اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

غذا، علت مسمومیت 400 نفر از اهالی روستای قلعه خان

غذا، علت مسمومیت 400 نفر از اهالی روستای قلعه خان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علت مسمومیت اهالی روستای" قلعه خان" مانه و سملقان امروزمشخص می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از اترک نیوز ، دکتر نادر نیک پرست افزود:در پی مراجعه 400 نفر از اهالی روستای قلعه خان با علائم تهوع و استفراغ به درمانگاه های این شهرستان موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از تعدادی از این افراد و همچنین از آب و غذای مصرفی اهالی روستا نمونه گیری شد که نتیجه نهایی امروز مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, اترک نیوز,
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه 90درصد از مراجعه کنندگان از افرادی بودند که از سحری تهیه شده در همان روز مصرف کرده اند این احتمال که علت مسمومیت از غذای مصرفی باشد زیاد است.
,
 
,
نیک پرست عدم رعایت نکات بهداشتی در نحوه طبخ ، نگهداری و استفاده از ظروف آلوده می تواند از دلایل این آلودگی باشد.
,
 
,
وی با بیان این که حال هیچ کدام از بیماران وخیم نبود و اکنون نیز حال عمومی آن ها بهبود یافته است ، تاکید کرد: تاکنون مورد جدیدی گزارش نشده است ضمن این که یک تیم پزشکی کمکی نیز در روستا مستقر هستند.
,
 
,
نیک پرست با اشاره به این که مردم روستا در همان شب از آبی که در تانکری قرار داشت که آن هم از یک چاه غیر مجاز برای آشامیدن برداشت شده بود، استفاده کرده اند، ادامه داد: استفاده از این آب و غذای سحری از شب تهیه شده به طور هم زمان کار را برای تشخیص مشکل کرده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: براساس علایم و الگوی بیماری مسمومین ، اولویت اول در مسمومیت آن ها را باید غذا دانست اما با این وجود آزمایش هایی درباره آب نیز انجام شده است. دکتر« نیک پرست» تصریح کرد 20 مورد نمونه گیری برای آزمایش بیماری وبا نیز انجام شده است که جواب آزمایش های اورژانسی مانند وبا و آب امروز مشخص می شود و جواب آزمایش هایی که به تهران و مشهد ارسال شده به زمان نیاز دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: این گونه مسمومیت ها در استان و کشور آن هم در مراسمات و اطعام دسته جمعی ، به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی در محل پخت، نحوه طبخ و نگهداری غذا و آلوده بودن ظروف به ویژه در مناطق روستایی در گذشته نیز وجود داشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه