اخبار داغ

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود:

فارغ التحصیل دانشگاه کارآفرین بیکار نمی ماند/ دانشگاه صنعتی شاهرود و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین

فارغ التحصیل دانشگاه کارآفرین بیکار نمی ماند/ دانشگاه صنعتی شاهرود و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود از زمان صنعتی شدن حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین را آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار، محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در حرکت به سوی دانشگاه کار آفرین است گفت: این دانشگاه از زمان صنعتی شدن مسیر حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین را طی کرد که نتیجه آن رشد ۵۰ درصدی اعتبارات دانشگاه صنعتی شاهرود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار،,

وی با اشاره به مستقل بودن هیات امنا، ممیزه و جذب دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار کرد: رشد دانشگاه صنعتی شاهرود به خاطر استقلال این دانشگاه است که به مثابه میراث گرانبهایی برای دانشگاه صنعتی شاهرود است که باید حفظ شود.

,

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به قرار گرفتن این دانشگاه در جمع ۴۳ دانشگاه و موسسه معتبر علمی جهان افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در سال ۹۶ نیز رتبه پنجم را در بین دانشگاه های صنعتی سطح کشور کسب کرد که این رتبه بندی بر اسای شاخص مقالات نمایه شده انجام شده است.

,

فاتح با بیان اینکه در سایه صنعتی شدن اتفاقات خوبی برای دانشگاه صنعتی شاهرود افتاد بیان کرد: ارتباط موثر و انعقاد قرارداد با سازمان ها و شرکت های معتبر، توسعه آزمایشگاه ها و پیوستن به شبکه آزمایشگاه های ایران، توسعه زیرساخت ها و پهنای باند اینترنت، توسعه و تکمیل خوابگاه ها، احداث باغ ایرانی در پردیس تحصیلات تکمیلی، احیای جاده و پردیس معدن آموزشی، تکمیل دانشکده مواد، احداث کارگاه های آموزشی و برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف از جمله اتفاقات خوبی بود که در سایه صنعتی شدن برای دانشگاه صنعتی شاهرود افتاد و با این امکانات حرکت به سمت دانشگاه های کار آفرین را آغاز کردیم.

,

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به رشد نگران کننده بیکاری در کشور عنوان کرد: مساله بیکاری به یک بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده و بزرگترین مطالبه ای است که باید مسئولان کشور نسبت به آن پاسخگو باشند.

,

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود اذعان کرد: نوسانات اقتصادی و تحریم های خارجی، رکود تورمی و افزایش هزینه های تولید، ورشکستگی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی که ریسک سرمایه گذاری در بخش خصوصی را به همراه داشت، عدم ایجاد اشتغال متناسب با رشد جمعیت، اضافه شدن فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، کمی استخدام نیروی کار جدید توسط دولت، پذیرش بیش از حد دانشجو بدون نیاز به بازار کار و فقدان مهارت و آموزش متناسب با کار از جمله دلایل افزایش بیکاری در کشور است.

,

فاتح با تاکید بر اینکه بخشی از دلایل بیکاری به دانشگاه ها باز می گردد گفت: دانشگاه های ما هنوز آموزش و پژوهش محورند و قادر به ارتباط با بازار کار نبوده و نقشی در ایجاد اشتغال ندارند.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه های ما در مسیر رشد و حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین هستند اظهار کرد: هیچ دانشگاهی کارآفرین نمی شود مگر اینکه ابتدا آموزش محور بوده سپس رشد یافته و پژوهش محور شده و بعد کارآفرین شده باشند.

,

وی افزود: مسئولان و بزرگان کشور به لحاظ سیاست های بالادستی باید شرایطی را فراهم کنند که دانشگاه های ما به دانشگاه های کارآفرین تبدیل شوند.

,

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود تاکید کرد: دانش آموختگان دانشگاه های کارآفرین بیکار نمانده و به دنبال کار نمی گردند بلکه خود کار جدید خلق می کنند، آن دانشگاه آموزش و پژوهش دارد اما اقتصاد محور هم هست و آموزش و پژوهش این دانشگاه ها با نگاه به کسب و کار انجام می شود.

,

فاتح در ادامه صحبت های خود با اشاره به رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس ورود دانش آموختگان به بازار کار بیان کرد: این دانشگاه ها موظف اند از بنگاه های اقتصادی که دانشجویان را در دوران کارورزی جذب می کنند حمایت کند و لازمه آن این است که دانشگاه کارآفرین باشد.

,

وی گفت: تشکیل ۱۸ کارگروه تخصصی برای بررسی و مطالعه، تشکیل اتاق فکر فناوری و کارآفرینی، تشکیل کمیته کارآفرینی، تاسیس اداره کار آفرینی، تشکیل شرکت سهامی خاص، تاسیس دفتر انتقال فناوری، تاسیس مرکز آموزش های آزاد و مهارت های ضمن خدمت، ایجاد و توسعه مراکز رشد و ... از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه صنعتی شاهرود برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه