اخبار داغ

واکنش های مجلس به جنایت های صهیونیست ها:

صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند/ ثبت نام ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه/ صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد/ وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است

صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند/ ثبت نام ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه/ صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد/ وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است
نماینده جنبش حماس در مجلس: صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند./ کامران: تاکنون ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه ثبت نام کرده اند./ صلاح زواوی در صحن مجلس: صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد./ لاریجانی: وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از  آفتاب ری؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران اظهار داشت: کسانی بودند که از پیروزی خداوند خوشحال شدند و قطعا شما نیز جزو همین دسته بودید اما با کمال تاسف عده ای به این پیروزی ضربه زدند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,  آفتاب ری؛ ,

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد آمریکا ،‌انگلیس و اینگونه کشورها سخن میگویم اما در کمال تاسف کشورهایی در منطقه هستند که به این پیروزی ضربه زده اند باید توجه داشت که مسئله فلسطین یک محک برای کشورهای اسلامی است و می‌توانیم وضعیت امت را از طریق توجه به این وضعیت بررسی کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در همین لحظه بسیاری بر علیه ما توطئه می‌کنند و می‌خواهند این مقاومت در هم شکسته شود از این روبه ایران یادآور می‌شوم که در برابر این توطئه شوم هوشیار باشند و قد علم کنند.

ابوشریف افزود: هم اینک رژیم صهیونیستی در تلاش برای در هم شکستن مقاومت است و می‌دانیم که این رژیم در گذشته هم به قاهره،‌لبنان و سرزمین شام رسید و عربده کشی های بسیاری کرد.

وی همچنین ادامه داد: اسرائیل در سال ۲۰۰۰و ۲۰۰۶ در لبنان شکست خورد و در سال ۲۰۰۵ نیز در نوار غزه عقب نشینی کرد و نتوانست در برابر مقاومت مردم ایستادگی کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران یادآور شد: از آنجایی که صاحبان این پروژه پلید با شکست مواجه شدند تلاش کردند که سوریه و عراق را در هم بریزند و سعی دارند تمام امت های اسلامی را با این وضع مواجه کنند.

ابوشریف تاکید کرد: نتانیاهو تلاش کرد شوکت رژیم صهیونیستی را از طریق نوار غزه احیا کند و اینک شاهد آنیم که شش میلیون صهیونیست در پناهگاه ها هستند و اقتصاد نیز در رکود قرار گرفته است.

وی گفت: تا این لحظه زیان های اقتصادی اسرائیل به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در اسرائیل رسیده و وضعیت روحی نیز در آنجا شکننده و ضعیف است تمام این ها در اثر مقاومت ساده و نیروهای با ایمانی است که تلاش کردند با این پایمردی حماسه را جلوه گر سازند و معتقدند پیروزی از آن خداوند متعال است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: البته شکی در این موضوع نیست اما تمام این ها کافی نبوده و مقاومت به حمایت مردم ایران و سایر مسلمانان جهان نیاز دارد و بدون شک پایمردی مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین از طریق حمایت مسلمانان جلوه گر خواهد شد.

نماینده جنبش حماس در مجلس: صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ خالد قدومی از حسین شیخ الاسلام، مدیر کل امور بین الملل مجلس به خاطر تلاش های بی شائبه در مسئله محوری فلسطین و همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر اهتمام وافر به این مسئله حیاتی تشکر کرد و گفت: لازم می دانم پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین علیه صهیونیست را به شما تبریک بگویم.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه این مطلب  افزود: بدون شک امروز وارد مرحله تاریخی و کشمکش با دشمن منفور فلسطین شده ایم و نیروهای مقاومت و مجاهدان عزالدین قسام و گردان های قدس با حماسه های بی نظیر عزت و سربلندی امت اسلام را به نمایش گذاشتند و در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند.

وی افزود: موشک های مقاومت عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد و پایگاه های صهیونیستی، عوامل سیاسی و امنیتی و تکنولوژیکی را از زمین و هوا و دریا نشانه رفتند.

قدومی گفت: توان موشکی نیروهای مقاومت توانستند با تحقق پیشرفت های کیفی صهیونیست های متجاوز را هدف قرار دهند و با رقم زدن حماسه نشان دادند همواره آماده مقابله با این دشمن پلید هستند.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: حماس در حالی به این دستاورد رسید که در دشوارترین مراحل به سر می برد و محاصره بسیار ددمنشانه ای دشمن علیه ما تحمیل شده و جریان  برق، آب و دارو و حقوق ۸ ماه را متوقف کرده بودند و توانستند از این وضعیت منطقه ای سوء استفاده کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی توانست بحران های داخلی و خارجی خود را به سوی ملت فلسطین بکشاند در همین حال برادران ما در کشورهای عربی در حال اختلاف و درگیری و شکاف با هم هستند.

 قدومی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با شکست های فراوان و فروپاشی امنیتی و انزوای بین المللی روبرو است افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا بحران ها را به غزه بکشاند غافل از اینکه در اشتباه بود که نوار غزه ضعیف، سست و ناتوان است.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه صهیونیست ها مشاهده کردند که مردم غزه بسیار مقاوم هستند و خداوند آنها را یاری می کند و به پیروزی رساند گفت: فلسطین امروز عرصه آزمون و محک نفاق و دورویی بین المللی گردیده است.

وی افزود: امروزه ماسک های دروغین موجود در جامعه بین الملل از طریق جانب داری از رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کنار رفته و وضعیت اخلاقی آن از هم پاشیده است.

قدومی با تأکید بر اینکه ما فرزندان مکتب مقاومت هیچ عذر و بهانه ای نداریم که اختلافات حاشیه ای خود را کنار بگذاریم و طرح مقاومت را ارائه کنیم گفت: ما در فلسطین در تحرکات و مقاومت های اسلامی اشتراکات فراوان با ملت ایران داریم و در میان ما فلسطین و بیت المقدس قراردارد.

وی افزود: کاملا می دانم که همگان درباره فلسطین اتفاق نظر دارید از این رو لازم است هرگونه اختلافات حاشیه ای را کنار گذاشته و با وحدت به سربلندی برسیم.

قدومی گفت: اطمینان می دهم که ما در فلسطین، غزه و بیت المقدس به وظیفه الهی خود که همانا پایداری و مقابله با رژیم صهیونیستی برای دفاع از امت اسلامی است خواهیم پرداخت.

کامران در جمع خبرنگاران: ثبت نام ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران از اعزام کاروانی از نمایندگان مجلس به غزه خبر داد و گفت: این کاروان به منظور ملاقات با خانواده شهدای غزه و جانبازان غزه در بیمارستان و همچنین ارسال کمک‌های مردمی و انسان دوستانه به این شهر سفر می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس برای اعزام به غزه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از انجام امور اداری و دیپلماسی، این کاروان اعزام خواهد شد.

 

مسئول کاروان اعزام نمایندگان به غزه با بیان اینکه برای انجام این سفر با نماینده مصر در ایران هماهنگی صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملیاتی شود کاروان نمایندگان بتواند با حضور در غزه کمک‌های مردمی را به آنجا انتقال دهند.

صلاح زواوی در صحن مجلس: صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران در مورد جنایات رژیم صیهونیستی در غزه گفت: در ابتدا خدمت برادر ارجمند جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس نمایندگان ملت ایران ،‌اعضای مجلس ،جناب آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جناب آقای شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس ماه رمضان ، ماه روزه داری و کمک به فقرا در همه جای دنیا را تبریک بگویم.

وی در ادامه عنوان کرد: بر سر سفره های افطار چقدر باید به یاد آوارگان، طردشدگان از شهرها و روستاها باید باشیم و همچنین به یاد معلولان و مادران فرزند از دست داده، بیوه زنان و یتیمان و بی سرپناهان  که برادرانمان که هزینه دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان پرداخت می‌کنند.

سفیر فلسطین در ایران تاکید کرد: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم آنهم هنگامی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان، اسرا، مبارزان علاوه بر کشته شدن در کرانه  باختری هستند. فلسطینیان در سرزمین های اشغالی در تظاهرات اعتراضی خود جنایت های دشمن صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیت رژیم صهیونیستی می‌باشند ولی مقاومت قهرمانانه در غزه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی نموده و به آن پاسخ می دهد.

زواوی همچنین گفت: حملاتی که خانه های شهروندان بی پناه و صبور را با جنگنده های آمریکایی خود مورد تهاجم قرار داده و بی رحمانه کهنسالان و جوانان و کودکان را به قتل می‌رساند آنهم در برابر سکوتی است که مانند سکوت اهالی قبرستان است و سازمان هایی است که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردنشان از آنان حمایت می‌کنند لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ شهر و یا روستا و یا شهرکی از شهرک های دشمن در امان نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صحنه ترس و وحشت در اثر مورد هدف قرار گرفتن توسط هواپیماها، موشک ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک نشینان اشغالگر می‌باشد که به نسل من امید می‌دهد که دوران پایان عمر رژیم صهیونیستی از هم اکنون آغاز گردیده است شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ یک جا و شکست دادن این طرح استعماری خواهد بود.

سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: این اعزام شدگان تبهکار را به خواست خداوند که از میان صهیونیست ها می‌باشند به پایگاه های اصلی شان دفن خواهیم کرد راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی که برای وحدت فلسطین متحد می‌شود.

زواوی گفت: جهاد برای این قضیه وظیفه شرعی، ملی، قومی و انسانی می باشد.باید گفت که نقش مقام معظم رهبری نقش محوری بوده و قرآن از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) بشارت داده شده است. پایبندی ما به شما از آن نقش محوری از آزادسازی فلسطین انشاءالله نشئت خواهد گرفت.

وی گفت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم مورد اعتماد نخواهد بود که با تمسخر کشورهای ما را نظاره می‌کند زیرا که این کشورها با درگیری های تحمیلی و برنامه ریزی شده گرفتارند و سلاح ها در آن را به جای هدف قراردادن دشمن صهیونیستی به سمت سینه های فرزندان خود نشانه گرفته اند. فتنه ‌ای است که نه  قاتل در آن می‌داند که چرا دست به قتل زده و نه مقتول می داند که چرا کشته شده است. امید بسیار داریم که همه بدانند مشکل ما با رژیم صهیونیستی از قدرت و شوکت این رژیم ناشی نشده است بلکه از سرکشی آن کسانی است که این رژیم را در فلسطین به وجود آورده اند و همچنین از آن و باطل آن در برابر حقوق ملت مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

زواوی افزود: ما نیاز مبرم داریم که برادران مسلمان ما تلاش نمایند که روند تاریخ این امت را تسریع کنند و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزنند.

لاریجانی: وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ علی لاریجانی در مجلس ضمن قدردانی از نمایندگان فلسطین در تهران گفت: این جلسه نماد حمایت مجلس از جریان مقاومت و فلسطین بود و اقتضا می کرد که ملت ایران در کنار مردم فلسطین از آرمان های این ملت مظلوم دفاع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با بحران هایی که در منطقه ایجاد شده و تفرقه ای که جنبش های تروریستی و تکفیری در بین مسلمانان ایجاد کرده اند وحدت بین مسلمانان ضروری است و امیدواریم که دفاع از مردم فلسطین این همگرایی را بین مسلمانان ایجاد کند.

لاریجانی بار دیگر با قدردانی از حضور نمایندگان مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی به حمایت مردم ایران از این ملت تأکید کرد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد آمریکا ،‌انگلیس و اینگونه کشورها سخن میگویم اما در کمال تاسف کشورهایی در منطقه هستند که به این پیروزی ضربه زده اند باید توجه داشت که مسئله فلسطین یک محک برای کشورهای اسلامی است و می‌توانیم وضعیت امت را از طریق توجه به این وضعیت بررسی کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در همین لحظه بسیاری بر علیه ما توطئه می‌کنند و می‌خواهند این مقاومت در هم شکسته شود از این روبه ایران یادآور می‌شوم که در برابر این توطئه شوم هوشیار باشند و قد علم کنند.

ابوشریف افزود: هم اینک رژیم صهیونیستی در تلاش برای در هم شکستن مقاومت است و می‌دانیم که این رژیم در گذشته هم به قاهره،‌لبنان و سرزمین شام رسید و عربده کشی های بسیاری کرد.

وی همچنین ادامه داد: اسرائیل در سال ۲۰۰۰و ۲۰۰۶ در لبنان شکست خورد و در سال ۲۰۰۵ نیز در نوار غزه عقب نشینی کرد و نتوانست در برابر مقاومت مردم ایستادگی کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران یادآور شد: از آنجایی که صاحبان این پروژه پلید با شکست مواجه شدند تلاش کردند که سوریه و عراق را در هم بریزند و سعی دارند تمام امت های اسلامی را با این وضع مواجه کنند.

ابوشریف تاکید کرد: نتانیاهو تلاش کرد شوکت رژیم صهیونیستی را از طریق نوار غزه احیا کند و اینک شاهد آنیم که شش میلیون صهیونیست در پناهگاه ها هستند و اقتصاد نیز در رکود قرار گرفته است.

وی گفت: تا این لحظه زیان های اقتصادی اسرائیل به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در اسرائیل رسیده و وضعیت روحی نیز در آنجا شکننده و ضعیف است تمام این ها در اثر مقاومت ساده و نیروهای با ایمانی است که تلاش کردند با این پایمردی حماسه را جلوه گر سازند و معتقدند پیروزی از آن خداوند متعال است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: البته شکی در این موضوع نیست اما تمام این ها کافی نبوده و مقاومت به حمایت مردم ایران و سایر مسلمانان جهان نیاز دارد و بدون شک پایمردی مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین از طریق حمایت مسلمانان جلوه گر خواهد شد.

نماینده جنبش حماس در مجلس: صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ خالد قدومی از حسین شیخ الاسلام، مدیر کل امور بین الملل مجلس به خاطر تلاش های بی شائبه در مسئله محوری فلسطین و همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر اهتمام وافر به این مسئله حیاتی تشکر کرد و گفت: لازم می دانم پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین علیه صهیونیست را به شما تبریک بگویم.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه این مطلب  افزود: بدون شک امروز وارد مرحله تاریخی و کشمکش با دشمن منفور فلسطین شده ایم و نیروهای مقاومت و مجاهدان عزالدین قسام و گردان های قدس با حماسه های بی نظیر عزت و سربلندی امت اسلام را به نمایش گذاشتند و در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند.

وی افزود: موشک های مقاومت عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد و پایگاه های صهیونیستی، عوامل سیاسی و امنیتی و تکنولوژیکی را از زمین و هوا و دریا نشانه رفتند.

قدومی گفت: توان موشکی نیروهای مقاومت توانستند با تحقق پیشرفت های کیفی صهیونیست های متجاوز را هدف قرار دهند و با رقم زدن حماسه نشان دادند همواره آماده مقابله با این دشمن پلید هستند.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: حماس در حالی به این دستاورد رسید که در دشوارترین مراحل به سر می برد و محاصره بسیار ددمنشانه ای دشمن علیه ما تحمیل شده و جریان  برق، آب و دارو و حقوق ۸ ماه را متوقف کرده بودند و توانستند از این وضعیت منطقه ای سوء استفاده کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی توانست بحران های داخلی و خارجی خود را به سوی ملت فلسطین بکشاند در همین حال برادران ما در کشورهای عربی در حال اختلاف و درگیری و شکاف با هم هستند.

 قدومی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با شکست های فراوان و فروپاشی امنیتی و انزوای بین المللی روبرو است افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا بحران ها را به غزه بکشاند غافل از اینکه در اشتباه بود که نوار غزه ضعیف، سست و ناتوان است.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه صهیونیست ها مشاهده کردند که مردم غزه بسیار مقاوم هستند و خداوند آنها را یاری می کند و به پیروزی رساند گفت: فلسطین امروز عرصه آزمون و محک نفاق و دورویی بین المللی گردیده است.

وی افزود: امروزه ماسک های دروغین موجود در جامعه بین الملل از طریق جانب داری از رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کنار رفته و وضعیت اخلاقی آن از هم پاشیده است.

قدومی با تأکید بر اینکه ما فرزندان مکتب مقاومت هیچ عذر و بهانه ای نداریم که اختلافات حاشیه ای خود را کنار بگذاریم و طرح مقاومت را ارائه کنیم گفت: ما در فلسطین در تحرکات و مقاومت های اسلامی اشتراکات فراوان با ملت ایران داریم و در میان ما فلسطین و بیت المقدس قراردارد.

وی افزود: کاملا می دانم که همگان درباره فلسطین اتفاق نظر دارید از این رو لازم است هرگونه اختلافات حاشیه ای را کنار گذاشته و با وحدت به سربلندی برسیم.

قدومی گفت: اطمینان می دهم که ما در فلسطین، غزه و بیت المقدس به وظیفه الهی خود که همانا پایداری و مقابله با رژیم صهیونیستی برای دفاع از امت اسلامی است خواهیم پرداخت.

کامران در جمع خبرنگاران: ثبت نام ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران از اعزام کاروانی از نمایندگان مجلس به غزه خبر داد و گفت: این کاروان به منظور ملاقات با خانواده شهدای غزه و جانبازان غزه در بیمارستان و همچنین ارسال کمک‌های مردمی و انسان دوستانه به این شهر سفر می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس برای اعزام به غزه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از انجام امور اداری و دیپلماسی، این کاروان اعزام خواهد شد.

 

مسئول کاروان اعزام نمایندگان به غزه با بیان اینکه برای انجام این سفر با نماینده مصر در ایران هماهنگی صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملیاتی شود کاروان نمایندگان بتواند با حضور در غزه کمک‌های مردمی را به آنجا انتقال دهند.

صلاح زواوی در صحن مجلس: صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران در مورد جنایات رژیم صیهونیستی در غزه گفت: در ابتدا خدمت برادر ارجمند جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس نمایندگان ملت ایران ،‌اعضای مجلس ،جناب آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جناب آقای شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس ماه رمضان ، ماه روزه داری و کمک به فقرا در همه جای دنیا را تبریک بگویم.

وی در ادامه عنوان کرد: بر سر سفره های افطار چقدر باید به یاد آوارگان، طردشدگان از شهرها و روستاها باید باشیم و همچنین به یاد معلولان و مادران فرزند از دست داده، بیوه زنان و یتیمان و بی سرپناهان  که برادرانمان که هزینه دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان پرداخت می‌کنند.

سفیر فلسطین در ایران تاکید کرد: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم آنهم هنگامی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان، اسرا، مبارزان علاوه بر کشته شدن در کرانه  باختری هستند. فلسطینیان در سرزمین های اشغالی در تظاهرات اعتراضی خود جنایت های دشمن صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیت رژیم صهیونیستی می‌باشند ولی مقاومت قهرمانانه در غزه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی نموده و به آن پاسخ می دهد.

زواوی همچنین گفت: حملاتی که خانه های شهروندان بی پناه و صبور را با جنگنده های آمریکایی خود مورد تهاجم قرار داده و بی رحمانه کهنسالان و جوانان و کودکان را به قتل می‌رساند آنهم در برابر سکوتی است که مانند سکوت اهالی قبرستان است و سازمان هایی است که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردنشان از آنان حمایت می‌کنند لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ شهر و یا روستا و یا شهرکی از شهرک های دشمن در امان نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صحنه ترس و وحشت در اثر مورد هدف قرار گرفتن توسط هواپیماها، موشک ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک نشینان اشغالگر می‌باشد که به نسل من امید می‌دهد که دوران پایان عمر رژیم صهیونیستی از هم اکنون آغاز گردیده است شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ یک جا و شکست دادن این طرح استعماری خواهد بود.

سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: این اعزام شدگان تبهکار را به خواست خداوند که از میان صهیونیست ها می‌باشند به پایگاه های اصلی شان دفن خواهیم کرد راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی که برای وحدت فلسطین متحد می‌شود.

زواوی گفت: جهاد برای این قضیه وظیفه شرعی، ملی، قومی و انسانی می باشد.باید گفت که نقش مقام معظم رهبری نقش محوری بوده و قرآن از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) بشارت داده شده است. پایبندی ما به شما از آن نقش محوری از آزادسازی فلسطین انشاءالله نشئت خواهد گرفت.

وی گفت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم مورد اعتماد نخواهد بود که با تمسخر کشورهای ما را نظاره می‌کند زیرا که این کشورها با درگیری های تحمیلی و برنامه ریزی شده گرفتارند و سلاح ها در آن را به جای هدف قراردادن دشمن صهیونیستی به سمت سینه های فرزندان خود نشانه گرفته اند. فتنه ‌ای است که نه  قاتل در آن می‌داند که چرا دست به قتل زده و نه مقتول می داند که چرا کشته شده است. امید بسیار داریم که همه بدانند مشکل ما با رژیم صهیونیستی از قدرت و شوکت این رژیم ناشی نشده است بلکه از سرکشی آن کسانی است که این رژیم را در فلسطین به وجود آورده اند و همچنین از آن و باطل آن در برابر حقوق ملت مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

زواوی افزود: ما نیاز مبرم داریم که برادران مسلمان ما تلاش نمایند که روند تاریخ این امت را تسریع کنند و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزنند.

لاریجانی: وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ علی لاریجانی در مجلس ضمن قدردانی از نمایندگان فلسطین در تهران گفت: این جلسه نماد حمایت مجلس از جریان مقاومت و فلسطین بود و اقتضا می کرد که ملت ایران در کنار مردم فلسطین از آرمان های این ملت مظلوم دفاع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با بحران هایی که در منطقه ایجاد شده و تفرقه ای که جنبش های تروریستی و تکفیری در بین مسلمانان ایجاد کرده اند وحدت بین مسلمانان ضروری است و امیدواریم که دفاع از مردم فلسطین این همگرایی را بین مسلمانان ایجاد کند.

لاریجانی بار دیگر با قدردانی از حضور نمایندگان مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی به حمایت مردم ایران از این ملت تأکید کرد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد آمریکا ،‌انگلیس و اینگونه کشورها سخن میگویم اما در کمال تاسف کشورهایی در منطقه هستند که به این پیروزی ضربه زده اند باید توجه داشت که مسئله فلسطین یک محک برای کشورهای اسلامی است و می‌توانیم وضعیت امت را از طریق توجه به این وضعیت بررسی کنیم.

,

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در همین لحظه بسیاری بر علیه ما توطئه می‌کنند و می‌خواهند این مقاومت در هم شکسته شود از این روبه ایران یادآور می‌شوم که در برابر این توطئه شوم هوشیار باشند و قد علم کنند.

,

ابوشریف افزود: هم اینک رژیم صهیونیستی در تلاش برای در هم شکستن مقاومت است و می‌دانیم که این رژیم در گذشته هم به قاهره،‌لبنان و سرزمین شام رسید و عربده کشی های بسیاری کرد.

,

وی همچنین ادامه داد: اسرائیل در سال ۲۰۰۰و ۲۰۰۶ در لبنان شکست خورد و در سال ۲۰۰۵ نیز در نوار غزه عقب نشینی کرد و نتوانست در برابر مقاومت مردم ایستادگی کند.

,

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران یادآور شد: از آنجایی که صاحبان این پروژه پلید با شکست مواجه شدند تلاش کردند که سوریه و عراق را در هم بریزند و سعی دارند تمام امت های اسلامی را با این وضع مواجه کنند.

,

ابوشریف تاکید کرد: نتانیاهو تلاش کرد شوکت رژیم صهیونیستی را از طریق نوار غزه احیا کند و اینک شاهد آنیم که شش میلیون صهیونیست در پناهگاه ها هستند و اقتصاد نیز در رکود قرار گرفته است.

,

وی گفت: تا این لحظه زیان های اقتصادی اسرائیل به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در اسرائیل رسیده و وضعیت روحی نیز در آنجا شکننده و ضعیف است تمام این ها در اثر مقاومت ساده و نیروهای با ایمانی است که تلاش کردند با این پایمردی حماسه را جلوه گر سازند و معتقدند پیروزی از آن خداوند متعال است.

,

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: البته شکی در این موضوع نیست اما تمام این ها کافی نبوده و مقاومت به حمایت مردم ایران و سایر مسلمانان جهان نیاز دارد و بدون شک پایمردی مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین از طریق حمایت مسلمانان جلوه گر خواهد شد.

,

نماینده جنبش حماس در مجلس: صهیونیست ها در تیررس کامل مقاومت قرار دارند

,

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ خالد قدومی از حسین شیخ الاسلام، مدیر کل امور بین الملل مجلس به خاطر تلاش های بی شائبه در مسئله محوری فلسطین و همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر اهتمام وافر به این مسئله حیاتی تشکر کرد و گفت: لازم می دانم پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین علیه صهیونیست را به شما تبریک بگویم.

, خبرنگار پارلمانی آفتاب ری,

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه این مطلب  افزود: بدون شک امروز وارد مرحله تاریخی و کشمکش با دشمن منفور فلسطین شده ایم و نیروهای مقاومت و مجاهدان عزالدین قسام و گردان های قدس با حماسه های بی نظیر عزت و سربلندی امت اسلام را به نمایش گذاشتند و در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند.

,

وی افزود: موشک های مقاومت عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد و پایگاه های صهیونیستی، عوامل سیاسی و امنیتی و تکنولوژیکی را از زمین و هوا و دریا نشانه رفتند.

,

قدومی گفت: توان موشکی نیروهای مقاومت توانستند با تحقق پیشرفت های کیفی صهیونیست های متجاوز را هدف قرار دهند و با رقم زدن حماسه نشان دادند همواره آماده مقابله با این دشمن پلید هستند.

,

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: حماس در حالی به این دستاورد رسید که در دشوارترین مراحل به سر می برد و محاصره بسیار ددمنشانه ای دشمن علیه ما تحمیل شده و جریان  برق، آب و دارو و حقوق ۸ ماه را متوقف کرده بودند و توانستند از این وضعیت منطقه ای سوء استفاده کنند.

,

وی افزود: رژیم صهیونیستی توانست بحران های داخلی و خارجی خود را به سوی ملت فلسطین بکشاند در همین حال برادران ما در کشورهای عربی در حال اختلاف و درگیری و شکاف با هم هستند.

,

 قدومی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با شکست های فراوان و فروپاشی امنیتی و انزوای بین المللی روبرو است افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا بحران ها را به غزه بکشاند غافل از اینکه در اشتباه بود که نوار غزه ضعیف، سست و ناتوان است.

,

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه صهیونیست ها مشاهده کردند که مردم غزه بسیار مقاوم هستند و خداوند آنها را یاری می کند و به پیروزی رساند گفت: فلسطین امروز عرصه آزمون و محک نفاق و دورویی بین المللی گردیده است.

,

وی افزود: امروزه ماسک های دروغین موجود در جامعه بین الملل از طریق جانب داری از رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کنار رفته و وضعیت اخلاقی آن از هم پاشیده است.

,

قدومی با تأکید بر اینکه ما فرزندان مکتب مقاومت هیچ عذر و بهانه ای نداریم که اختلافات حاشیه ای خود را کنار بگذاریم و طرح مقاومت را ارائه کنیم گفت: ما در فلسطین در تحرکات و مقاومت های اسلامی اشتراکات فراوان با ملت ایران داریم و در میان ما فلسطین و بیت المقدس قراردارد.

,

وی افزود: کاملا می دانم که همگان درباره فلسطین اتفاق نظر دارید از این رو لازم است هرگونه اختلافات حاشیه ای را کنار گذاشته و با وحدت به سربلندی برسیم.

,

قدومی گفت: اطمینان می دهم که ما در فلسطین، غزه و بیت المقدس به وظیفه الهی خود که همانا پایداری و مقابله با رژیم صهیونیستی برای دفاع از امت اسلامی است خواهیم پرداخت.

,

کامران در جمع خبرنگاران: ثبت نام ۱۴ نفر از نمایندگان برای اعزام به غزه

,

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران از اعزام کاروانی از نمایندگان مجلس به غزه خبر داد و گفت: این کاروان به منظور ملاقات با خانواده شهدای غزه و جانبازان غزه در بیمارستان و همچنین ارسال کمک‌های مردمی و انسان دوستانه به این شهر سفر می‌کنند.

, خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛,

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس برای اعزام به غزه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از انجام امور اداری و دیپلماسی، این کاروان اعزام خواهد شد.

,

 

,

مسئول کاروان اعزام نمایندگان به غزه با بیان اینکه برای انجام این سفر با نماینده مصر در ایران هماهنگی صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملیاتی شود کاروان نمایندگان بتواند با حضور در غزه کمک‌های مردمی را به آنجا انتقال دهند.

,

صلاح زواوی در صحن مجلس: صهیونیست ها را در پایگاه هایشان دفن خواهیم کرد

,

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران در مورد جنایات رژیم صیهونیستی در غزه گفت: در ابتدا خدمت برادر ارجمند جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس نمایندگان ملت ایران ،‌اعضای مجلس ،جناب آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جناب آقای شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس ماه رمضان ، ماه روزه داری و کمک به فقرا در همه جای دنیا را تبریک بگویم.

, خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛,

وی در ادامه عنوان کرد: بر سر سفره های افطار چقدر باید به یاد آوارگان، طردشدگان از شهرها و روستاها باید باشیم و همچنین به یاد معلولان و مادران فرزند از دست داده، بیوه زنان و یتیمان و بی سرپناهان  که برادرانمان که هزینه دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان پرداخت می‌کنند.

,

سفیر فلسطین در ایران تاکید کرد: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم آنهم هنگامی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان، اسرا، مبارزان علاوه بر کشته شدن در کرانه  باختری هستند. فلسطینیان در سرزمین های اشغالی در تظاهرات اعتراضی خود جنایت های دشمن صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیت رژیم صهیونیستی می‌باشند ولی مقاومت قهرمانانه در غزه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی نموده و به آن پاسخ می دهد.

,

زواوی همچنین گفت: حملاتی که خانه های شهروندان بی پناه و صبور را با جنگنده های آمریکایی خود مورد تهاجم قرار داده و بی رحمانه کهنسالان و جوانان و کودکان را به قتل می‌رساند آنهم در برابر سکوتی است که مانند سکوت اهالی قبرستان است و سازمان هایی است که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردنشان از آنان حمایت می‌کنند لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند.

,

وی با بیان اینکه هیچ شهر و یا روستا و یا شهرکی از شهرک های دشمن در امان نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صحنه ترس و وحشت در اثر مورد هدف قرار گرفتن توسط هواپیماها، موشک ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک نشینان اشغالگر می‌باشد که به نسل من امید می‌دهد که دوران پایان عمر رژیم صهیونیستی از هم اکنون آغاز گردیده است شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ یک جا و شکست دادن این طرح استعماری خواهد بود.

,

سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: این اعزام شدگان تبهکار را به خواست خداوند که از میان صهیونیست ها می‌باشند به پایگاه های اصلی شان دفن خواهیم کرد راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی که برای وحدت فلسطین متحد می‌شود.

,

زواوی گفت: جهاد برای این قضیه وظیفه شرعی، ملی، قومی و انسانی می باشد.باید گفت که نقش مقام معظم رهبری نقش محوری بوده و قرآن از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) بشارت داده شده است. پایبندی ما به شما از آن نقش محوری از آزادسازی فلسطین انشاءالله نشئت خواهد گرفت.

,

وی گفت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم مورد اعتماد نخواهد بود که با تمسخر کشورهای ما را نظاره می‌کند زیرا که این کشورها با درگیری های تحمیلی و برنامه ریزی شده گرفتارند و سلاح ها در آن را به جای هدف قراردادن دشمن صهیونیستی به سمت سینه های فرزندان خود نشانه گرفته اند. فتنه ‌ای است که نه  قاتل در آن می‌داند که چرا دست به قتل زده و نه مقتول می داند که چرا کشته شده است. امید بسیار داریم که همه بدانند مشکل ما با رژیم صهیونیستی از قدرت و شوکت این رژیم ناشی نشده است بلکه از سرکشی آن کسانی است که این رژیم را در فلسطین به وجود آورده اند و همچنین از آن و باطل آن در برابر حقوق ملت مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

,

زواوی افزود: ما نیاز مبرم داریم که برادران مسلمان ما تلاش نمایند که روند تاریخ این امت را تسریع کنند و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزنند.

,

لاریجانی: وحدت بین مسلمانان ضروری ترین امر در حال حاضر است

,

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛ علی لاریجانی در مجلس ضمن قدردانی از نمایندگان فلسطین در تهران گفت: این جلسه نماد حمایت مجلس از جریان مقاومت و فلسطین بود و اقتضا می کرد که ملت ایران در کنار مردم فلسطین از آرمان های این ملت مظلوم دفاع کند.

, خبرنگار پارلمانی آفتاب ری؛,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با بحران هایی که در منطقه ایجاد شده و تفرقه ای که جنبش های تروریستی و تکفیری در بین مسلمانان ایجاد کرده اند وحدت بین مسلمانان ضروری است و امیدواریم که دفاع از مردم فلسطین این همگرایی را بین مسلمانان ایجاد کند.

,

لاریجانی بار دیگر با قدردانی از حضور نمایندگان مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی به حمایت مردم ایران از این ملت تأکید کرد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه