اخبار داغ

ماجرای مخالفت با تغییر رشته دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد+تصاویر

ماجرای مخالفت با تغییر رشته دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد+تصاویر
11 نفر از دانش آموزان دختر پایه دهم کلاس ۱۳ نفره ریاضی فیزیک دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد خواهان تغییر رشته تحصیلی خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک 11 نفر از دانش آموزان دختر پایه دهم کلاس ۱۳ نفره ریاضی فیزیک دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد در پی عدم موافقت مسئولان آموزش و پرورش با تغییر رشته تحصیلی شان طی روزهای گذشته جهت اعتراض همراه با والدین خود با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد

, اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد,

 

,

این دانش آموزان استعدادهای درخشان خرم آباد علاقه مندند که تحصیلات خود را در رشته علوم تجربی ادامه دهند سال گذشته با شرکت در آزمون ورودی جهت تحصیل در رشته ریاضی فیزیک پذیرفته می شوند.

,

 

,

دانش آموزان مذکور می خواهند تحصیلات خود را در رشته علوم تجربی در این دبیرستان ادامه دهند اما درخواست شان مورد مخالفت مسئولان مرکز ملی استعدادهای درخشان قرار گرفته است و به آن ها گفته می شود که در صورت تغییر رشته حق تحصیل در دبیرستان استعدادهای درخشان را ندارند.

,

 

,

همین امر موجب نگرانی این دانش آموزان و خانواده های آنان از آینده تحصیلی شان شده است تاجایی که طی یک ماه و نیم گذشته  بیش از 20بار مذاکره ومکاتبه در حضور والدین دانش آموزان با مدیرکل آموزش وپرورش، معاون آموزش متوسطه، مسئول سمپاد استان وکارشناسان، 2بار سفر به تهران ومذاکرات مفصل ومکاتبه بارئیس ،مدیران وکارشناسان مرکز ملی استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش (سمپاد)کشور توسط والدین دانش آموزان در روزهای ۱۷، ۱۸ و۲۲خرداد ماه و مکاتبه با نماینده مردم خرم آباد در مجلس در راستای حل مشکل مذکور صورت گرفته است اما تا کنون راه به جایی نبرده است.

,

 

,

اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد0

, اعتراض دانش آموزان دبیرستان فرزانگان خرم آباد0,

 

,

خدانظر دریکوند در رابطه با ماجرای مخالفت با تغییر رشته تحصیلی تعداد 11نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان خرم آباد گفت: مدرسه تیزهوشان براساس آزمون ورودی دانش آموز می گیرد سال گذشته تعدادی از دانش آموزان رشته ریاضی از آن جامی روند و فقط 2 نفرشان باقی می ماند.

,

 

,

وی افزود: براساس هماهنگی با مرکز ملی استعدادهای درخشان تهران جهت تکمیل ظرفیت این کلاس 2نفره از دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت ثبت نام به عمل می آید.

,

 

,

دریکوند با تأکید بر این که نامه و بخشنامه ابلاغی مبنی بر تحصیل صرفا در رشته ریاضی بر مبنای آزمون تکمیل ظرفیت به اطلاع این دانش آموزان رسانده می شود،اظهار داشت: بیش از 50نفر در این آزمون شرکت می کنند و تعداد 11نفر در رشته ریاضی برای ادامه تحصیل در دبیرستان فرزانگان پذیرفته می شوند.

,

 

,

اسناد درخواست تغییر رشته

, اسناد درخواست تغییر رشته,

 

,

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: براساس قانون ظرفیت هر کلاس تنها 30نفر است و مرکز ملی استعدادهای درخشان اجازه ثبت نام مازاد بر ظرفیت و اضافه کردن کلاس اضافه برای رشته تجربی را نیز نمی دهد چون ظرفیت 2کلاس تجربی تکمیل در این مدرسه است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که دانش آموزان مذکور با آگاهی از شرایط مبنی بر ادامه تحصیل در رشته ریاضی فیزیک اقدام به ثبت نام نموده اند اگر واقعا علاقه مند به تغییر رشته هستند می توانند در مدرسه عادی ادامه تحصیل دهند چون در مرکز ملی استعدادهای درخشان با رشته ریاضی پذیرفته شده اند نمی توانند تغییر رشته دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه