلد" به‌جای "گل" بسیار جذاب و هوشمندانه به نظر می‌رسد؛اما در نگاه دوم و با علم به کپی کاری از روی تبلیغ کوکاکولا،جای بسی تأمل است که شرکت میهن اقدام به تقلید از یک تبلیغ  خارجی میکند!,

تداوم این تقلیدها می‌تواند به دستاوردهای حاصل در طی این سالها ضربه بزرگی وارد کند.از طرفی موضوع دیگری که از لحاظ حیثیتی و اعتباری شاید به این شرکت ضربه بزند،واکنش شرکت کوکاکولا به این کپی کاری است!

, تداوم این تقلیدها می‌تواند به دستاوردهای حاصل در طی این سالها ضربه بزرگی وارد کند.از طرفی موضوع دیگری که از لحاظ حیثیتی و اعتباری شاید به این شرکت ضربه بزند،واکنش شرکت کوکاکولا به این کپی کاری است!,

به گزارش دانا، جام جهانی فرصت بسار خوبی بود برای تبلیغاتی که سود بسیاری برای  اهالی صدا سیما داشت اما از طرفی جشنواره‌ای بود از کپی کردن تیزرهای تبلیغاتی غرب که در رسانه ملی به نمایش درآمد.

, دانا,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه