اخبار داغ

طی نظر سنجی شفاهی در شهر ؛

تپه نورالشهدا بهترین مکان برای احیای شبهای قدر گرگان انتخاب شد

تپه نورالشهدا بهترین مکان برای احیای شبهای قدر گرگان انتخاب شد
به دلیلی فاکتورهایی چون : هوای مطبوع و خنک ، نوآوری در شکل اجرای مراسم ، تبلیغات محیطی مناسب ، پخش کلیپ تصویری و آهنگ آرامش بخش ، همچواری با شهدای گمنام و ... شبهای قدر تپه نورالشهدا بهترین مکان برای شب احیا از سوی مردم معرفی شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از گلستان ما ؛ شبهای قدر ماه مبارک رمضان سال جاری با حضور خیل نمازگزاران و روزه داران و مردم شریف گرگان در اقصی نقاط این شهر برگزار شد . همچنین در روستاها نیز مردم عزادار شبهای قدر و ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) را گرامی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, گلستان ما,

در شهر گرگان هم تمرکز مراسمات مذهبی در برخی نقاط بیشتر بود که از آن دست می توان به مصلی جدید گرگان به امامت آیت الله نورمفیدی ، مسجد جامع به امامت حضرت آیت الله علوی گرگانی و حضرت ایت الله میبدی ، مسجد امام رضا (ع) به امامت ایت الله سید حبیب الله قدمی ، مسجد للهیان به امامت حاج آقای احمدی ، مسجد آذربایجانیها به امامت دکتر سید علی طاهری و امامزاده عبدالله (ع) گرگان و سایر مساجد و تکایای شهر اشاره کرد .

,

اما در جنوب شهر گرگان و در میان جنگلهای انبوه ناهارخوران و در جوار بارگاه هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ؛ گروهی از جوانان هیئتی با همکاری مدیریت پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان ، فضایی را بوجود آوردند که از مناظر مختلف قابل توجه بوده و در نظر سنجی مطرح شده بیشتر مردم گرگان از این مکان رضایت کافی داشتند .

,

هوای مطبوع و خنک

,

شاید در این وانفسای تابستان و هوای گرم ، نشستن در یک محیط جنگلی با هوای خنک تا پاسی از شب مطلوب هر انسانی باشد که این امر در تپه نورالشهدا وجود داشت و باعث شد تا خانواده های زیادی با خود سحری آورده و تا اذان صبح در آنجا شبهای قدر را سپری کنند .

,

همچنین فزونی یافتن چشمگیر جمعیت در شبهای دوم و سوم قدر نسبت به شب اول ، نشان داد که این برنامه تاثیر خود را بر روی شهروندان گذاشته است .

,

تبلیغات محیطی مناسب

,

یکی دیگر از فاکتورهای مناسب این مکان ، تبلیغات محیطی و محوطه سازی مناسب آن بود که به شکلی جالب و تماشایی در آمده بود که این فضاسازی برگرفته از شهادت امیر مومنان (علی (ع) و تصاویر شهدا و دوران دفاع مقدس و ساختن ماکتی بود که نمونه اش فقط در راهیان نور دیده می شد .

,

پخش کلیپ تصویری و آهنگ آرام بخش

,

یکی از زیبایی های شبهای قدر در تپه نورالشهدا ، پخش کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس به همراه نکات آموزنده بود که در ترویج ارزشهای آن دوران خیلی موثر بود . همچنین روایت گری " میثم مهاجر " راوی جوان گرگانی از آن دوران و پخش آهنگ زمینه آرام و دلنشین هم باعث شد تا خیلی از افراد پیر و جوان بیاد شهدا و دوران دفاع مقدس اشک بریزند .

,

همچواری با شهدای گمنام

,

ساخت یادمان بسیار زیبای شهدای گمنام در تپه نورالشهدای ناهارخوران گرگان باعث شد تا این مکان محور توسل معنوی شهروندان گرگان و خانواده های معظم شهدا شود بطوریکه بسیاری از خانواده های گرگانی در این شبها با آمدن به این مکان علاقه خود را به این شهدا و یادمان بسیار زیبا بیان کردند و از بانیان برای ساخت چنین یادمانی تشکر کرده و خواهان این شدند که ساخت پارک موزه دفاع مقدس را هر چه سریعتر تکمیل و به پایان برسانند .

,

نوآوری در شکل اجرای مراسم

,

اجرای ترکیب مناسبی از برنامه های مختلف شامل : قرائت قرآن ، سخنرانی ، مداحی ، روایت گری ، پخش نماهنگ و کلیپ ، پذیرایی و ... در فضایی باز و معنویی باعث جذب و جلب خیل عظیمی از مشتاقان به این مکان مقدس گردید .

,

IMAGE635411951738610450

, IMAGE635411951738610450,

IMAGE635411952858122390

, IMAGE635411952858122390,

ehya-23 48

, ehya-23 48,

ehya-23 54

, ehya-23 54]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه