اخبار داغ

قائم مقام هیات مدیره ستاد دیه کشور:

سالانه 23 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته می شوند

سالانه 23 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته می شوند
قائم مقام هیات مدیره ستاد دیه کشوربا اشاره به آمار بالای تخلفات رانندگی در کشور گفت: سالانه 23 هزار نفر براثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  اترک نیوز، علی اکبر یساقی شب گذشته در مراسم جشن بزرگ گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد زندان های خراسان شمالی (شهرستان بجنورد )که درمحل تالار حافظ شهرداری بجنورد باحضور خیرین و مدیران استانی برگزار شد گفت: لازمه ایجاد تمدن، رعایت قانون است و از این مساله به عنوان پیام اول ستاد دیه می توان نام برد که باید فرهنگ سازی درستی در حوزه تصادفات، حوادث کارگاهی، مهریه و حوزه های مالی صورت گیرد تا بتوانیم ملتی متمدن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, اترک نیوز,
 
,
یساقی به صدور بیش از 50 میلیون قبض جریمه و ثبت 500 میلیون تخلف رانندگی برای رانندگان متخلف درسطح کشور به صورت سالیانه اشاره کرد و افزود: اینها دلیل اصلی کشته شدن 800 هزار نفرو وجود بیش از 4 میلیون نفر معلول است.
,
 
,
وی به وضع نگران کننده  تغییر کاربری زمین های شمال پرداخت و گفت : دراین رابطه بیش از یک هزار و 990 نفر در حوادث کارگاهی درسال گذشته کشته شدند.
,
 
,
رواج اصطلاح اشتباه " مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته " دربین خانواده ها
,
 
,
 قائم مقام هیات مدیره ستاد دیه کشوردررابطه با زندانیان محکوم به پرداخت مهریه های سنگین گفت: متاسفانه اصطلاح "مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته" که امروز به عنوان فرهنگ در بین خانواده ها و جوانان درآمده و باعث بالا رفتن مبالغ  بالای مهریه شده که بایستی خانواده ها وجوانان به این مهم توجه کنند چراکه به موجب قانون مدنی ایران به محض وقوع عقد، زن مالک مهریه است.
,
 
,
یساقی درباره حوزه معاملات نیز اظهارکرد: دراین راستا  نبایدسریع و بدون تفکر زیر هر برگه ای را امضاء کنیم چرا که مسائل مالی پیچیده است و هزاران ماده در این خصوص وجود داردو امکان دارد به محکومیت های مالی دچار شویم.
,
 
,
وی در رابطه  حوزه های مالی گفت: لازم است در کارگاه ها  ایمنی به درستی رعایت شود تا کشته شدن هزار و 990 نفر در حوادث کارگاهی را نداشته باشیم.
,
 
,
وی حوزه بیمه ها را نیز مورد اشاره قرار داد و بر مطالبه سرسختانه حق و
,
حقوقات از بیمه توسط مردم تاکید کرد واز تبدیل شدن بیمه ها به نهادهای تجاری که فقط به فکر منفعت خود هستند به عنوان معضلات این صنعت یاد کرد.
,
 
,
یساقی تصریح کرد: با کمک به خانواده و آزادسازی  زندانیان به هر دلیلی که در زندان به سر می برند چراغ دو خانواده روشن وامنیت خانه هایشان را دوبار به آنان برمی گردانیم.
,
 
,
ضرورت کمک خیران و نیکوکاران به آزادی جرایم غیر عمد
,
 
,
امام جمعه بجنورد نیز در این جشن با تاکید برکمک به نیازمندان از جمله زندانیان جرائم غیرعمد خواستار کمک خیران و نیکوکاران شد  تا بتوانند خانواده های را شادکنند.
,
 
,
حجت الاسلام یعقوبی کمک به این زندانیان و خانواده آنها را از مصادیق انفاق و صدقه ذکر کردو بیان داشت : باید کسانی که قدرت و توانایی مالی دارند هر چه می توانند در این راستا گام بردارند تا خانواده ای را از گرفتاری نجات دهند.
,
 
,
وجود 120 زندانی جرائم غیرعمد درزندان های خراسان شمالی
,
 
,
 قائم مقام دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم به آزادی هزار و 620 زندانی جرائم غیرعمد از سال 84 تا کنون اشاره کرد و گفت: تنها در سال 92 با کمک خیران و ستاد دیه استان تعداد 140 زندانی از زندان های استان آزاد شدند.
,
 
,
میرعلم سیدی میزان بدهی این زندانیان را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نیمی از آن بااستفاده از ظرفیت های ستاد دیه از شکات رضایت گرفته شده و نیمی دیگر با کمک های ستاد دیه و خیران به شاکیان پرداخت شده است.
,
 
,
سیدی بیان داشت:  هم اکنون 120 زندانی جرائم غیرعمد به دلایل حوادث کار، مهریه، مطالبات حقوقی و تصادفات در زندان های استان زندانی هستند.
,
 
,
وی میزان بدهی این زندانیان را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دراین راستا تلاش ستاد دیه بر این است که از ظرفیت های محققین و مددکاران کمیته امداد به منظواخذ رضایت از شکات بهترین استفاده را داشته باشد.
,
 
,
لازم به ذکراست در پایان این  مراسم 140 میلیون تومان برای کمک به زندانیان جمع آوری شد.
,
 
,
پایان مطلب
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه