اخبار داغ

معاون فرماندار اردستان خبر داد؛

آبرسانی سیار به ۹۰ روستای اردستان

آبرسانی سیار به ۹۰ روستای اردستان
معاون فرماندار اردستان با اشاره به بحران به وجود آمده در خصوص کمبود آب در این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰ روستا زیر پوشش طرح آبرسانی شهری بوده و ۹۰ روستا نیز به صورت سیار آبرسانی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح اردستان ؛ معاون فرماندار اردستان عصر امروز در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: متوسط بارندگی در جهان بین 750 تا 800 میلیمتر در سال بوده که متوسط بارندگی کشور 200 تا 250 میلیمترگزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

محمد تقی کیانی گفت: متوسط بارندگی در اصفهان حدود 120 میلیمتر بوده و به دلیل تفاوت اقلیمی و گستردگی پهنه استان پراگندگی بارش در سطح استان یکنواخت بنوده و با وجود بارش سالانه این میزان حد نرمال محسوب می شود.

,

وی افزود: تناسب زمانی و مکانی بارش ها، رشد روز افزون مصارف آب، عدم صرفه جویی و استفاده بی رویه آب شرب با چالش ها و معضلات جدی در زمینه تأمین آب روبرو بوده است.

,

کیانی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش آب آشامیدنی شهری اردستان 40 هزار نفر است، تصریح کرد: جمعیت زیر پوشش آب شرب و بهداشتی از آمار 100 درصدی برخوردار است.

,

معاون فرماندار اردستان با اشاره به اینکه شهرهای اردستان، زواره و مهاباد زیر پوشش خدمات اداره آبفا قرار گرفته اند افزود: تعداد مشترکان در این زمینه پنج هزار نفر هستند.

,

وی همچنین افزود: تعداد مشترکان آب منطقه اردستان 13 هزار و 800 اشتراک و کل خطوط انتقال آب اردستان 150 کیلومتر و کل شبکه توزیع آب 195 کیلومتر است.

,

کیانی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب شهری اردستان 42 کیلومتر بوده و تعداد مخازن در دست بهره برداری از آب 18 مخزن بوده که حجم مخازن 20 هزار و 300 متر مربع گزارش شده است.

,

معاون فرماندار اردستان با توجه به بحران به وجود آمده در خصوص کمبود آب در شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد 20 روستا زیر پوشش طرح آبرسانی شهری بوده و 90 روستا نیز به وسیله سیار و از طریق آب شهری آبرسانی می شوند.

,

وی همچنین به منظور جلوگیری از بحران آب راهکارهایی را که در این زمینه انجام شده تجهیز ایستگاههای شماره یک و کمکی خط انتقال آب اردستان و افزایش ظرفیت آبرسانی اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیزآماده سازی چاها و قنات منطقه به منظورمقابله با کمبود آب برای مناطق دیگرانجام شده است.

,

کیانی از راهکارهای دیگر در خصوص کم آبی، اجرای شبکه آب شیرین و نصب و استفاده از شیرهای برداشت عمومی به تعداد پنج دستگاه برای مردم را از اقدام های مهم نام برد.

,

معاون فرماندار اردستان از ساخت منبع دو هزار متر مکعبی اردستان به منظور ذخیره آب و تعادل فشار آب با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و جاری اداره آب و فاضلاب خبرداد.

,

وی اعلام کرد:  ظرفیت آبرسانی منابع داخلی از 94 لیتر بر ثانیه به 163 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

,

کیانی با اشاره به خشکسالی های اخیر تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز خساراتی به کشاورزان وارد شده و اردستان با بیش از پنج هزار و 893 هکتار باغ و 180 هزار هکتار در بخش زراعت از 220 حلقه چاه و 470 رشته قنات مشروب می شود.

,

معاون فرماندار اردستان همچنین گفت: در بخش آب و فاضلاب روستایی، اردستان با 106 روستای زیر پوشش رتبه دوم در کل استان را دارا است که 470 کیلومتر شبکه توزع و 25 کیلومتر خطوط انتقال آب دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه